Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

Michael
Forum-lid

Michael 06 jan 2025 08:40

Michael schreef: 06 jan 2025 08:35
LethalP schreef: 05 jan 2025 21:41 [quote=Michael post_id=<a href="tel:1681974">1681974</a> time=<a href="tel:1735997009">1735997009</a> user_id=455466]
Allereerst nog de beste wensen voor 2025!

Voor het nieuwe jaar heb ik een nieuw project opgestart. Heb voordelig een Aspero 5 frame in de kleur champagne roze kunnen bemachtigen. Dit frame ga ik zelf opbouwen.
Ik twijfel alleen aan de set up/ groepset die ik op het frame ga monteren. De fiets zal voornamelijk als verdelde cross fiets en voor 99% in Nederland gebruikt gaan worden. Wellicht dat ik hem ook zal gebruiken op de weg gezien de race eigenschappen van het frame. Het zal sowieso een elektronische groep worden. Nu is de twijfel of ik er een weggroep set op zal zetten (bij 2x12 maximaal 38 mm banden achter) of een echte gravel set up. Kan je met een SRAM explorer ook op de weg goed uit de voeten? Iemand ervaring hiermee?
“Zelf zeer tevreden over mijn Aspero (A), en in die kleur van jou ook supervet, maar begrijp ik goed dat je er crossen mee wil gaan rijden? Daar issie door het verlaagde bracket t.o.v. een wegfiets niet echt geschikt voor naar mijn idee. (Bij een volbloed crosser juist hoger zodat je wat meer speling hebt met alle obstakels die je tegen komt.)

Nee, ik ga er zeker geen cx-wedstrijden mee rijden. Ik wil de Aspero gaan gebruiken bij veldtoertochten, graveltochten (beide vnl in het Gooi en Noord-Veluwe omgeving Ermelo, Putten, Garderen etc) en in de wintermaanden ook op de weg. Eigenlijk wil ik de Aspero gebruiken waarvoor hij bedoeld is, snelle tochten off-road en ook op de weg in wat mindere omstandigheden. Ik ga er geen (extreme) graveltochten in het buitenland meerijden waarvoor je misschien de verzetten zoals bij een mountainbike nodig hebt.
Goed om te horen dat je zeer tevreden bent over je Aspero. Welke groepset heb jij erop zitten?

Plaats reactie