Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

trek 1.9 2009

zapperdeflap
Forum-lid

zapperdeflap 13 mei 2009 11:33

Hoi Gerwin,

Met mijn lekrijden verwacht ik ook dat de grootste bijdragen de keuze van het parcours geweest is.
Dan de onoplettendheid, ik was raggen gewend, 'n dikke 12 jaar op mountaibike gezeten.
Maar met dat lekrijden gaat 't nu al beter, uhh, minder dan ;-)

Maar Diego is 100 kg dan hebben de wielen toch behoorlijk wat te lijden,
Grt. Zapp

gerwin1977
Forum-lid

gerwin1977 13 mei 2009 12:21

De praktijk zal het uitwijzen of dit problemen gaat opleveren, ik hoop het niet voor Diego. Het zal ook voor een groot deel afhangen van hoe je met de fiets omgaat, als je altijd je rondjes rijdt op constant tempo zal je denk ik minder problemen ervaren dan dat je er constant sprintjes mee trekt. Maar als ik 100kg zou wegen had ik toch ook wel duurdere wielen overwogen. Ik ben daarom wel heel erg benieuwd hoe de velgen Diego gaan bevallen, hou ons op de hoogte.

Voor wat betreft het lek rijden: ik kom ook van de mountainbike dus voor mij was het ook behoorlijk wennen. De eerste keer dat je een fietspad op reed met een klein opstaand randje, wat een klap! Sindsdien ben ik een stuk allerter, het ontwijken van gaten en oneffenheden in de weg gaat me al een stuk beter af en als dat niet meer lukt dan maar erdoorheen en even uit het zadel komen. De factor geluk zal ongetwijfeld ook een grote rol spelen bij niet lek rijden.

hoorn
Forum-lid

hoorn 13 mei 2009 13:31

Sterker hoeft niet perse duurder te zijn. Voor 200 à 250 Euro heb je een mooi setje handgespaakte wielen of als je een beetje zoekt bijvoorbeeld een setjes Vista's van Eastons. Meestal kun je als je een nieuwe fiets koopt de wielen die er onder zitten "inruilen". Die zullen ongetwijfeld zwaarder zijn dan de bontrager wielen die er in zitten. Maar goed als je fm aangegeven heeft dat het geen probleem is, dan moet die het ook netjes oplossen als het fout gaat. Laten we, en dat kan gezien de vermelde fm, het voordeel van de twijfel aan de fm geven.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;

davekuh
Forum-lid

davekuh 13 mei 2009 22:19

Voor Zapp en ook alle anderen een foto van de pearl white/rode trek 1.7

[img=http://jeck1a.bay.livefilestore.com/y1p ... %201.7.JPG]

Vandaag een kleine 15 km afgelegd. Er was regen tot zware regen op komst volgens de buienradar. Maar dit blijft tot heden uit.
En je merkt ook dat je een dag gewerkt hebt aan de energie t s avonds. Hopelijk wordt t zaterdag een beetje redelijk weer om te fietsen
Race: Trek 1.7 Shimano 105
MTB: Merida Big Nine 700 tft

zapperdeflap
Forum-lid

zapperdeflap 13 mei 2009 23:23

Hey Davekuh,

Had 'm gister al gevonden op de andere topic.
Hij bevalt je goed had ik gelezen, heel veel mooie Km toegewenst.

Woon je in de buurt van de Cauberg, dan zal je wel flinke klimkuiten hebben,
anders zeker krijgen.

a.s. maandag ga ik 't ook 'ns in die omgeving proberen.
Grt. Zapp

davekuh
Forum-lid

davekuh 14 mei 2009 19:34

Ik woon in een ideale omgeving. In Termaar (ligt bij Klimmen)voordat ik thuis kom moet ik altijd bergop :p.
Fromberg,Keutenberg,Vrakelberg,Cauberg ligt allemaal op een steenworp afstand.:D
Race: Trek 1.7 Shimano 105
MTB: Merida Big Nine 700 tft

diego
Forum-lid

diego 17 mei 2009 17:50

Dan woon je inderdaad in een mooie omgeving. Voor mij is dat net iets tever om er eerst heen te fietsen en dan over die bergen te knallen. Toch maar een keer de fiets op de auto leggen en die kant op komen voor een rondje te fietsen.

zapperdeflap
Forum-lid

zapperdeflap 20 mei 2009 01:18

Hey Davekuh,

Gisteren ochtend de auto in, om na 1:40 uur heen en 2:00 uur terug wat kilometertjes in jou woon omgeving te maken.
Via routeyou.com 'n Knooppuntroute gekozen, een oud mountainbike maatje mee genomen die voor het eerst op een gehuurde racer zat.

60 Kmtjes hebben we het volgehouden.
Maar we hebben er van genoten, zowel van het uitzicht, o.a. kasteel Schaloen, als het glooiende landschap,
voor Brabantse begrippen flink wat klimmetjes gedaan, wat is Brabant dan toch vlak.
Gestart in Valkenburg, Schin op Geul, Simpelveld, Gulpen, Sibbe, Het Rooth,
Vroenhof en nog even als slagroom op de taart, ehh sorry vlaai, De Cauberg Valkenburg.

Aan 't end wat biertjes en de Limburgse traktatie,
met een mooi uitzicht en goed gezelschap heb je een prachtige dag.

Jammer dat 't z'n hele onderneming is om dit mooie stukje Nederland per fiets te bekijken.

Afbeelding
Grt. Zapp

gerwin1977
Forum-lid

gerwin1977 20 mei 2009 10:22

Bekent terrein!

Ik heb afgelopen zondag mijn Trek hier ook uitgelaten. Wij hebben de Mergellandroute (130km) gedaan, deze komt langs een aantal plaatsen waar jij ook geweest bent.
Zo te zien had je wel veel beter weer dan ons, wij hadden vooral in de ochtend behoorlijk wat regen. Ik ben gisteravond 2 uur bezig geweest om m'n fiets weer helemaal tiptop te krijgen.

Volgende week krijgt mijn 1.9 de echte vuurdoop, dan gaan we een weekje de Alpen in, ben benieuwd hoe hij zich gaat houden in de lange beklimmingen en afdalingen.

Nog even terzijde: moet jij ook niet de reclame (Astana) van je fietspak afpeuteren?

darule
Forum-lid

darule 20 mei 2009 12:25

Wow, geinig zo in vol ornaat. Vind dat blauwe stuurlint echt wel vet! En inderdaad, prachtig fietsen daar in Limburg...

Morgen ga ik mijn trek testen in het groene hart, woon ook in Brabant en ga dan een rondje doen vanuit Den Haag. Een nieuwe omgeving is gewoon leuk omdat altijd in hetzelfde gebied fietsen ook wat saai wordt. Maarre, wat een plaatje!

simic
Forum-lid

simic 20 mei 2009 12:45

Diego schreef:Dan woon je inderdaad in een mooie omgeving. Voor mij is dat net iets tever om er eerst heen te fietsen en dan over die bergen te knallen. Toch maar een keer de fiets op de auto leggen en die kant op komen voor een rondje te fietsen.

Haha, Elsloo ligt zo´n 25 km van jou af, dan kun je toch makkelijk 3-luik pakken Bij Geulle:) Nee, ik zit net perfect, kan de heuvels in, maar kan ook richting t noorden, lekker vlak. ;)

zapperdeflap
Forum-lid

zapperdeflap 20 mei 2009 18:33

@gerwin,
T'ja ik kan er 'n gat ik knippen, dan krijg ik wat meer ventilatie maar meer of minder salaris zal ok er niet door krijgen :-)
Ik ben benieuwd naar je vuurdoop in de Alpen, plaats maar 'n verslagje met wat plaatjes,
alvast succes en hou 't heel.

@Da Rule,
Ja joh andere omgeving is altijd leuk, maar vaak een hele onderneming.
Ik heb een gezin en die willen die "ouwe" afentoe ook nog wel zien.
Kijk, 3 uurtje in de avond is nog te doen, 'n paar keer in de week maar als ik 'n paar dagen weg wil krijg ik toch problemen,
Grt. Zapp

Plaats reactie