Pagina 12 van 24

Re: Materiaaltransfers voor 2021

Geplaatst: 16 aug 2020 20:20
door kxlight
raven14 schreef: 15 aug 2020 21:54 Corima Black DX?
Zou idd goed kunnen. Velgversie is 1180g per paar. Niet slecht natuurlijk.

Re: Materiaaltransfers voor 2021

Geplaatst: 17 aug 2020 13:11
door gssch
daniel1975 schreef: 16 aug 2020 07:50 Een zwarte Oltre. XR5??
Minimale lak om de fiets toch op 6.8 kg te krijgen met het aero stuur

Re: Materiaaltransfers voor 2020

Geplaatst: 27 aug 2020 11:17
door Tri_noob
havana schreef: 10 aug 2020 19:25 Even dit topic afstoffen

- AG2R gaat volgend jaar op BMC rijden (nu Merckx) --> bevestigd
- Het moederbedrijf van Ridley en Merckx zou het moeilijk hebben, daardoor zou Lotto-Soudal ook op zoek moeten naar een nieuwe fietssponsor. --> voorlopig nog een gerucht
- Jumbo-Visma zou met Cervélo gaan rijden (gerucht)
- Sunweb zou mogelijk ook op Cervélo blijven rijden (gerucht)
- Wat er met NTT gebeurt (nu ook BMC) is onduidelijk (wellicht Giant indien CCC verdwijnt volgens geruchten)
Lotto-Soudal bijgetekend bij Ridley voor 2j :)

Re: Materiaaltransfers voor 2021

Geplaatst: 28 aug 2020 10:53
door DeletedUser02
gssch schreef: 17 aug 2020 13:11
daniel1975 schreef: 16 aug 2020 07:50 Een zwarte Oltre. XR5??
Minimale lak om de fiets toch op 6.8 kg te krijgen met het aero stuur
Inderdaad. Hier een mooi stukje over de materiaalkeuzes van Jumbo-Visma. De XR4 is dus een vrij zwaar beestje en met verf/zadels/wielen/velgremmen proberen ze het nog een beetje binnen de perken te houden.

Inmiddels begint ook wel echt duidelijk te worden dat TJV volgend jaar naar Cervelo gaat. Hele grote kans dat dat gelijktijdig aangekondigd wordt met een nieuwe S5, die inmiddels ook al in z'n 4e jaar zit.

Ben erg benieuwd of ze de concurrentie weer aankunnen met o.a. de Tarmac SL7. De huidige R5 is een uitstekend frame, maar weinig bijzonder verder. De framesets worden met 50% korting bijna weggegeven de laatste tijd. Voor dat geld kun je voor €5-6k nog prima een top end fiets samenstellen, maar ja, geen geïntegreerde cockpit dus niet hip genoeg :lol:.

Re: Materiaaltransfers voor 2021

Geplaatst: 28 aug 2020 12:41
door daniel1975
Doe mij dan maar een klassieke pen + stuur.....

Afbeelding

Re: Materiaaltransfers voor 2021

Geplaatst: 28 aug 2020 12:54
door wmc
De hoeveelheid nieuwe tech valt voor de Tour valt me sowieso nogal tegen. Wat de afgelopen maanden heb gezien:
- Specialized Tarmac SL7
- Giant TCR
- Trek Emonda
-Scott Foil
- Merida Reacto

Geen nieuwe groep (Dura ace is 4 jaar oud) bijvoorbeeld, weinig nieuwe kleding en helemaal geen tijdrit fietsen.

Re: Materiaaltransfers voor 2021

Geplaatst: 28 aug 2020 12:58
door kxlight
Hoe zat t met Dumoulin en Cervelo... was dat nou n dingetje?!

Re: Materiaaltransfers voor 2021

Geplaatst: 28 aug 2020 18:59
door TL@
daniel1975 schreef: 28 aug 2020 12:41 Doe mij dan maar een klassieke pen + stuur.....

Afbeelding
Ik vind dit juist enorm mooi, ik haak eerder af op slechte stuurstop (stuur kan maar 45° draaien slaat dan hard op het carbon) en de slechte steekassen (heel gevoelig systeem, snel kapot maar wel vervangbaar door normale steekassen)

Re: Materiaaltransfers voor 2021

Geplaatst: 29 aug 2020 09:16
door anderson99
ypuh schreef: 28 aug 2020 10:53
gssch schreef: 17 aug 2020 13:11
daniel1975 schreef: 16 aug 2020 07:50 Een zwarte Oltre. XR5??
Minimale lak om de fiets toch op 6.8 kg te krijgen met het aero stuur
Inderdaad. Hier een mooi stukje over de materiaalkeuzes van Jumbo-Visma. De XR4 is dus een vrij zwaar beestje en met verf/zadels/wielen/velgremmen proberen ze het nog een beetje binnen de perken te houden.

Inmiddels begint ook wel echt duidelijk te worden dat TJV volgend jaar naar Cervelo gaat. Hele grote kans dat dat gelijktijdig aangekondigd wordt met een nieuwe S5, die inmiddels ook al in z'n 4e jaar zit.

Ben erg benieuwd of ze de concurrentie weer aankunnen met o.a. de Tarmac SL7. De huidige R5 is een uitstekend frame, maar weinig bijzonder verder. De framesets worden met 50% korting bijna weggegeven de laatste tijd. Voor dat geld kun je voor €5-6k nog prima een top end fiets samenstellen, maar ja, geen geïntegreerde cockpit dus niet hip genoeg
:(
Waarom geen BMC is toch veel mooier en beter.

Re: Materiaaltransfers voor 2021

Geplaatst: 13 sep 2020 21:20
door havana
Sunweb zou op Scott gaan rijden, dat ermee kapt bij Mitchelton.

Dit meldt het AD.

Re: Materiaaltransfers voor 2021

Geplaatst: 13 sep 2020 22:19
door DeletedUser02
Het rommelt echt aan alle kanten daar bij Michelton dan.

Re: Materiaaltransfers voor 2021

Geplaatst: 13 sep 2020 22:43
door Jans
ypuh schreef: 13 sep 2020 22:19 Het rommelt echt aan alle kanten daar bij Michelton dan.
De wijnverkoop is drastisch ingezakt.