Vandaag geklust aan de fiets
- daniel1975
- Forum-lid HC
Benieuwd naar de betere fotos, maar vind hem zo op eerste gezicht eigenlijk veel te donker.
Less is bore
Van een gelugd stalen frame met en "youngtimer" afmontage zullen er anders niet heel veel rondrijden die lichter zijn denk ik.
Ik heb zeker niet de illusie dat dit met carbon of lichtgewicht aluminium kan concurreren maar in zijn (door mij zojuist zelf verzonnen) klasse is hij zo gewoon top. En doel ik niet alleen op het gewicht. Ook de looks mogen er zijn.
Ik heb zeker niet de illusie dat dit met carbon of lichtgewicht aluminium kan concurreren maar in zijn (door mij zojuist zelf verzonnen) klasse is hij zo gewoon top. En doel ik niet alleen op het gewicht. Ook de looks mogen er zijn.
Campagnolo Ultra Dork
- Infinito GB
- Forum-lid
Vandaag de Mantel carbon wielen mooi schoongemaakt, en voorwiel van nieuwe lagertjes voorzien. Ze zijn klaar voor de verkoop. Had eigenlijk 2 weken geleden al bij zowel voor als achterwiel nieuwe lagers geplaatst, maar ik denk dat een van de lagers van het voorwiel onterecht door de kwaliteitscontrole is heen geslopen. Na 80km begon het geheel te kraken en te knallen. Ik dacht eerst dat het mijn nieuwe voorvork was die eveneens 2 weken geleden eindelijk vervangen is na de terugroepactie van Bianchi van afgelopen Juli.
Bleek gelukkig dus alleen mijn voorwiel te zijn.
In afwachting van mijn Farsport wielen gaan deze alvast in de verkoop, en heb ik voorlopig mijn Fulcrum R7 wielen weer even in gebruik.
Ziet er toch weer even anders uit dan die mooie carbon wielen.
Bleek gelukkig dus alleen mijn voorwiel te zijn.
In afwachting van mijn Farsport wielen gaan deze alvast in de verkoop, en heb ik voorlopig mijn Fulcrum R7 wielen weer even in gebruik.
Ziet er toch weer even anders uit dan die mooie carbon wielen.
Vandaag niet, maar morgen voor de derde keer een poging doen mijn schijfremmen goed te ontluchten/bleeden. Was nodig omdat de nieuwe remblokjes niet meer pasten (bekend probleem met dot 5.1 vloeistof geloof ik, die zet blijkbaar uit na verloop van tijd). Remhandel voelt nog steeds niet fijn. Wat een k*t-syteem, die schijfremmen
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Vreemd dat een model lager in de line up in twee maten groter lichter is. Het zal misschien aan de lak en.of de hoeveelheid chroom liggen. De Tecnos zou volgens de theorie het lichtste stalen Colnago frame moeten zijn alhoewel er ook een aantal kleinere series van EL-OS buizen zijn gebouwd zoals de Elegant. Een Chrystal is in ieder geval Cyclex staal en een Tecnos Nivacrom.mackersv2.0 schreef: ↑01 dec 2017 04:42 Dit frame is op de gram af even zwaar als mijn Cristal ( die twee maten groter is,) namelijk 1876 gram.
Mijn Superissimo is lichter dan beide, maar dat is een custom frame voor een wedstrijdrijdster geweest. Die is bovendien 11S Record/SR afgemonteerd en heeft momenteel een veel lichtere wielset
Maar dat maakt allemaal niet zoveel uit, ik ben momenteel gewoon niet overtuigd van de looks. Kan natuurlijk ook komen doordat ik gewend was aan de aluminium 8S Record.
Een Superissimo zou SL, SLX, Brain of Zona moeten zijn naar mijn weten. Om lichter te zijn dan die anderen zal er ergens stiekem een EL buisje o.i.d. in gesmokkeld moeten zijn. Meer een custom frame met Superissimo spuitschema dus.
Lichter dan Hyperons is uiteraard geen probleem maar als je het Italiaans en lichtgewicht wilt houden is het toch wel fraaie optie.
Nu zal die carbon Record groep ook wel op een ander fraai frame terecht gaan komen dus echt zonde is het natuurlijk niet maar ik vind hem zo wel erg mooi.
Campagnolo Ultra Dork
Correctie: Wat een k*t-systeem die SRAM schijfremmen (bij Shimano heb je dit probleem namelijk niet en heb je ook het gedoe met DOT niet)53x11 schreef: ↑01 dec 2017 12:41 Vandaag niet, maar morgen voor de derde keer een poging doen mijn schijfremmen goed te ontluchten/bleeden. Was nodig omdat de nieuwe remblokjes niet meer pasten (bekend probleem met dot 5.1 vloeistof geloof ik, die zet blijkbaar uit na verloop van tijd). Remhandel voelt nog steeds niet fijn. Wat een k*t-syteem, die schijfremmen
Zojuist rode Fulcrum-remblokken geplaatst. Grappig, het zijn gewoon Campa’s in een Fulcrumverpakking, met een Fulcrumprijs.
Ook een ‘snake-stuur’ van fizik gemonteerd. Niet dat ik nou zo’n slangenmens ben (meer een type ‘bull’), maar dit is zo’n stuur met een goede, redelijk vlakke zit op de ergopowers gecombineerd met traditioneel diepe drop. Precies wat ik zocht.
Ook een ‘snake-stuur’ van fizik gemonteerd. Niet dat ik nou zo’n slangenmens ben (meer een type ‘bull’), maar dit is zo’n stuur met een goede, redelijk vlakke zit op de ergopowers gecombineerd met traditioneel diepe drop. Precies wat ik zocht.
Laat ik die nou net aan het bouwen zijn
De Bora’s zitten er alleen maar in omdat ik geen alternatief had. Mijn F5 wielen zitten namelijk in mijn andere fiets.
De Bora’s zitten er alleen maar in omdat ik geen alternatief had. Mijn F5 wielen zitten namelijk in mijn andere fiets.
-
- Forum-lid
Super mooi die time en mooi in zwart glans gespoten met die 38 mm velgen is hij denk ik helemaal af.
En zal heerlijk rijden .
En zal heerlijk rijden .
- Marcopfiets
- Forum-lid
Niet aan de fiets maar aan de fietsschoenen. Heb twee onderzooltjes geknipt uit alu-foam vloerisolatie in de hoop dat deze als blokkade in de koudebrug van mijn spd cleats kunnen dienen. Ga ook nog de sleuven van het de spd systeem dicht kitten met acrylaatkit om vocht buiten te houden. van boven al dichtgetaped met waterproof duct tape. De afdichting die er al in zit laat toch water door.
- Infinito GB
- Forum-lid
Vanmorgen mijn nieuwe Speedplay Zero pedalen gemonteerd op mijn fiets. Bij de montage van de schoenplaatjes ging het echter een beetje fout. De adapterplaatjes op mijn schoen ging goed, maar toen ik de schoenplaatjes wilde monteren ging een M4 boutje scheef in het draadbusje van de adapterplaat. Uiteindelijk maar het hele spul meegenomen naar het werk vanmiddag, en even een tap M4 door het draadbusje van de adapterplaat gedraaid. Daarna ook het bijbehorende boutje even door een snijplaatje gehaald. Vervolgens wat gewisseld met boutje en gat en het geheel zit netjes gemonteerd.
Nu alleen nog mooi weer voor een testrondje.
Verder ook nog even de banden op mijn nieuwe Farsport carbonwielen gelegd. Voorlopig nog maar de Continental GP4000SII, later misschien over op tubeless. Wielen zijn al geschikt (zonder spaakgaten).
25mm Continentals vallen mooi op de 25mm/18C wielen. Zal nog eens de buitenmaat van de banden opmeten wanneer ze op druk staan.
Nu alleen nog mooi weer voor een testrondje.
Verder ook nog even de banden op mijn nieuwe Farsport carbonwielen gelegd. Voorlopig nog maar de Continental GP4000SII, later misschien over op tubeless. Wielen zijn al geschikt (zonder spaakgaten).
25mm Continentals vallen mooi op de 25mm/18C wielen. Zal nog eens de buitenmaat van de banden opmeten wanneer ze op druk staan.