Marmotte 2023
Dat weet ik, maar het gaat om power en niet om gewicht...
Volgens mij is het wel zo dat een zwaarder persoon meer warmte produceert bij een zelfde vermogen als een lichter persoon, dus ook meer voeding nodig heeft. Maar ik kan daar nu zo snel even geen bron voor vinden.
Volgens mij doet gewicht er amper toe, ik begrijp dat de maximale opname in je lichaam niet gebonden is aan gewicht maar puur aan bepaalde enzymen die niet zoveel verschillen per persoon. Wel kan ik me voorstellen dat vedergewichtjes misschien niet 90gram makkelijk wegkrijgen elk uur.
Verder heeft iedereen genoeg vet voor zo'n rit, en zou het kunnen zijn dat je iets meer glycogeen opgeslagen hebt vanwege grotere spiermassa (al ligt een deel in de lever).
Klinkt voor mij logisch dat je als lichtere renner relatief zwaarder kan trappen, aangezien je minder snel beperkt wordt door die opnamegrens van 90g koolhydraten * 4kcal = 360kcal per uur.
Verder heeft iedereen genoeg vet voor zo'n rit, en zou het kunnen zijn dat je iets meer glycogeen opgeslagen hebt vanwege grotere spiermassa (al ligt een deel in de lever).
Klinkt voor mij logisch dat je als lichtere renner relatief zwaarder kan trappen, aangezien je minder snel beperkt wordt door die opnamegrens van 90g koolhydraten * 4kcal = 360kcal per uur.