Pagina 1047 van 1091
Re: Cervélo
Geplaatst: 12 jan 2019 19:41
door xml
Daniel1989 schreef: ↑12 jan 2019 17:56
rene schreef: ↑08 jun 2018 22:41
Erg fraai - en mooie afmontage - alleen iets neutralere bidonhouders zou nog mooier zijn.
Past dit beter. Zo is tie wel “af” tijd voor een n+1
8026D881-8012-4F88-90DE-A34EE83708A3.jpeg
hé, die zitten ook op m'n vorige week gekochte R5 VWD, maar ik vraag me af of het echte zijn of die van aliexpress.
Re: Cervélo
Geplaatst: 12 jan 2019 20:50
door Daniel1989
Deze zijn van Alie.
Ik vind ze er erg netjes uit zien. Zelfs het doosje waar ze inzitten is erg mooi.
Re: Cervélo
Geplaatst: 21 jan 2019 20:11
door Racebakker
Re: Cervélo
Geplaatst: 21 jan 2019 20:39
door amclassic-fan
Beste bak, weet alleen niet wat ik van die stuurpen moet denken. Wat goed het uit andere hoeken?
Re: Cervélo
Geplaatst: 21 jan 2019 21:18
door japiecarbon
Dit is echt de slechtste hoek. In het echt ziet het er wel een heel stuk beter uit.
Re: Cervélo
Geplaatst: 21 jan 2019 21:26
door Daniel1989
Betere hoek ?
Ik vindt het in het echt niet lelijk.
Re: Cervélo
Geplaatst: 21 jan 2019 22:12
door nijkie
Visueel gezien hele lange reach.
Re: Cervélo
Geplaatst: 22 jan 2019 22:54
door kristofvs
Die blinkt alvast uit lelijkheid.
Re: Cervélo
Geplaatst: 27 jan 2019 18:57
door wasbeer2006
Vandaag voor forumgenoot Hannya gestart om een S5 op te bouwen. Zeer makkelijk te bouwen ondanks de kabels volledig binnendoor. Neem wel een etap groep, di2 kan ook nog, maar mechnisch is niet aan te raden door de scherpe bochten in de kabels.
Wat valt op, frameset complete geleverd met alle toebehoren, bv ook kleinig heden als buitenkabel tulle voor het rammelen, heel irritant als dat er niet meteen bij zit en het is bijna nergens goed te krijgen (bij de locale fm)
De triangle vond ik op de foto,s lelijk in het echt is het toch wel erg mooi, als is het wennen.
Voordeel is dat je stuur altijd recht staan. de kabels makkelijke binnendoor gaan door de schuine flauwe hoeken. wel een nog zwaarder geheel dan bv mijn loodzware scott foil stuurpen.
De triangle weegt 112 gram + baseplate 72 gram, bouten en pluggen 32 gram, das ruim 200 gram voor de "stuurpen" daarbij is het stuur ook erg zwaar 279 gram.
Frame en vork zijn normaal voor een schijfrem racer resp 1098 en 420 gram.
De keuze voor de steekassen met een soort qr is jammer, je wisselt op deze manier het wiel nog sneller als met een qr,s, das leuk voor een wedstrijd, maar je zit met een lelijke hendel, jammer op een aero racer.
<foto,s volgen lukt even niet met tinypic, nog andere geode sites??>
Re: Cervélo
Geplaatst: 27 jan 2019 20:22
door sharkman113
Is i.d.d. van Cervelo, verre van handig (combineerd de nadelen van beide systemen) maar wel relatief eenvoudig uit te wisselen voor een vaste steekas (bijv. van Dt met de juiste lengte en draad)
Re: Cervélo
Geplaatst: 28 jan 2019 10:28
door wasbeer2006
sharkman113 schreef: ↑27 jan 2019 20:22
Is i.d.d. van Cervelo, verre van handig (combineerd de nadelen van beide systemen) maar wel relatief eenvoudig uit te wisselen voor een vaste steekas (bijv. van Dt met de juiste lengte en draad)
Hoe kan je normale DT assen monteren? Kan je een andere derrie hanger en patje voor kopen met schroefdraad?
Ik zou dat graag doen, mede omdat de cervelo hendels lelijk zijn en de hendel voor aan de driveside zit en achter aan de non (net als vroeger bij een MTB).
Re: Cervélo
Geplaatst: 28 jan 2019 21:38
door sharkman113
Hoe kan je normale DT assen monteren? Kan je een andere derrie hanger en patje voor kopen met schroefdraad?
Als je het Cervelo R.A.T. systeem hebt zul je i.d.d. wat moeten bestellen (of in elkaar knutselen als je handig bent).
Bij dit merk zul je een mooier systeem kunnen krijgen echter heel goedkoop is het niet (maar dat zijn Cervelo's toch al niet)
https://robertaxleproject.com/shop/ligh ... 75-thread/