Quoten: Origineel geplaatst door dr.dré op 20 December 2006
Wat ik mij afvraag als ik die plaatjes zo zie: hóe ga je weer naar beneden? al plassend over je remblokjes ofzo?
Ja, beetje te lezen bij de paar die het gedaan hebben http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... Position=4
Op zich is steil dalen bij mountainbiken niet vreemd, alleen nu is het zo dat je op Scanuppia wel een redelijke weg hebt, dus de fiets maakt echt gang als je niet oplet. Ik heb de afdaling in stralend weer gedaan om uur of 12.00 en (best dure) blokjes versleten op slechts 10 kilm. De lol is natuurlijk wel om een beetje gang te houden, als je 5 kmpu gaat is het trouwens enger!
Maar, eerlijk, ik heb op paar stukjes (beetje grint, remmmen net iets te veel losgelaten) best schrik gehad, maar viel mee. Dat komt omdat je zo blij bent dat je niet meer hoeft te klimmen.
En ik heb halverwege de fiets vanwege de velgen in een trog met water gemikt (onder een bron voor wandelaars: iets minder ammoniak dan in urine ) en dat vonden de velgen heeeeerlijk aan hun gesis te horen. De Scanuppia is vrijwel geheel door een bos, dus dat is nog een voordeel qua temperatuur, ook voor de wegbedekking:beton.
Veel andere steile klimmen (Nebelhorn, Stevio etc.) zijn asfalt -zwart- en daar kan de weg zelf echt bloedheet worden, een heel ander probleem in afdaling met bochten...doodeng!