Ik heb me vandaag ook ingeschreven, door velen voor gek verklaar dat ik dit voor mijn plezier ga rijden. Heb er al wel zin in, maar ook wel een beetje nerveus als ik er al aan denk.
Nu nog goed nadenken en twijfelen over het materiaal, de bandenkeuze etc.
Ik vraag me wel of of er veel mensen midden over de kasseien gaan rijden of juist de zandweggetjes opzoeken naast de stroken. Aan een kant wel zonde om de ervaring van het bos van Arenberg of de Carrefour de l'arbre te "moeten" missen. Hoe denken jullie erover, zoveel mogelijk kasseien meepakken of juist veel de berm opzoeken?
Parijs Roubaix 2008 toerversie
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Arenberg heb ik op de kasseien gedaan, de profs doen dat ook, en ik vond het zonde om deze strook op het pad ernaast te nemen. Dan pas voel je wat het is! Alle andere stroken zijn meestal een kwestie van de rug of één van de kanten als het een 'open' rug betreft. Als het 'op' is (en dat zou pas na Arenberg zo mogen zijn, dan kan je natuurlijk zoveel valsspelen als je wil.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Ik ben nog geen ervaringsdeskundige maar gevoelsmatig zou ik zeggen probeer in ieder geval een stuk over het midden te rijden. Zoals de zwarten al aangeeft maak je dan echt mee hoe het is om daar te rijden. Je bent er dan toch en bovendien ben je niet zo vaak in de gelegenheid om te ervaren hoe dat voelt. Je kan altijd nog afzakken naar de zijkant als het echt niet lukt. En je zou op andere stroken meer de zijkant op kunnen zoeken om jezelf enigzins te sparen.
Zelf heb ik ook nog wel een vraagje in het kader van deze rit. Stel nu eens dat ik wil gaan meerijden maar dan niet op m'n huidige fiets. Dan heb ik twee opties: M'n eerste fiets die al een jaar stof staat te happen in de berging voorzien van wat degelijke onderdelen of een gebruikte fiets van marktplaats plukken. Eerste doel van de fiets zou dan Parijs-Roubaix zijn en daarna kan ik hem dan eventueel eens gebruiken als slecht weer fiets.
De fiets die ik heb staan is een eenvoudig alu frame met goedkope afmontage. Het zou er denk ik op neer komen dat alleen het frame overblijft. Het is zeker geen topframe maar hij zal het best uithouden.
Maar ik zou misschien met een vergelijkbare investering ook ergens een betere gebruikte fiets vandaan kunnen halen. Zou het dan, omwille van het comfort, slim zijn om naar een stalen frame te kijken? Ik begrijp dat comfort in deze kwestie een relatief begrip is maar alle beetjes helpen zullen we maar zeggen....
Zelf heb ik ook nog wel een vraagje in het kader van deze rit. Stel nu eens dat ik wil gaan meerijden maar dan niet op m'n huidige fiets. Dan heb ik twee opties: M'n eerste fiets die al een jaar stof staat te happen in de berging voorzien van wat degelijke onderdelen of een gebruikte fiets van marktplaats plukken. Eerste doel van de fiets zou dan Parijs-Roubaix zijn en daarna kan ik hem dan eventueel eens gebruiken als slecht weer fiets.
De fiets die ik heb staan is een eenvoudig alu frame met goedkope afmontage. Het zou er denk ik op neer komen dat alleen het frame overblijft. Het is zeker geen topframe maar hij zal het best uithouden.
Maar ik zou misschien met een vergelijkbare investering ook ergens een betere gebruikte fiets vandaan kunnen halen. Zou het dan, omwille van het comfort, slim zijn om naar een stalen frame te kijken? Ik begrijp dat comfort in deze kwestie een relatief begrip is maar alle beetjes helpen zullen we maar zeggen....
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Daar mankeert helemaal niets aan, dat is juist het punt.....
Nu weet ik wel dat hij er in principe tegen moet kunnen maar ik heb er toch niet zo'n goed gevoel bij om hem op deze stenen los te laten. Daarbij heb ik nu ook geen slecht weer fiets dus ik kan dan van de gelegenheid gebruik maken om twee vliegen in één klap te slaan.
Eerst dacht ik er dus aan om daarvoor m'n oude fiets op te knappen. Maar dat ding was nieuw iets van 600 euro. Ik heb weinig verstand van materiaal maar ik snap wel dat daar is bezuinigt om de kosten te drukken. Er zit Campagnolo Xenon op, goedkope wielen enz. Veel meer dan het frame zal er niet overblijven en dat is dan ook nog eens niet ideaal voor het doel.
Vandaar dat ik me afvraag of het niet slimmer is om een mooie gebruikte stalen fiets te kopen met betrouwbare afmontage. Dat kost waarschijnlijk nauwelijks meer geld dan de eerste optie en dan heb ik gewoon een kwalitatief goede slecht weer fiets achter de hand.
Nu weet ik wel dat hij er in principe tegen moet kunnen maar ik heb er toch niet zo'n goed gevoel bij om hem op deze stenen los te laten. Daarbij heb ik nu ook geen slecht weer fiets dus ik kan dan van de gelegenheid gebruik maken om twee vliegen in één klap te slaan.
Eerst dacht ik er dus aan om daarvoor m'n oude fiets op te knappen. Maar dat ding was nieuw iets van 600 euro. Ik heb weinig verstand van materiaal maar ik snap wel dat daar is bezuinigt om de kosten te drukken. Er zit Campagnolo Xenon op, goedkope wielen enz. Veel meer dan het frame zal er niet overblijven en dat is dan ook nog eens niet ideaal voor het doel.
Vandaar dat ik me afvraag of het niet slimmer is om een mooie gebruikte stalen fiets te kopen met betrouwbare afmontage. Dat kost waarschijnlijk nauwelijks meer geld dan de eerste optie en dan heb ik gewoon een kwalitatief goede slecht weer fiets achter de hand.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Kijk, dat is nog wel op te brengen. Ik ga maar eens een beetje om me heen kijken of ik ergens wat tegen kom. Mocht iemand hier nog een mooi apparaat hebben staan dan hou ik me uiteraard aanbevolen.
De finale verkennen. Kijk, daar herken je de echte kampioenen aan. Die laten zich niet verrassen....
De finale verkennen. Kijk, daar herken je de echte kampioenen aan. Die laten zich niet verrassen....
Goh, de finale verkennen, jaja, het mag aan niets ontbreken he? Lijkt mij ook wel mooi, om alvast wat gevoel op te doen, is alweer 2 of 3 jaar geleden dat ik op echte kasseien reed in Vlaanderen.
De Zwarten, precies wat je zei was mijn bedoeling ook, ik wil in ieder geval zoveel mogelijk voelen van de 3 zwaarste beroemde stroken, het echte gevoel te pakken krijgen. De rest zal ik wel een beetje "valsspelen"
De Zwarten, precies wat je zei was mijn bedoeling ook, ik wil in ieder geval zoveel mogelijk voelen van de 3 zwaarste beroemde stroken, het echte gevoel te pakken krijgen. De rest zal ik wel een beetje "valsspelen"
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Ok, het moet er dan maar van komen.
Als ik mijn klassiekerbrevet ooit een keer helemaal vol wil krijgen moet ik een keer Parijs-Roubaix rijden. Dit jaar heb ik veel kilometers gemaakt en de rit is om de twee jaar. Dit is dus eigenlijk het moment om er voor te gaan. Zeker omdat er wellicht ook een aantal bekenden die kant op gaan.
Nu heb ik het inschrijfformulier gedownload en daarbij stuit ik op de vraag van het vervoer tussen start en finish. Met Andromeda heb ik het er tijdens de Omloop het Volk al even over gehad. Hij heeft een volgauto maar er kunnen maar twee passagiers in de auto. Ik wil op zich best naar de start rijden maar ik heb weinig zin om na de rit terug te fietsen...
Ik heb gezien dat ik me kan inschrijven via Le Champion inclusief vervoer en ook dat ik een bustransfer kan regelen van de finish naar de start of andersom mits ik dat voor 18 mei reserveer. Maar voordat ik zoiets doe wil ik eigenlijk wel eens kijken of we hier onderling misschien wat kunnen regelen. Er gaan een aantal forumleden daar fietsen en er is zelfs al gesproken over een volgauto. Hoe staat het inmiddels met de plannen van jullie en is er wellicht wat te regelen?
Als ik mijn klassiekerbrevet ooit een keer helemaal vol wil krijgen moet ik een keer Parijs-Roubaix rijden. Dit jaar heb ik veel kilometers gemaakt en de rit is om de twee jaar. Dit is dus eigenlijk het moment om er voor te gaan. Zeker omdat er wellicht ook een aantal bekenden die kant op gaan.
Nu heb ik het inschrijfformulier gedownload en daarbij stuit ik op de vraag van het vervoer tussen start en finish. Met Andromeda heb ik het er tijdens de Omloop het Volk al even over gehad. Hij heeft een volgauto maar er kunnen maar twee passagiers in de auto. Ik wil op zich best naar de start rijden maar ik heb weinig zin om na de rit terug te fietsen...
Ik heb gezien dat ik me kan inschrijven via Le Champion inclusief vervoer en ook dat ik een bustransfer kan regelen van de finish naar de start of andersom mits ik dat voor 18 mei reserveer. Maar voordat ik zoiets doe wil ik eigenlijk wel eens kijken of we hier onderling misschien wat kunnen regelen. Er gaan een aantal forumleden daar fietsen en er is zelfs al gesproken over een volgauto. Hoe staat het inmiddels met de plannen van jullie en is er wellicht wat te regelen?
Voor die fiets is wel plek, ik ga met mijn bedrijfswagen dus geen probleem.
Daar komt ook nog wel een reservefiets in maar ik heb er vorig jaar acht in gekregen toen we naar de Alpe gingen.
Ga jij ´s avonds pas rijden naar Compiegne, ik dacht om de dag ervoor af te reizen en een hotelletje te pikken daar.
Misschien is het ook wel handig (en leuk) om vanaf hier al samen weg te gaan, als Bottechia met jouw mee zou kunnen kan hij hier naartoe komen.
Daar komt ook nog wel een reservefiets in maar ik heb er vorig jaar acht in gekregen toen we naar de Alpe gingen.
Ga jij ´s avonds pas rijden naar Compiegne, ik dacht om de dag ervoor af te reizen en een hotelletje te pikken daar.
Misschien is het ook wel handig (en leuk) om vanaf hier al samen weg te gaan, als Bottechia met jouw mee zou kunnen kan hij hier naartoe komen.
"Try not. Do or do not......there is no try"