Pagina 120 van 261
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 04 jul 2017 21:37
door Mitchel
Klinkt erg ongeloofwaardig, of is de fietsenzaak gevestigd in een bos met dieren en geleid door een blauwe uil?
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 04 jul 2017 22:08
door amclassic-fan
feddesman schreef: ↑04 jul 2017 20:40
Iemand wel is gehoord van ontploffende voorvorken bij interne oliekabel door de hitte?
Een fietsenzaak met diverse merken beweerde dat dit de reden is dat trek de remkabel niet in de voorvork doet.
Volgens mij is het meer gewichtsbesparing....
Aan creativiteit geen gebrek bij die fietsenzaak, mooie broodje aap.
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 04 jul 2017 23:09
door DDX
Lcsmet schreef: ↑04 jul 2017 18:19
Welke Sram, ik heb juist hetzelfde gedaan met mijn Sram Etap Hrd.
Opletten dat je geen remvloeistof lekt op je frame, anders direct afkuisen met bod en water.
De juiste aansluitingen kopen, want eens uit elkaar kan je deze niet hergebruiken.
force cx1
zijn er veschillende soorten aansluitingen ? bestel ik daar ook een aantal van mee bij spullen die ik nog nodig heb.
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 05 jul 2017 01:14
door daniel1975
feddesman schreef: ↑04 jul 2017 20:40
Iemand wel is gehoord van ontploffende voorvorken bij interne oliekabel door de hitte?
Een fietsenzaak met diverse merken beweerde dat dit de reden is dat trek de remkabel niet in de voorvork doet.
Volgens mij is het meer gewichtsbesparing....
Whahahahaha, wat een kolder. Dat ieniminiebeetje olie.....
nooit meer heen gaan.
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 05 jul 2017 06:06
door Douglas
DDX schreef: ↑04 jul 2017 23:09
Lcsmet schreef: ↑04 jul 2017 18:19
Welke Sram, ik heb juist hetzelfde gedaan met mijn Sram Etap Hrd.
Opletten dat je geen remvloeistof lekt op je frame, anders direct afkuisen met bod en water.
De juiste aansluitingen kopen, want eens uit elkaar kan je deze niet hergebruiken.
force cx1
zijn er veschillende soorten aansluitingen ? bestel ik daar ook een aantal van mee bij spullen die ik nog nodig heb.
Je kunt het beste een avid ontluchtingsset kopen. Heb je meteen dot 5.1 olie, extra knelkoppelingen en handige tooltjes voor montage en ontluchting.
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 05 jul 2017 07:18
door Einstein
Vraagje aan de experts.
Ik wil van stuur veranderen van 44 naar 42 cm. Hierdoor zal er meer kabel ruimte/bocht vrij komen om het zo maar te noemen. Heeft dit invloed op het remmen/schakelen met hydraulische schijfremmen?
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 05 jul 2017 07:29
door scottwilko
Einstein schreef: ↑05 jul 2017 07:18
Vraagje aan de experts.
Ik wil van stuur veranderen van 44 naar 42 cm. Hierdoor zal er meer kabel ruimte/bocht vrij komen om het zo maar te noemen. Heeft dit invloed op het remmen/schakelen met hydraulische schijfremmen?
Nee.
Alleen als er een echte knik in de kabel komt kan dat invloed hebben, maar een kleine of grote bocht maakt met hydrouliek niets uit.
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 05 jul 2017 23:04
door Pollekes
Hydraulische remmen hebben geen kabels, maar leidingen.
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 06 jul 2017 10:59
door Joskovic
Pollekes schreef: ↑05 jul 2017 23:04
Hydraulische remmen hebben geen kabels, maar leidingen.
Bedankt voor deze nuttige bijdrage.
![Grappig :winkthumb:](./images/smilies/thumbup.gif)
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 06 jul 2017 12:24
door deoudegek
Pollekes schreef: ↑05 jul 2017 23:04
Hydraulische remmen hebben geen kabels, maar leidingen.
Eindelijk!
![😀](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f600.svg)
🖒
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 09 jul 2017 22:18
door scepticus
feddesman schreef: ↑04 jul 2017 20:40
Iemand wel is gehoord van ontploffende voorvorken bij interne oliekabel door de hitte?
Een fietsenzaak met diverse merken beweerde dat dit de reden is dat trek de remkabel niet in de voorvork doet.
Volgens mij is het meer gewichtsbesparing....
Ik gok ook kostenbesparing...
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 10 jul 2017 08:10
door MarkVeenstra
gisteren een deels natte, smalle, gevaarlijke afdaling in de tour gezien... zaten er nog schijfremmen op de fietsen van de renners? cq. zijn er verschillen mee gemaakt?