Iedereen zit weer op de cyclocrosser, en het is weer stil in dit draadje
Ik ben een dikke maand geleden begonnen met een cyclocrosser en er inmiddels 13x een rondje mee gedaan: erg verslavend. Ik rij met name in de bossen en heide rond Hilversum, Baarn en Lage Vuursche. Een aantal keren ben ik de MTB single track van Lage Vuursche ingedoken en ik heb 2 uurtjes de MTB track van de Lemelerberg gereden. Ik word beter, maar lig nog om de haverklap op mijn plaat; soms een gladde wortel, haakse bochten met rul zand en ik overschat mezelf nog weleens op korte stijle klimmetjes met een iets te zwaar verzet. Waar ik top tien tijden op Strava in gedachte heb, eindig ik vaker onder de top op mijn zij
De aankomende tijd ga ik lekker verder met ervaring op doen, en ga ik nog wat pielen met banden. Ik rij nu op goedkope Schwalbe CX pro, 30mm. Lager dan 3 bar heb ik het gevoel op de velg te rijden. Ik hoop dat de Sint een setje Vittoria's XG pro uit Spanje mee heeft genomen. TNT versie, zodat ik ze tubeless kan gaan rijden en breder (34mm naar ik meen). Dat zou meer grip moet opleveren, zodat ik nog meer risico's kan nemen, en ...... nog harder op mijn plaat kan gaan
In januari wil ik me melden voor een heus wedstrijdje. Uiteraard als 'peloton' vulling, zolang ik maar niet in de eerste rondes al gelapt wordt. Kan je zonder lidmaatschap inhaken bij die wedstrijden?