Pagina 1076 van 1091
Re: Cervélo
Geplaatst: 01 okt 2021 18:16
door jsparie
tom de groot schreef: ↑28 sep 2021 21:37
Ik snap dat niet met die prijzen.
Cervelo gaat met de nieuwe ultegra di2 dik 900€ duurder worden ten opzichte van de oude Di2. Als ik bijvoorbeeld kijk naar een kleinere merken die gaat maar 100/200€ omhoog. Je zou verwachten dat cervelo veel groter is de groep goedkoper in koopt dan die kleinere Merken.
Mijn gedachte is dan ook ze maken misbruik van de situatie en ze maximaliseren hun winst. Aangezien toch elke fiets al verkocht is voordat die de fabriek verlaat. Mijn sympathie hebben ze in elk geval niet meer. Zelfde trouwens voor trek, Specialized en noem ze maar op. Ik vraag mij echt af wie nog zo gek is om zoveel aan een fiets uit te geven dat kan ik niet meer verantwoorden.
Ik snap het wel. Als het jouw eigen fietsenmerk was en het aanbod is beperkt en de vraag groot, dan vraag je het gewoon. Anders kun je halverwege het jaar nee verkopen omdat alles op is. Daar worden mensen ook niet blij van. Ik ben bij dit soort bedragen al jaren afgehaakt. Blijkbaar verkoopt het en zijn er liefhebbers genoeg.
Misschien biedt het wat ruimte aan campagnolo voor een (beperkte) comeback. Zolang er nog niet volop nieuwe groepen geleverd kunnen worden zullen de fietsen met shimano wel belachelijk duur blijven.
Re: Cervélo
Geplaatst: 11 okt 2021 05:43
door EmPeHa
Re: Cervélo
Geplaatst: 11 okt 2021 06:32
door scottpch
Daar reed Marianne gisteren de cross mee in Waterloo, te zien op Eurosport.
Ik kon het model al niet thuisbrengen, ziet er in ieder geval goed uit!
Re: Cervélo
Geplaatst: 20 okt 2021 15:16
door joe2007
Dank voor deze link. Ziet er inderdaad veelbelovend uit!
Aansluitend op de feedback hierboven wat betreft de kapitale nieuwprijzen, zou de cyclocross fiets dan misschien mijn droommodel kunnen zijn die het allemaal kan hier rondom de Posbank
Vind de Caledonia namelijk wat zwaar in de basis..
loeh schreef: ↑28 sep 2021 10:32
De nieuwe R5 is er.
Stond op mijn shortlist, maar kan er vanwege de prijs ook weer gelijk vanaf.
https://www.cervelo.com/r5
Re: Cervélo
Geplaatst: 02 dec 2021 16:33
door joe2007
Vers van de pers zojuist gelanceerd op diverse media. De reeds eerder gespotte R5-CX.
Wat weten we verder tot nu toe:
- sizes 51cm, 54cm, 56cm en 58cm
- threaded (!) bottom bracket (cups of BBRight en threaded T47-sized hole)
- fully integrated cabling
- electronic or wireless drivetrains only
- D-shaped seatpost
- double clamp seatpost
Dan in vergelijking met de R5:
- bracket 11mm hoger
- stack heights lager maar reach hetzelfde
- kortere head tube
- steilere seat angle
- langere wielbasis
- beschikbaar publiek zomer 2022
- prijzen onbekend
Re: Cervélo
Geplaatst: 02 dec 2021 17:01
door thestudent
Zal weinig markt voor zijn. En zo te zien is de geometrie voor de meeste consumenten niet zo handig.
Re: Cervélo
Geplaatst: 02 dec 2021 17:24
door pino
Kunnen we afspreken dat iedere « fully integrated cabling » kut is? Van welk merk ook. Als je geen kabels wilt zien ga je maar op de baan ( voor de Belgen: piste) fietsen.
Re: Cervélo
Geplaatst: 02 dec 2021 17:46
door havana
Is juist ideaal, veel makkelijker schoonmaken en ziet er veel beter uit. En rare bochten maakt met elektrisch en hydraulisch weinig uit.
Ik vind 't wel een gaaf ding. Benieuwd naar de max tire clearance.
Re: Cervélo
Geplaatst: 02 dec 2021 17:59
door pino
havana schreef: ↑02 dec 2021 17:46
Is juist ideaal, veel makkelijker schoonmaken en ziet er veel beter uit. En rare bochten maakt met elektrisch en hydraulisch weinig uit.
Ik vind 't wel een gaaf ding. Benieuwd naar de max tire clearance.
Het leven is te kort om het balhoofdstel van zo’n fiets te vervangen.
Re: Cervélo
Geplaatst: 02 dec 2021 18:02
door havana
Ach dat valt allemaal best mee en als ik er geen zin heb dan breng ik 'm zonder enig probleem naar de FM, gun die man zijn handel.
Re: Cervélo
Geplaatst: 02 dec 2021 18:19
door pino
Ik hoorde dat van Aert niet zo’n knutselaar is. Gelukkig heeft hij toegewijde mekaniekers.
Re: Cervélo
Geplaatst: 02 dec 2021 19:13
door TL@
Ik vind het ook wel een mooie fiets.
De bovenste balhoofdlager moet je toch nooit vervangen en de onderste is niet zoveel werk, enkel de leiding van de voorrem moet los en eruit, dat is nog best doenbaar. Ik heb het ervoor over (mijn BMC heeft het al en de komende gravelfiets zal het ook hebben)