Het niet-fietssport andere leuke sporten onderwerp!
-
- Forum-lid
Kijkend naar Kok beland ik in een andere wereld, waar de mens eens een keer wel gelukzalig samenvalt met zijn kosmische bestemming. Haar ogenschijnlijk frêle morfologie verhult een uitzonderlijk explosieve motoriek en faciliteert een fenomenale souplesse. In een woord: hemels.
https://www.nu.nl/schaatsen/6349252/fem ... t-was.html
Boo is een beetje de reus op schaatsen die zich heel klein kan opvouwen. Ook mooi.
https://www.nu.nl/schaatsen/6349252/fem ... t-was.html
Boo is een beetje de reus op schaatsen die zich heel klein kan opvouwen. Ook mooi.
Shit! Weg realiteitszin en nuance (gelukkig)Ernie C. schreef: ↑01 mar 2025 22:05Die realiteitszin komt echt wel weer na het feestje. Zo vaak is Stolz niet geklopt en het is maar de vraag of het nog vaak gaat gebeuren.Dubbeldekker schreef: ↑01 mar 2025 19:04 Daar gaat het toch niet om!
Je kunt en mag blij zijn -zeker in het geval van de Boo- maar enige realiteitszin zou ook wel passend zijn.
Daarbij nog de aantekening dat Stolz óók nog een 1.500 rijdt en niet alleen maar de 500 en de 1000.
Tuurlijk: euforie en blijdschap in eigen huis mag en moet ook. Maar enige nuance zou prettig zijn.
De vergelijking met F1 kan ik niets over zeggen: andere “sport” andere regels en vooral andere sympathie.
Maar vergelijk het dan eens met de hier vaak vermaledijde verslaggeving van Sportza tav Belse renners tegenover Nederlandse renners…
Voel je het verschil? (Of de gelijkenis?)

Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
De Boo gewoon terecht gewonnen. Dat Stolz misschien niet 100% was? Kan zijn, maar hij moest zo nodig na die ziekte weer te snel vol in competitie. Misschien wel vanuit zelfoverschatting?
Totaal NIETS op af te dingen deze titel.
En wat Kok betreft: eens met klein-verzet! Die frêle verschijning, een heerlijk on-geacteerde persoonlijkheid voor de camera (i.t.t. Tutta Leerdam) en dan zo hard en vreselijk mooi schaatsen.
Totaal NIETS op af te dingen deze titel.
En wat Kok betreft: eens met klein-verzet! Die frêle verschijning, een heerlijk on-geacteerde persoonlijkheid voor de camera (i.t.t. Tutta Leerdam) en dan zo hard en vreselijk mooi schaatsen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid
Ik vind Jutta ook best goede interviews geven zonder dat het gemaakt overkomt. Ik denk dat haar interviews waarin ze spreekt over haar gewicht en menstruatie best wat hebben kunnen betekenen voor jonge vrouwelijke sporters. Een sterke vrouw die zelf haar pad durft te kiezen en ook geen blad voor de mond neemt, ik kan dat wel waarderen. Dat hele spektakel met Jake Paul is wat over de top voor de meeste Nederlanders en ik heb daar ook vrij weinig mee, maar voor mij blijft het verder een geweldige sportvrouw. Zonder dat ik ooit een schaatsles gehad heb, durf ik wel te stellen dat de manier van schaatsen van Femke Kok meer stilistisch oogt. Goud en zilver.
Ik ben benieuwd hoe de 1000 meter zal zijn, Takagi was de afgelopen weken niet in vorm en Leerdam presteert voor het tweede jaar niet meer op het niveau van daarvoor. Bij de mannen denk ik Stolz op één en De Boo twee.
Ik ben benieuwd hoe de 1000 meter zal zijn, Takagi was de afgelopen weken niet in vorm en Leerdam presteert voor het tweede jaar niet meer op het niveau van daarvoor. Bij de mannen denk ik Stolz op één en De Boo twee.
-
- Forum-lid
Hoort er allemaal bij. Maar het klopt wel ja. De Boo zou met een goede kruising uit de wind er net onder gedoken zijn waarschijnlijk.
Maar prachtige winst voor Joep na een dramatisch begin van het seizoen. 1 kans en dan ‘m ook pakken. Kan ik wel van genieten. Ook Erben in tranen. Mooi man.
Maar prachtige winst voor Joep na een dramatisch begin van het seizoen. 1 kans en dan ‘m ook pakken. Kan ik wel van genieten. Ook Erben in tranen. Mooi man.
-
- Forum-lid
500, 1000 en 1500 gaan volgend jaar bij het OKT echt een slagveld worden. Nu al zin in!
- daniel1975
- Forum-lid HC
De Boo had pech, maar dat lag niet aan de loting. Normaal is binnenbaan starten op de 1.000 eerder een voordeel.
Jutta kiest haar eigen weg, prima. Maar ik hoor haar het hele seizoen al zeiken over haar schoenen, dat is voor mij hetzelfde als een topwielrenner die niet meer wint en aan zijn zadel(hoogte) gaat twijfelen.
En als topsporter zoveel dingen ernaast doen incl jetlags gaat dus blijkbaar niet goed. Niet bepaald verrassend…
Wat een teleurstelling voor Wiglund, wat had ik die het gegund. Hele seizoen de sterkste en nu net op het einde opgebrand.
Jutta kiest haar eigen weg, prima. Maar ik hoor haar het hele seizoen al zeiken over haar schoenen, dat is voor mij hetzelfde als een topwielrenner die niet meer wint en aan zijn zadel(hoogte) gaat twijfelen.
En als topsporter zoveel dingen ernaast doen incl jetlags gaat dus blijkbaar niet goed. Niet bepaald verrassend…
Wat een teleurstelling voor Wiglund, wat had ik die het gegund. Hele seizoen de sterkste en nu net op het einde opgebrand.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid
Giotto is een sympathieke gast! Mooie winnaar van de afstand die te boek staat als “kijken naat gras dat groeit “
Degenen die rondetijden meeschrijven weten wel beter
Degenen die rondetijden meeschrijven weten wel beter
Adversity is the Catalyst of Change