Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cyclocross fietsen

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 30 okt 2014 17:22

Stuntman Mike schreef:Ik denk dat je beter adviezen kunt vragen in de trant van; ''Hoe maak gemakkelijker keuzes in mijn leven''. Wat een soap... Haha :mrgreen:

Zo op het oog zul je met die 3 fietsen geen slechte koop doen. Als ik moest kiezen zou ik de Ridley nemen, puur vanwege het feit dat ik dit een 'echt crossmerk' vind.
Ag al eens eerder gezegd, juist het zoeken en uitpluizen is toch de halve fun?
Keuzes maken niet zo zeer het issue, maar het duidelijk voor ogen hebben wat nu goed past blijft mij wat lastig ;)

Korter zitten met een crosser lijkt mij geen issue, wil er ook niet dezelfde geo op hebben als de racer. Is ondertussen ook nog mooie andere optie bijgekomen, nieuwe Cube ;)
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2010
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 30 okt 2014 17:25

paulwindtegen schreef:Gebruiken jullie op de cyclocrosser ook cyclocross specifieke biba'tjes?
Een maat van me vertelde dat die bestaan, ik had er nog nooit van gehoord. Wat zouden de voordelen zijn?
Ik gebruik altijd wat bredere binnenbanden. Die qua maat bij 32mm passen. Een 23mm bandje wordt anders wel erg opgerekt.

ilcobra
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 19 okt 2010 14:32

ilcobra 31 okt 2014 00:28

Ben al jarenlang een groot crossliefhebber... om te kijken.
Echter begint het ook steeds meer te kriebelen om een crosser te kopen....

ZIjn er in Utrecht en dan met name aan de westkant mooie parcoursen/paden waar je goed kunt crossen?

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 31 okt 2014 08:13

paulwindtegen schreef:Gebruiken jullie op de cyclocrosser ook cyclocross specifieke biba'tjes?
Een maat van me vertelde dat die bestaan, ik had er nog nooit van gehoord. Wat zouden de voordelen zijn?
Jazeker bestaan die, gewoon een groetere maat zoals al eerder gezegd. Je kan ook met wegbandjes rijden, maar die moet je redelijk ver oppompen.

Ik heb op een trainingssetje latex gemoneteerd icm Grifo's, dat rijdt nog een stukje soepeler dan gewone binnenbandjes.Inderdaad erg duur, maar ff afkloppen, heb er nog niet mee lek gereden.
~live fast, die young ~

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 31 okt 2014 08:53

Over dat laatste heb ik me anders laten adviseren. Edwin Raats, in mijn regio toch een bekende naam in de cyclocrosswereld zegt hierover het volgende:

http://www.crosstubes.nl/grifoclincher.html

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 31 okt 2014 20:27

robbebopper schreef:Over dat laatste heb ik me anders laten adviseren. Edwin Raats, in mijn regio toch een bekende naam in de cyclocrosswereld zegt hierover het volgende:

http://www.crosstubes.nl/grifoclincher.html

Tja, het is mij nog niet gebeurd. En als het veel voorkomt, zou het ook niet meer zoveel geadviseerd worden lijkt me. En om het op basis van de mening van een persoon nu niet meer te doen? Het rijdt in ieder geval heerlijk


Het risico lijkt mij groter bij een lagere druk? Nu heb ik ze icm Grifo's gemonteerd, daar heb ik nooit minder dan 1,5bar in. Monteer je ze icm modderbanden waar je nog minder bar in pompt, kan ik me voorstellen dat dat risico iets groter is.
~live fast, die young ~

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 18 nov 2014 14:32

Iedereen zit weer op de cyclocrosser, en het is weer stil in dit draadje :D
Ik ben een dikke maand geleden begonnen met een cyclocrosser en er inmiddels 13x een rondje mee gedaan: erg verslavend. Ik rij met name in de bossen en heide rond Hilversum, Baarn en Lage Vuursche. Een aantal keren ben ik de MTB single track van Lage Vuursche ingedoken en ik heb 2 uurtjes de MTB track van de Lemelerberg gereden. Ik word beter, maar lig nog om de haverklap op mijn plaat; soms een gladde wortel, haakse bochten met rul zand en ik overschat mezelf nog weleens op korte stijle klimmetjes met een iets te zwaar verzet. Waar ik top tien tijden op Strava in gedachte heb, eindig ik vaker onder de top op mijn zij :oops:
De aankomende tijd ga ik lekker verder met ervaring op doen, en ga ik nog wat pielen met banden. Ik rij nu op goedkope Schwalbe CX pro, 30mm. Lager dan 3 bar heb ik het gevoel op de velg te rijden. Ik hoop dat de Sint een setje Vittoria's XG pro uit Spanje mee heeft genomen. TNT versie, zodat ik ze tubeless kan gaan rijden en breder (34mm naar ik meen). Dat zou meer grip moet opleveren, zodat ik nog meer risico's kan nemen, en ...... nog harder op mijn plaat kan gaan :lol:
In januari wil ik me melden voor een heus wedstrijdje. Uiteraard als 'peloton' vulling, zolang ik maar niet in de eerste rondes al gelapt wordt. Kan je zonder lidmaatschap inhaken bij die wedstrijden?
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
StevieSeagal
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 17 apr 2013 12:59

Gebruikersavatar StevieSeagal 18 nov 2014 17:10

Ik rijd met een basis lidmaatschap mee met de AmsterdamseCrossCompetitie (ACC). Dat is meer voor hun verzekering/administratie heb ik het idee.
Kost ook maar €8,- peer jaar
Afbeelding

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2010
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 18 nov 2014 17:36

Bandjes maken echt verschil! 3 bar is vrij hard hoor. Ik rij meestal met 2 bar. Heb nu Challenge Grifo, die zijn echt super.

Gebruikersavatar
wpigge
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 aug 2008 16:31
Locatie: Wierden

Gebruikersavatar wpigge 18 nov 2014 18:43

tommeke14 schreef:Bandjes maken echt verschil! 3 bar is vrij hard hoor. Ik rij meestal met 2 bar. Heb nu Challenge Grifo, die zijn echt super.
Ook met deze natte omstandigheden die Grifo's? Gisteravond getest maar was glibberen en glijden!

CKTBIKE
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 08 jun 2012 18:52

CKTBIKE 18 nov 2014 18:51

Grifos komen echt te kort in modder,kan je beter de limus nemen

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 18 nov 2014 19:00

@JoostG

Probeer wat meer op het achterwiel te hangen bij een zand passage. Dat moet een hoop schelen.

Plaats reactie