Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Retro / oudere fietsen

sillah75
Forum-lid

sillah75 29 okt 2014 22:29

vandaag deze fiets van het containerpak kunnen redden :P
Ben van plan de groepset over te bouwen op een ander frame . Zat eigenlijk ook met het gedacht dat dit niet zou misstaan op een rode pinarello :D
In ieder geval zal het een projectje van lange duur worden ...

Afbeelding

sillah75
Forum-lid

sillah75 30 okt 2014 00:25

chrissiewizzie schreef:Mooie vondst! C-Record met Athena achterderailleur. Zou inderdaad niet misstaan op een rode Pina :mrgreen:

Het is een MXL (Columbus MAX) zo te zien?

Het is een corsa 01 en de buizen zijn deda zero uno . Blijkbaar is dit vergelijkbaar met columbus MAX ? Iemand die ervaring heeft met deda ? Krijgt blijkbaar goede commentaar van gebruikers . Frame en groepset zijn wel niet tijdsconform...
Zou wel nog een c record achterderailleur ergens op de kop moeten tikken :)

H-W
Forum-lid

Gebruikersavatar H-W 30 okt 2014 09:47

Inderdaad een mooie vondst, dat is wel mazzel hebben! Zo te zien heeft-ie wel een tijdje stilgestaan.

Gisterenavond wilde ik trouwens mijn Gazelle CM afmaken, had ik een stuur gekocht met dubbele groef. :x Dat hoeft natuurlijk niet met commandeurs aan het frame. Maar a.s. zaterdag ga ik weer een rondje door het land maken, kan ik 'm gelijk omruilen bij Mario.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 30 okt 2014 12:02

@ Sillah: meen je dat nu serieus, containerpark? :shock:
In ieder geval, frame is mijn maat, en onderdelen mogen verzonden worden :)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

H-W
Forum-lid

Gebruikersavatar H-W 30 okt 2014 14:35

Ja Chris, als het van 't weekend een beetje knap weer is, komt dat goed!

Vieux chnoque
Forum-lid

Gebruikersavatar Vieux chnoque 30 okt 2014 15:13

Leuk al die verschillende projecten die van start gaan. En je moet maar boffen met zo' n Eddie Merkcx bij het grof vuil.
Ik heb nog een Bianchi waar ik wat mee wil doen, foto's volgen nog.

Wel vraag ik me af wie die fietsenfluisteraar is, en die Mario waar aan gerefereerd wordt?

Wie levert het mooiste spuitwerk, Meirhaghe in Belgie of BCP (Van Dalen?) in Nederland.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

jansen2.0
Forum-lid

jansen2.0 30 okt 2014 17:03

Ik heb nu een paar keer wat gezien van BCP en dat viel me eerlijk gezegd tegen. 1 kleur is vaak wel mooi (Colnago van 53x11), maar biezen, randjes en dat soort dingen vind ik wat slordig gedaan bij frames die ik heb gezien.
Wat ik regelmatig zie/hoor, en dan niet alleen van BCP, is loslatende lak. En dan voornamelijk loslatende blanke lak bij decals. Maar goed, bij (blank) carbon is het erger: daar is geen primer aangebracht wat voor extra demping/hechting zorgt.
Previous name Jansen01

sillah75
Forum-lid

sillah75 30 okt 2014 18:25

de zwarten schreef:@ Sillah: meen je dat nu serieus, containerpark? :shock:
In ieder geval, frame is mijn maat, en onderdelen mogen verzonden worden :)

ja echt waar :P Ben hier al een aantal jaar lid , ik lees hier vooral en ik moet zeggen ik was menigmaal jaloers van mensen die hier of daar een fiets gevonden hadden . Ik had zoiets van waarom overkomt mij dit nu nooit ? Blijkbaar was gisteren my lucky day :D ik zou zeggen vooral niet wanhopen dus . :) Bon ik schat dat het frame ergens van 96-97 moet zijn ? (correct me if i am wrong ) en de groepset ongeveer 10 jaar ouder . Ben dus van plan om de groepset over te bouwen op een rode pinarello montello van die tijd . Ik ga waarschijnlijk het Merckx frame verkopen en daarmee (deels of volledig ) een pinarello financieren. Om de groep te vervolledigen heb ik de achterderailleur, de naven ,balhoofd en zadelpen nodig . Maar ik heb tijd, ga het rustig bekijken , als hij volgend jaar tegen het begin van de zomer klaar is , is het goed :) Ik kan zondag in Gent al beginnen kijken ;)

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 30 okt 2014 20:10

chrissiewizzie schreef:Nu nog blauw, maar ik wil een rode Pina.
Vet, een soort Perico replica!

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 30 okt 2014 21:54

Een fiets uit de tijd dat niemand zich nog druk maakte over geneuzel als "zadel en stuurlint moeten de zelfde kleur hebben". Een zadel was zwart, een lint wit, punt ;) Volgens mij wel één van de vroegste voorbeelden van een proffiets met geheel zwarte banden ipv wat nu als "klassiek" door het leven gaat.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 30 okt 2014 22:38

Volgens gerespecteerde bron is David de 'beste in België'.
Moeilijke discussie maar ik zal het zelf mogen zien (normaal klaar 11 november).
ivm de opbouw:
Ik heb intussen een zwarte pantographed pinarello stuurpen gescoord in de goeie maat. Zadel ging sowieso zwart worden en stuurlint sowieso wit. Nu nog even goed nadenken over de rest. Had eigenlijk zowat alle onderdelen om er een fiets van te maken zoals in bovenstaande foto, maar intussen de helft van verkocht.
Ik kijk zondag even rond op stalen ros in Gent, maar hou de vinger toch vooral op de knip (zeg ik nu nog :) )

@ Sillah: Die Merckx lijkt me, als alles origineel is en niet later omgebouwd, helemaal van rond 92-93 te kunnen zijn. Delta's zijn tot een jaar of 94-95 gemaakt, en jouw versie lijkt 1 van de laatste (5-punts, zwarte rubbertjes). Ik had zelf ooit een hele mooie 10th anniversary TSX maar met teveel lakschade en dan maar verkocht. Had ik eigenlijk moeten restaureren met wat ik nu weet zitten aan vakmensen in de buurt.
Tot slot: een C-record achterderailleur vinden schijnt nog niet zo gemakkelijk te zijn heb ik me vandaag laten wijsmaken!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

sillah75
Forum-lid

sillah75 30 okt 2014 23:00

@ Sillah: Die Merckx lijkt me, als alles origineel is en niet later omgebouwd, helemaal van rond 92-93 te kunnen zijn. Delta's zijn tot een jaar of 94-95 gemaakt, en jouw versie lijkt 1 van de laatste (5-punts, zwarte rubbertjes). Ik had zelf ooit een hele mooie 10th anniversary TSX maar met teveel lakschade en dan maar verkocht. Had ik eigenlijk moeten restaureren met wat ik nu weet zitten aan vakmensen in de buurt.
Tot slot: een C-record achterderailleur vinden schijnt nog niet zo gemakkelijk te zijn heb ik me vandaag laten wijsmaken![/quote]

ok de groepset is dus van begin jaren 90 bedankt voor de info :) ik denk dat ik wel nog iemand weet die mij een achterderailleur kan bezorgen :)
De firma Dedacciai is pas opgericht in 93 , gebruikte Merckx in die periode niet gewoon Columbus buizen ? Is hij niet in de late jaren 90 deda buizen gaan gebruiken ? Corsa 01 is juist naar de zero uno buis genoemd . Begin jaren 90 was er toch alleen maar corsa extra slx of tsx en corsa ? Of zie ik dat verkeerd ? Wanneer is de corsa 01 op de markt gekomen ? Voor zover ik iets terug vind op internet zou het rond 97 zijn ? Trouwens de stickers van de firma Merckx zelf op het frame zijn ook moderner dan de eerste ( handmade in Belgium)

Plaats reactie