Standplaats: Gran Canaria (Spanje)
- Jeroen Vermeeren
- Forum-lid
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 07 aug 2011 21:47
- Locatie: Rotterdam
- Contact
@daniel en anderen: hier nog een routetip! in december tijdens de Vuelta de Gran Canaria zijn we naar Aguimes gereden en vanuit daar de GC-103 gepakt, Dit is een (uiteindelijk) doodlopende weg van zeg 10 km flink klimmen en een lichte kopie van de Eijserbosweg, maar dan wat pittiger! je begint met 4% stijging en iedere km wordt dat een procentje meer tot ongeveer 15%. Geloof me dat je je daar flink leeg op kunt rijden!!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39980
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Een weekje fietsvakantie op Gran Canaria.
Met het oog op de Marmotte (voor Lien de 1e) dit jaar besloten om een weekje te gaan fietsen in het voorjaar ipv wintersport. Op aanraden van Veeteetje en de enthousiaste verhalen in dit topic hebben we gekozen voor Gran Canaria. De weerzekerheid was voor ons doorslaggevend, als mede de aanwezigheid van een zeer goede fietsenverhuur (Free Motion) in Playa des Ingles.
Doel was niet zozeer om maximaal hoogte- of kilometers te scoren, maar om een goede verbreding van de basisconditie te krijgen. Die is na 2 jaar beetje doelloos fietsen helaas best een eindje weggezakt.
Dinsdagmorgen de Cannondales opgehaald bij FM. Twee mooie Supersix-en met Ultegra compact (Di2 in mijn geval). Echter, tot mijn schrik zat er op de compact achter slechts een 25 ipv de door mij verwachtte 28. Staat gewoon op de site, maar ik had er verder niet naar gekeken. Om een of andere reden verwachtte ik gewoon een 28 icm een compact. Vind het ook nog steeds een aparte keuze, maar dat terzijde.
Gelukkig kon Eline haar fiets direct omruilen voor een Synapse triple en ik na 3 dagen, eveneens voor een Synapse triple.
De ritten dus maar beetje aangepast naar mijn zware verzet, want >10% met dat verzet zag ik niet echt zitten .
Dinsdag
Lekker infietsdagje naar Puerto de Mogan. Volgens mij een “klassieker” die heel veel mensen de 1e dag doen. Heerlijk om voor het eerst sinds september weer lekker in het kort te kunnen rijden, met uitzicht op de oceaan. Stiekem best een pittig ritje, want het is geen meter vlak. En voor het eerst kennis gemaakt met de Wind, die kan je dag maken of breken. Lekker aan het haventje een pastaatje gegeten, espressootje, wat wil een mens nog meer. Tegen de wind terug, totaal 70km, 800hm.
Woensdag
Vandaag voor het eerst echt langer klimmen. Soria staat op het programma. Eerst een stukje kustweg en dan een heerlijk vlakke aanloop naar de echte klim. De klim loopt lekker en eigenlijk ben ik zelf verbaasd hoe relatief makkelijk het gaat. Ook de hupjes met serieuze percentages kom ik goed naar boven. Helaas is gewichtsvoordeel van Lien direct al pijnlijk duidelijk; als het echt steil wordt moet ik toch een zak aardappelen extra boven brengen…. Het landschap is ruig met vrijwel alleen maar cactussen en wat palmbomen. Boven aangekomen maar weer lekker een terras in de zon opgezocht en daarna afgedaald naar het hotel. Totaal 72km, 1100hm.
Donderdag
Aangezien ik nog steeds die compact had en ik al bevestigd had gekregen dat dat voor lange >8-9% klimmen voor mij op dit moment nog te zwaar is, vandaag een relatief makkelijke route uitgezocht zonder al te gekke stijgingspercentages.
Over het vervelende deel van de kustweg (GC500) naar El Doctoral om vervolgens daar af te slaan richting St Lucia. De kustweg betekent in dit geval 15km de passat-wind vol op de kop; dat voelt gewoon als klimmen, zeker als het ook nog af en toe vals-plat omhoog gaat. Die wind kan je aardig slopen (5-6bft), daar moet je echt rekening mee houden!! Via St Lucia nog een stukje doorgereden omhoog en via Fataga afgedaald. Daar zit nog een leuke Croix-de-Feriaanse “opdaling” in. Wind mee een geweldige afdaling, de automobilist voor ons heeft wel 10x gekeken “zitten ze er nu nog….” . De SuperSix is een heerlijke fiets om mee te dalen, ondanks dat een 56cm eigenlijk een fractie te lang is voor mij. Lekker om zo Playa in de dalen; nog 2km en je kunt zo het zwembad in . 70km, 1400hm
Vrijdag
Donderdagavond al de fiets omgeruild, dus ik ben vandaag ook “gedegradeerd” tot de tripel.. Om maar met de deur in huis te vallen; ik ben er de rest van de vakantie heel blij mee geweest!! Het middenblad is prima voor glooiende stukken zoals de beroemde kustweg en op het kleine blaadje kun je ook op de steile stukken lekker blijven draaien. Gemiddelde stijgingspercentages zeggen niet alles op dit eiland; een km-gemiddelde van 7% kan zomaar betekenen dat die km varieert tussen de 5 en 13%. En dan is in deze fase van het seizoen (eerste klim-kms sinds juni 2011) die tripel echt een uitkomst.
Via de GC500 naar Puerto de Mogan gereden en daar aan de echte klim begonnen. In deze klim zit de bekende groep met haarspeldbochten die al meerdere malen op de foto staat in dit topic. Echt een prachtige klim. Ik ben wel heel blij dat we deze tot de tripel-dagen hebben bewaard. Zitten hele stukken van 9-11% in en dat is voor mij best pittig. Ook in mijn meest getrainde jaren had ik daar moeite mee en vrees dat dat niet zomaar zal veranderen . Boven aangekomen rij je vol in de wind langs een paar stuwmeren en kom je bij de splitsing om door te klimmen naar de Pico of om af te dalen. We waren het sowieso al niet van plan om helemaal naar boven te gaan, maar daarnaast was het ook onmogelijk omdat de weg was afgesloten ivm de Gran Canaria Rally. Nog even staan kijken; wat gaan die gasten indrukwekkend hard over die smalle weggetjes. En dat geluid van een opgevoerde rally-911 vergeet je ook niet snel! Wij zijn dus via St Bortholome teruggedraaid en afgedaald richting St Lucia. De afdaling vanuit St Lucia is een van de leukere daar; prima asfalt en mooi lopende bochtjes. Leuke combi van snelheid in techniek! Daarna vanaf El Doctoral de 15km kustweg met de wind vol in de rug; die doet je de tegenwindellende van 2 dagen geleden vergeten. In D1 met dik 40km/u naar huis peddelen. Dagtotaal 120km, 2159 hm
Zaterdag
Aangezien mijn beentjes nu toch wel een beetje begonnen te protesteren een relaxdagje. Wel even de fiets gepakt om het zuur eruit te fietsen over de GC500 (het rustige, mooie deel) naar Puerto Rico. Daar lekker gelunched, maar helaas viel die bij mij volledig verkeerd. De terugweg met tegenwind was een drama. Zelden zo blij geweest dat ik thuis was. Denk dat het echt het eten is geweest, want zondags had ik nergens meer last van. 43km, 550 hm
Zondag
Vandaag weer een langere rit ingepland. Fataga omhoog en dan met een mooie lus via St Lucia en Temisas terug. We waren al gewaarschuwd dat de eerste 10km Playa uit het lastigst waren en daar was geen woord van gelogen. Gelukkig had een nachtje slaap mij goed gedaan en toen we dat eerste stuk achter de rug hadden liep het allemaal best lekker. Tot mijn verbazing ging de hartslag ook nog aardig goed omhoog, die winterritjes in NL waren toch nog ergens goed voor geweest. Helaas trok de wind wel van noord naar zuid door het dal, dus vrijwel de gehele klim tegenwind. Extra training zullen we maar zeggen . Boven weer het bekende stukje richting St Lucia en na een simpele (vroege) lunch zijn we afgeslagen naar Temisas. Het eerste stuk is werkelijk fantastisch asfalt en zeldzaam rustig. Helaas is het tweede deel van deze lus van zeer slechte kwaliteit. Wij waren blij dat we hier konden afdalen en niet een km of tien over dit grove asfalt met gaten omhoog hoefden. Laat je er niet door tegenhouden, maar hou er wel rekening mee! Via een andere binnenweg weer terug naar El Doctoral om met een zo mogelijk nog hardere wind dan eergisteren naar huis te zoefen. Af en toe kon je een paar km je benen stil houden en bleef de teller stabiel op 40 staan! Overigens zorgde diezelfde wind ervoor dat ik eerder die dag bij 7% daling niet harder ging dan 20km/uur en Lien bij moest trappen
Fataga-St Lucia- Temisas 87km, 1850 hm
Maandag
Helaas, de laatste dag. Door een fijn vluchtschema zou de transferbus pas om 14.55 bij het hotel zijn en hadden we dus nog echt iets aan de dag. ‘s Morgens nog een klein rondje Monte Leon gemaakt, op aanraden van Havana tegen de klok in wat inderdaad de juiste keuze is. Grotendeels prachtig asfalt en 4-5 pittige klimkilometers. Even snel bij het stuwmeertje gekeken en toen doorgeklommen naar de top. Via een wat saai-achtige afdaling terug naar de Playa en de fietsen ingeleverd. Lekker vers broodje bij de duitse bakker tegenover FreeMotion en een wandeling van 20min over de boulevard terug naar het hotel. Toch nog 35km en 550hm gemaakt vandaag. Bij het hotel lekker het zwembad ingedoken en klaargemaakt voor de terugreis.
Lien en ik kunnen terugkijken op een heerlijke fietsvakantieweek. Op een paar km na 500km gefietst en meer dan 8.000HM. GC is een prima bestemming om lekker in het vroege voorjaar serieus te trainen. Je hebt echter wel een acceptabele basisconditie nodig, want het is geen makkelijk fietsgebied. Er staat altijd een harde wind en er is geen meter vlak.
En waar ik persoonlijk wel enorm aan moest wennen zijn je “medevakantiegangers”. Havana noemde ze eerder al treffend “walrussen”; de hele dag niets anders doen dan veel (!!!!) te veel eten en drinken en bij het zwembad wentelen in de zon. Ongelofelijk welke hoeveelheden die mensen opscheppen bij het hotelbuffet na een dag niksdoen. Wij aten letterlijk minder na een dag fietsen. En dat ook nog met al die vetkwabben topless naast het zwembad, waar je voor het ontbijt al je handdoekje hebt neergelegd om een stoel te reserveren. Dat is echt iets wat ik een volgende keer anders zou willen; het gemak van een hotel is voor zo’n weekje super, maar wij gaan wel op zoek naar een plekje waar er meer mensen rond lopen waar ik mij iets meer bij thuis voel. (iemand tips?)
Overigens is de lokale overheid zich er volgens mij wel van bewust, want ik heb nog nooit zoveel weegschalen zien staan langs de weg. Stille hints
Met het oog op de Marmotte (voor Lien de 1e) dit jaar besloten om een weekje te gaan fietsen in het voorjaar ipv wintersport. Op aanraden van Veeteetje en de enthousiaste verhalen in dit topic hebben we gekozen voor Gran Canaria. De weerzekerheid was voor ons doorslaggevend, als mede de aanwezigheid van een zeer goede fietsenverhuur (Free Motion) in Playa des Ingles.
Doel was niet zozeer om maximaal hoogte- of kilometers te scoren, maar om een goede verbreding van de basisconditie te krijgen. Die is na 2 jaar beetje doelloos fietsen helaas best een eindje weggezakt.
Dinsdagmorgen de Cannondales opgehaald bij FM. Twee mooie Supersix-en met Ultegra compact (Di2 in mijn geval). Echter, tot mijn schrik zat er op de compact achter slechts een 25 ipv de door mij verwachtte 28. Staat gewoon op de site, maar ik had er verder niet naar gekeken. Om een of andere reden verwachtte ik gewoon een 28 icm een compact. Vind het ook nog steeds een aparte keuze, maar dat terzijde.
Gelukkig kon Eline haar fiets direct omruilen voor een Synapse triple en ik na 3 dagen, eveneens voor een Synapse triple.
De ritten dus maar beetje aangepast naar mijn zware verzet, want >10% met dat verzet zag ik niet echt zitten .
Dinsdag
Lekker infietsdagje naar Puerto de Mogan. Volgens mij een “klassieker” die heel veel mensen de 1e dag doen. Heerlijk om voor het eerst sinds september weer lekker in het kort te kunnen rijden, met uitzicht op de oceaan. Stiekem best een pittig ritje, want het is geen meter vlak. En voor het eerst kennis gemaakt met de Wind, die kan je dag maken of breken. Lekker aan het haventje een pastaatje gegeten, espressootje, wat wil een mens nog meer. Tegen de wind terug, totaal 70km, 800hm.
Woensdag
Vandaag voor het eerst echt langer klimmen. Soria staat op het programma. Eerst een stukje kustweg en dan een heerlijk vlakke aanloop naar de echte klim. De klim loopt lekker en eigenlijk ben ik zelf verbaasd hoe relatief makkelijk het gaat. Ook de hupjes met serieuze percentages kom ik goed naar boven. Helaas is gewichtsvoordeel van Lien direct al pijnlijk duidelijk; als het echt steil wordt moet ik toch een zak aardappelen extra boven brengen…. Het landschap is ruig met vrijwel alleen maar cactussen en wat palmbomen. Boven aangekomen maar weer lekker een terras in de zon opgezocht en daarna afgedaald naar het hotel. Totaal 72km, 1100hm.
Donderdag
Aangezien ik nog steeds die compact had en ik al bevestigd had gekregen dat dat voor lange >8-9% klimmen voor mij op dit moment nog te zwaar is, vandaag een relatief makkelijke route uitgezocht zonder al te gekke stijgingspercentages.
Over het vervelende deel van de kustweg (GC500) naar El Doctoral om vervolgens daar af te slaan richting St Lucia. De kustweg betekent in dit geval 15km de passat-wind vol op de kop; dat voelt gewoon als klimmen, zeker als het ook nog af en toe vals-plat omhoog gaat. Die wind kan je aardig slopen (5-6bft), daar moet je echt rekening mee houden!! Via St Lucia nog een stukje doorgereden omhoog en via Fataga afgedaald. Daar zit nog een leuke Croix-de-Feriaanse “opdaling” in. Wind mee een geweldige afdaling, de automobilist voor ons heeft wel 10x gekeken “zitten ze er nu nog….” . De SuperSix is een heerlijke fiets om mee te dalen, ondanks dat een 56cm eigenlijk een fractie te lang is voor mij. Lekker om zo Playa in de dalen; nog 2km en je kunt zo het zwembad in . 70km, 1400hm
Vrijdag
Donderdagavond al de fiets omgeruild, dus ik ben vandaag ook “gedegradeerd” tot de tripel.. Om maar met de deur in huis te vallen; ik ben er de rest van de vakantie heel blij mee geweest!! Het middenblad is prima voor glooiende stukken zoals de beroemde kustweg en op het kleine blaadje kun je ook op de steile stukken lekker blijven draaien. Gemiddelde stijgingspercentages zeggen niet alles op dit eiland; een km-gemiddelde van 7% kan zomaar betekenen dat die km varieert tussen de 5 en 13%. En dan is in deze fase van het seizoen (eerste klim-kms sinds juni 2011) die tripel echt een uitkomst.
Via de GC500 naar Puerto de Mogan gereden en daar aan de echte klim begonnen. In deze klim zit de bekende groep met haarspeldbochten die al meerdere malen op de foto staat in dit topic. Echt een prachtige klim. Ik ben wel heel blij dat we deze tot de tripel-dagen hebben bewaard. Zitten hele stukken van 9-11% in en dat is voor mij best pittig. Ook in mijn meest getrainde jaren had ik daar moeite mee en vrees dat dat niet zomaar zal veranderen . Boven aangekomen rij je vol in de wind langs een paar stuwmeren en kom je bij de splitsing om door te klimmen naar de Pico of om af te dalen. We waren het sowieso al niet van plan om helemaal naar boven te gaan, maar daarnaast was het ook onmogelijk omdat de weg was afgesloten ivm de Gran Canaria Rally. Nog even staan kijken; wat gaan die gasten indrukwekkend hard over die smalle weggetjes. En dat geluid van een opgevoerde rally-911 vergeet je ook niet snel! Wij zijn dus via St Bortholome teruggedraaid en afgedaald richting St Lucia. De afdaling vanuit St Lucia is een van de leukere daar; prima asfalt en mooi lopende bochtjes. Leuke combi van snelheid in techniek! Daarna vanaf El Doctoral de 15km kustweg met de wind vol in de rug; die doet je de tegenwindellende van 2 dagen geleden vergeten. In D1 met dik 40km/u naar huis peddelen. Dagtotaal 120km, 2159 hm
Zaterdag
Aangezien mijn beentjes nu toch wel een beetje begonnen te protesteren een relaxdagje. Wel even de fiets gepakt om het zuur eruit te fietsen over de GC500 (het rustige, mooie deel) naar Puerto Rico. Daar lekker gelunched, maar helaas viel die bij mij volledig verkeerd. De terugweg met tegenwind was een drama. Zelden zo blij geweest dat ik thuis was. Denk dat het echt het eten is geweest, want zondags had ik nergens meer last van. 43km, 550 hm
Zondag
Vandaag weer een langere rit ingepland. Fataga omhoog en dan met een mooie lus via St Lucia en Temisas terug. We waren al gewaarschuwd dat de eerste 10km Playa uit het lastigst waren en daar was geen woord van gelogen. Gelukkig had een nachtje slaap mij goed gedaan en toen we dat eerste stuk achter de rug hadden liep het allemaal best lekker. Tot mijn verbazing ging de hartslag ook nog aardig goed omhoog, die winterritjes in NL waren toch nog ergens goed voor geweest. Helaas trok de wind wel van noord naar zuid door het dal, dus vrijwel de gehele klim tegenwind. Extra training zullen we maar zeggen . Boven weer het bekende stukje richting St Lucia en na een simpele (vroege) lunch zijn we afgeslagen naar Temisas. Het eerste stuk is werkelijk fantastisch asfalt en zeldzaam rustig. Helaas is het tweede deel van deze lus van zeer slechte kwaliteit. Wij waren blij dat we hier konden afdalen en niet een km of tien over dit grove asfalt met gaten omhoog hoefden. Laat je er niet door tegenhouden, maar hou er wel rekening mee! Via een andere binnenweg weer terug naar El Doctoral om met een zo mogelijk nog hardere wind dan eergisteren naar huis te zoefen. Af en toe kon je een paar km je benen stil houden en bleef de teller stabiel op 40 staan! Overigens zorgde diezelfde wind ervoor dat ik eerder die dag bij 7% daling niet harder ging dan 20km/uur en Lien bij moest trappen
Fataga-St Lucia- Temisas 87km, 1850 hm
Maandag
Helaas, de laatste dag. Door een fijn vluchtschema zou de transferbus pas om 14.55 bij het hotel zijn en hadden we dus nog echt iets aan de dag. ‘s Morgens nog een klein rondje Monte Leon gemaakt, op aanraden van Havana tegen de klok in wat inderdaad de juiste keuze is. Grotendeels prachtig asfalt en 4-5 pittige klimkilometers. Even snel bij het stuwmeertje gekeken en toen doorgeklommen naar de top. Via een wat saai-achtige afdaling terug naar de Playa en de fietsen ingeleverd. Lekker vers broodje bij de duitse bakker tegenover FreeMotion en een wandeling van 20min over de boulevard terug naar het hotel. Toch nog 35km en 550hm gemaakt vandaag. Bij het hotel lekker het zwembad ingedoken en klaargemaakt voor de terugreis.
Lien en ik kunnen terugkijken op een heerlijke fietsvakantieweek. Op een paar km na 500km gefietst en meer dan 8.000HM. GC is een prima bestemming om lekker in het vroege voorjaar serieus te trainen. Je hebt echter wel een acceptabele basisconditie nodig, want het is geen makkelijk fietsgebied. Er staat altijd een harde wind en er is geen meter vlak.
En waar ik persoonlijk wel enorm aan moest wennen zijn je “medevakantiegangers”. Havana noemde ze eerder al treffend “walrussen”; de hele dag niets anders doen dan veel (!!!!) te veel eten en drinken en bij het zwembad wentelen in de zon. Ongelofelijk welke hoeveelheden die mensen opscheppen bij het hotelbuffet na een dag niksdoen. Wij aten letterlijk minder na een dag fietsen. En dat ook nog met al die vetkwabben topless naast het zwembad, waar je voor het ontbijt al je handdoekje hebt neergelegd om een stoel te reserveren. Dat is echt iets wat ik een volgende keer anders zou willen; het gemak van een hotel is voor zo’n weekje super, maar wij gaan wel op zoek naar een plekje waar er meer mensen rond lopen waar ik mij iets meer bij thuis voel. (iemand tips?)
Overigens is de lokale overheid zich er volgens mij wel van bewust, want ik heb nog nooit zoveel weegschalen zien staan langs de weg. Stille hints
Less is bore
Super verslag!
Over die triple: ik heb in dat in dit topic al meermaals aangegeven; dit is voor dit terrein het ideale verzet.
Over die triple: ik heb in dat in dit topic al meermaals aangegeven; dit is voor dit terrein het ideale verzet.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39980
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Yep! Vooral ivm de forse stijgingswisselingen. De alpen zijn veel regelmatiger met minder uitschieters.
Less is bore
@daniel1975: wij zaten in een huisje in Parque Mar in de Playa. Wat minder massaal dan een hotel, maar wel zelf eten scoren. Dat lukte prima: een aantal aardige eettenten in de buurt (Italiaans, Indiaas, Chinees). Voor het echte spaanse eten moesten we wel wachten tot een lunch in Techeda.
Leuk verslag trouwens!
Leuk verslag trouwens!
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
- Locatie: Soest
- Contact
Mooi verslag en feest der herkenning. In maart 2013 ben ik er weer te vinden.
Klimwerk wordt door diversen onderschat, maar inderdaad minimaal gelijk dan aan Alpen etc.
Mbt andere vakantiegangers: Grote groepen nijlpaarden aan het water en wachten tot bar open gaat of het buffet. Ach, ieder zijn "plezier".
Klimwerk wordt door diversen onderschat, maar inderdaad minimaal gelijk dan aan Alpen etc.
Mbt andere vakantiegangers: Grote groepen nijlpaarden aan het water en wachten tot bar open gaat of het buffet. Ach, ieder zijn "plezier".
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
Ieder z'n meug. Die lui zeggen waarschijnlijk hetzelfde over ons op het walrussenforum
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39980
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
"Een stel van die fanatiekelingen met alleen bruine armen/benen en een lelijke witte buik en bovenbenen "
Less is bore
Op zich is er natuurlijk niets mis met aan het water liggen en wachten tot de bar opengaat.....fredmtb-sport schreef: Mbt andere vakantiegangers: Grote groepen nijlpaarden aan het water en wachten tot bar open gaat of het buffet. Ach, ieder zijn "plezier".
@ Daniel1975
Leuk verhaal om te lezen zeg en zooooo herkenbaar.
Dus de "waarschuwing" van de eerste 10 km richting Fataga was niet onterecht. Ik heb mezelf daar regelmatig in het begin al opgeblazen en dan is het nog een héél eind.
Leuk ook dat jullie de top van het Duitse bakkertje opgevolgd hebben. Heerlijke dingen hè! Wij kopen daar altijd een zak met lekkere koeken en dingen om na het fietsen te eten. Mmm. Meestal doen we daar ook wel een keer ontbijten of lunchen. Ze kennen Otto daar en hij laadt altijd van alles op zijn bord en ze maken er dan wel een prijs van die altijd heel erg mee valt in vergelijking tot de opgeladen hoeveelheid...
Fijn te horen dat het hotel goed bevallen is. We gaan in mei kijken of die walrussen er nog zijn en of we ook mee kunnen doen met de bejaardendisco.
Leuk verhaal om te lezen zeg en zooooo herkenbaar.
Dus de "waarschuwing" van de eerste 10 km richting Fataga was niet onterecht. Ik heb mezelf daar regelmatig in het begin al opgeblazen en dan is het nog een héél eind.
Leuk ook dat jullie de top van het Duitse bakkertje opgevolgd hebben. Heerlijke dingen hè! Wij kopen daar altijd een zak met lekkere koeken en dingen om na het fietsen te eten. Mmm. Meestal doen we daar ook wel een keer ontbijten of lunchen. Ze kennen Otto daar en hij laadt altijd van alles op zijn bord en ze maken er dan wel een prijs van die altijd heel erg mee valt in vergelijking tot de opgeladen hoeveelheid...
Fijn te horen dat het hotel goed bevallen is. We gaan in mei kijken of die walrussen er nog zijn en of we ook mee kunnen doen met de bejaardendisco.
-
- Forum-lid
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11
Nav de diverse foto's heb ik ook een midweekje gereden op Gran Canaria met een Cannondale Synapse van Free Motion.
Vroeg me echt af hoeveel fietsen FM heeft (je ziet de Cannondale's overal )
Inspiratie heb ik opgedaan op de onderstaande link;
http://www.petersfietssite.nl/grancanar ... .html#dag3
Met name de onderstaande route vond ik echt geweldig (met de bekende kronkel klim op de GC605), met de klok mee;
http://www.bikely.com/maps/bike-path/Gr ... 10-Stage-2
Er lag echt gloednieuw asfalt.Bij het stuwmeer werd het iets minder (vlak voor de GC60)
Ik heb de Pico de las Nieves beklommen vanuit Ingenio.Zo zwaar beklimmen heb ik nog niet meegemaakt.
Kortom erg geslaagd, en ook hulde voor de eiland bewoners.Ze rijden allemaal ruim om je heen (behalve de groene stadsbussen)
Een aantal foto's van de klim vanuit Mogan;
Vroeg me echt af hoeveel fietsen FM heeft (je ziet de Cannondale's overal )
Inspiratie heb ik opgedaan op de onderstaande link;
http://www.petersfietssite.nl/grancanar ... .html#dag3
Met name de onderstaande route vond ik echt geweldig (met de bekende kronkel klim op de GC605), met de klok mee;
http://www.bikely.com/maps/bike-path/Gr ... 10-Stage-2
Er lag echt gloednieuw asfalt.Bij het stuwmeer werd het iets minder (vlak voor de GC60)
Ik heb de Pico de las Nieves beklommen vanuit Ingenio.Zo zwaar beklimmen heb ik nog niet meegemaakt.
Kortom erg geslaagd, en ook hulde voor de eiland bewoners.Ze rijden allemaal ruim om je heen (behalve de groene stadsbussen)
Een aantal foto's van de klim vanuit Mogan;
Prachtige klim hè! Leuke en herkenbare foto's !