De Rijdende Rechter
Neemt niet weg dat er teveel testosteron mannetjes op de fiets zitten met een te groot ego en dito smoel.
Deze groep van fietsers komt het imago van de "wielrennerr" echt niet ten goede.
Deze groep van fietsers komt het imago van de "wielrennerr" echt niet ten goede.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
- daniel1975
- Forum-lid HC
+1mrcoffee schreef:Neemt niet weg dat er teveel testosteron mannetjes op de fiets zitten met een te groot ego en dito smoel.
Het gaat IMHO hier ook helemaal niet om dit individuele geval, maar om het totale probleem.
Less is bore
Helemaal mee eens dat het om het totale probleem gaat. Alleen heb ik bij deze mevrouw nou niet bepaald het gevoel dat zij het gemiddelde en vooral onschuldige slachtoffer is. En in dit topic gaat het natuurlijk over een specifiek geval, waarbij beide zijden nogal agressief en aanvallend overkomen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Daar zijn we het met zijn allen wel over eens, maar de gezamelijke fiets-forum mea culpa is nou toch wel genoeg gemaakt vind ik eigenlijk.mrcoffee schreef:Neemt niet weg dat er teveel testosteron mannetjes op de fiets zitten met een te groot ego en dito smoel.
Het stoort me mateloos dat een grote groep mensen wielrenners lijkt te WILLEN zien als een stelletje onbehouwen hufters. Auto's die je a-priori je plekje op de weg niet gunnen (potentiele moordmachine vs <10 licht vervoersmiddel, nee DAT is een eerlijke strijd...); Fietsers die per definitie een geirriteerde opmerking maken als je ze inhaalt (met bel, zonder bel, langzaam, snel, het maakt niet uit, als ze maar wat te zeiken hebben); kans- en hersenloze "reaguurders" op nu.nl die wielrenners doodwensen, etc etc...
Als fietsers hoeven we echt niet alleen het boetekleed aan te trekken. We mogen ook best wel een beetje voor onszelf opkomen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ook eens ![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
De reageerders op Nu.nl etc hebben gemiddeld genomen nog minder hersenen dan de aso-fietsers. Als je ziet wat die zoal neerkalken, ongeachte het onderwerp, dan schrik je je rot.
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
De reageerders op Nu.nl etc hebben gemiddeld genomen nog minder hersenen dan de aso-fietsers. Als je ziet wat die zoal neerkalken, ongeachte het onderwerp, dan schrik je je rot.
Less is bore
Hier ben ik het zeker mee eens! Al rij je netjes op de rand van de weg word er nog door een automobilist getoeterd en een middelvinger opgestoken... Zelf maak ik ook fouten maar er zijn ook momenten dat voertuigen je niet zien of niet willen zien.53x11 schreef:Daar zijn we het met zijn allen wel over eens, maar de gezamelijke fiets-forum mea culpa is nou toch wel genoeg gemaakt vind ik eigenlijk.mrcoffee schreef:Neemt niet weg dat er teveel testosteron mannetjes op de fiets zitten met een te groot ego en dito smoel.
Het stoort me mateloos dat een grote groep mensen wielrenners lijkt te WILLEN zien als een stelletje onbehouwen hufters. Auto's die je a-priori je plekje op de weg niet gunnen (potentiele moordmachine vs <10 licht vervoersmiddel, nee DAT is een eerlijke strijd...); Fietsers die per definitie een geirriteerde opmerking maken als je ze inhaalt (met bel, zonder bel, langzaam, snel, het maakt niet uit, als ze maar wat te zeiken hebben); kans- en hersenloze "reaguurders" op nu.nl die wielrenners doodwensen, etc etc...
Als fietsers hoeven we echt niet alleen het boetekleed aan te trekken. We mogen ook best wel een beetje voor onszelf opkomen.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Daarom kijk ik er ook liever niet naar.daniel1975 schreef:Ook eens
Ja er zijn aso-wielrenners. En aso automobilisten. En aso-opoefietsfietsers. En aso-brommertjes. En aso hondenuitlaters. En aso-joggers...etc. etc.
Iedereen moet in deze op zijn eigen gedrag letten. Maar waar ik wel een beetje beroerd van word is de nieuwe media hype om iedereen op een racefiets meteen op het schavot te willen hijsen, sommige medeweggebruikers hebben duidelijk deze intentie want het enige dat je hoeft te doen is simpelweg langs fietsen.
Ik heb het deze zomer letterlijk een keer mee gemaakt dat ik een ouder echtpaar keurig netjes inhaalde en een verwijtend "nou nou nou" na geroepen kreeg. Omdat ik deze fietspadslingerapen al een beetje niet vertrouwde deed ik nog rustiger aan dan gewoonlijk, ik reed echt niet harder dan 20 toen ik langs reed. Dat weet ik zeker, want ik keek ernaar. Een doodnormale snelheid voor ieder type fiets. Dit was gewoon sacherijnig anti gedrag, punt uit. Type "ik slinger mijn buren voor de rijdende rechter vanwege een scheefhangend vogelhuisje". Jammer dat deze ondersoort Homo Kankerpitterensis nu de sportieve fietser heeft ontdekt als uitlaatklep. Waait wel weer over hoop je dan. Misschien zijn volgend jaar de nordic walkers aan de beurt.
Veni. Vidi. Fietsie.
-
- Forum-lid HC
En dus is de conclusie dat steeds grotere delen van de bevolking zich overal aan storen en denken dat de wereld er enkel voor hen is (stop teveel ratten in een kooi en ze worden ook aggressief jegens elkaar). Nederland is gewoon te vol voor alles wat we in onze vrije tijd willen doen en dan kunnen we ons inschikken of nog aggressiever/onverdraagzamer worden.
Stoor me ook regelmatig aan loslopende honden (meer omdat ik geen zin heb om te vallen / een dier aan te rijden) en aan slingerende bejaarden / recreanten die midden op een fietspad staan te ouwenelen en niet snappen dat je er graag langs wil maar blijf doorgaans beleefd en dan komt het meestal wel goed.
Stoor me ook regelmatig aan loslopende honden (meer omdat ik geen zin heb om te vallen / een dier aan te rijden) en aan slingerende bejaarden / recreanten die midden op een fietspad staan te ouwenelen en niet snappen dat je er graag langs wil maar blijf doorgaans beleefd en dan komt het meestal wel goed.
Het zou denk ik al helpen als weggebruikers zich in het verkeer zouden gedragen als of ze er te gast zijn, en niet of de weg/het fietspad alleen met zijn/haar belastinggeld is betaald. En zoals shark al aanhaalt, met de hoed in de hand, komt men door het ganse land (de meeste schreeuwers verwachten zo' n reactie namelijk niet, en de echte psycho' s snappen dat al helemaal niet).
"Fietspadslingeraap" mag wat mij betreft bij de shortlist Woord van 2013![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
"Fietspadslingeraap" mag wat mij betreft bij de shortlist Woord van 2013
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Om eerlijk te zijn vind ik fietspadslingeraap een verschrikkelijk denigrerende term voor bejaarde fietsers en precies in tegenspraak met het idee dat je je als gast moet gedragen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Het waren ook niet zo maar bejaarde fietsers. Misschien moet je mijn post nog eens lezen. Dit waren twee hele vervelende asociaal breed uit over het fietspad slingerende mensen die op geen enkele wijze rekening hielden met overige fietspadgebruikers en toevalligerwijs op leeftijd. Die zich vervelend gedroegen toen ik ze heel rustig inhaalde. Dit soort gedrag is mij een raadsel. Ik zie op geen enkele manier hoe ik dit gedrag uitgelokt zou kunnen hebben en heb ook geen zin om sympatieke bewoordingen voor dit soort mensen te kiezen. Ik vind het sacherijnige egoïsten. Ondanks dat heb ik geprobeerd toch rekening met die mensen te houden wat ik niet meer als normaal vind. Maar ja, ik vind dat dus wel halve garen, sorrie.
Veni. Vidi. Fietsie.