Wielrenner slaat bejaard stel in elkaar
Pfffff....discussie helemaal gelezen. IK ben sinds dik een jaar weer op de racefiets gestapt. Dit was nadat ik zo'n 10 jaar geleden de lol verloor door alle irritaties. Niet alleen van voetgangers en auto's maar ook die van mijn medefietsers. Zelf heb ik er nooit zo'n last van, ga op tijd in de remmen, heb een kek belletje en zeg netjes bedankt als iemand aan de kant gaat. Nooit discussie en weten jullie wat....het is een heerlijke interval training als het druk is. Afremmen, aanzetten en tempo maken heb ik inmiddels tot kunst verheven en het voelt nog goed ook.
Marcel
Stevens SCF. Cannondale Topstone.
Stevens SCF. Cannondale Topstone.
-
- Forum-lid
pipootje schreef: U bent te goed voor deze wereld. Maar ja, overal waar "te" voor staat.....
I wish. Een kwestie van een route uitzoeken waar je niet teveel mensen tegenkomt op nauwe fietspaden. Als ik op een fietspad rij, kan ik verwachten dat daar mensen zijn voor wie wielrennen niet het mooiste op aarde is en zelfs mensen die er een spuughekel aan hebben. Of ik dat nou irritant vind of niet; ze zijn er en dus houd ik er rekening mee.
De illusie dat ik gedrag van anderen (met name wildvreemden) kan veranderen heb ik een tijd geleden al losgelaten... sinds mijn eerste kennismaking met het andere geslacht eigenlijk. Nu hopen dat mijn vriendin het ook een keer snapt
Al met al zijn de meeste medewegebruikers niet gewend aan de (vaak hoge) snelheden van de racefietser...
Daarom is mijn insteek liever veilig thuis en ongelijk dan gelijk en in het ziekenhuis (en dus niet meer fietsen). Tis niet anders, we leven nu eenmaal in een drukbevolkt land.
En nee, ik ben geen moraalridder, in mijn 24 jarige fietcarriere heb ik mij ook wel eens laten gaan... Maar ben inmiddels wijzer.
Daarom is mijn insteek liever veilig thuis en ongelijk dan gelijk en in het ziekenhuis (en dus niet meer fietsen). Tis niet anders, we leven nu eenmaal in een drukbevolkt land.
En nee, ik ben geen moraalridder, in mijn 24 jarige fietcarriere heb ik mij ook wel eens laten gaan... Maar ben inmiddels wijzer.