Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Klassieke / neutrale racekledij, waar te koop?

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4318
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 25 mei 2015 22:17

monsieurpinot schreef:omdat ik vind dat er leven in dit topic moet blijven:

ben na ongeveer een jaar zeker nog tevreden met mijn Torm (T1) shirt. hij is redelijk dik dus voor frissere omstandigheden erg lekker. Vond vooral ook de prijs aantrekkelijk..
maar toch ook echt nadelen:f
- zakken echt te klein (gisteren viel mijn banaan eruit :o )
- geen rits tot onderaan, vooral erg lastig met uittrekken (als je een strakke pasvorm wilt hebben

als ik er nu nog een zou kopen zou het een T7 worden (heeft wel een lange rits)

Ik heb al een tijd 2 Torm T7 shirts. Ik denk de oudste 3 jaar, en de jongste 2 jaar. Bevallen nog altijd uitstekend én zijn nog in prima staat. Ik herken wat je zegt over de kleine zakken, zou ze ook graag groter zien, maar ben er nog nooit iets uit verloren. Nu neem ik ook zelden een banaan mee ;) .

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 25 mei 2015 22:31

Hanz Bé schreef:
monsieurpinot schreef:omdat ik vind dat er leven in dit topic moet blijven:

ben na ongeveer een jaar zeker nog tevreden met mijn Torm (T1) shirt. hij is redelijk dik dus voor frissere omstandigheden erg lekker. Vond vooral ook de prijs aantrekkelijk..
maar toch ook echt nadelen:f
- zakken echt te klein (gisteren viel mijn banaan eruit :o )
- geen rits tot onderaan, vooral erg lastig met uittrekken (als je een strakke pasvorm wilt hebben

als ik er nu nog een zou kopen zou het een T7 worden (heeft wel een lange rits)

Ik heb al een tijd 2 Torm T7 shirts. Ik denk de oudste 3 jaar, en de jongste 2 jaar. Bevallen nog altijd uitstekend én zijn nog in prima staat. Ik herken wat je zegt over de kleine zakken, zou ze ook graag groter zien, maar ben er nog nooit iets uit verloren. Nu neem ik ook zelden een banaan mee ;) .
ik neem de volgende keer gewoon een kleiner formaat banaan mee

Afbeelding

wielertje
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 19 jun 2010 23:25

wielertje 26 mei 2015 22:01

wel jammer dat de mensen van torm niks doen met paypall, maar met creditcards.
laat ik die nou net niet hebben en willen

Gebruikersavatar
r600
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 26 mar 2009 00:46
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar r600 27 mei 2015 06:55

wielertje schreef:wel jammer dat de mensen van torm niks doen met paypall, maar met creditcards.
laat ik die nou net niet hebben en willen
Als je Torm een mail stuurt met de vraag of je met PayPal mag betalen, regelen zij dat (heb dit zelf een aantal keren zo gedaan)

wielertje
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 19 jun 2010 23:25

wielertje 27 mei 2015 12:18

oh, ga ik dat gelijk ff doen, bedankt !

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 mei 2015 12:50

Gewoon overmaken kan ook.

hansel
Forum-lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 09 apr 2015 10:56

hansel 27 mei 2015 21:21

Vandaag mijn setje (jersey + bib short) De Marchi PT binnen gekregen. Maat L, zwart. Lekker low profile.
Ik ben ongeveer 1.86 lang en weeg zo'n 72 kg. De PT jersey zit goed, misschien net ietsje te ruim. De bib daarentegen vind ik een behoorlijke notenkraker. (Toegeven, ik heb nooit eerder een bib gedragen.)
Rekken de bretels nog een enigzins uit? Zoals ie nu zit vind ik het ongemakkelijk. Ik neem aan dat ie op de fiets nog meer uitrekt. Lijkt me niet prettig. En krimpt de stof na enkele malen wassen? Dan wordt het ondraaglijk.

Wat ik vreemd vind is dat de bib die ik voor me heb een andere De Marchi is dan degene afgebeeld op de website van de winkel. Ook zie ik 'm niet op de website van De Marchi.. :S

[edit] Nu zie ik het, boeven, ze hebben me de "De Marchi PRO Bib Short Black" gegeven in plaats van de op de website afgebeelde (en duurdere) "De Marchi PT Bib Short Black". Morgen even bellen dus.

hansel
Forum-lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 09 apr 2015 10:56

hansel 27 mei 2015 21:43

Ik lees net het volgende over de pasvorm van bib shorts:
NOTE: bib straps may feel just a bit tight in the standing position. In fact, this is actually probably best, as when you are in true riding position the straps should slacken a little. You might find that after a few uses, the shorts will loosen up a bit as well.
bron: http://www.bicyclinghub.com/bibugutobibs

Dan zal ik toch maar voor maat L gaan.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 27 mei 2015 22:09

waar had je besteld dan? je bestelde dus deze http://cyclewear.eu/marchi-pro-bib-shor ... -2264.html maar kreeg deze http://cyclewear.eu/marchi-bib-short-black-p-3699.html ?
ik heb die laatste ook een keer besteld, maar gelijk teruggestuurd, slechte pasvorm vond ik (weet ook niet helemaal meer of ik de juiste maat had).
je moet met die bretels goed in de gaten houden dat ze wellicht in de fietshouding een stuk comfortabeler zitten. (maar je kunt natuurlijk ook gewoon een maat te klein hebben gekocht :mrgreen:

krimpen van fietskleding in de was lijkt me sterk trouwens (zeker als je <30º wast)

hansel
Forum-lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 09 apr 2015 10:56

hansel 28 mei 2015 08:35

Net andersom; ik bestelde deze:
Afbeelding
en kreeg deze:
Afbeelding
en ik heb inderdaad besteld bij de shop welke jij noemt ('k Wist niet of dat hier gewaardeerd wordt). Het verschil in prijs (los, ik heb setje gekocht) = € 20,- ten nadele van mij :shock:
Weet je nog wat je niet fijn vond aan de pasvorm?
Zijn er meer ervaringen met de eerstgenoemde bib short?

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 28 mei 2015 22:11

ik vond er vooral niet zoveel vorm inzitten, zeem zat een beetje gek, en zat erg los in de liezen

hansel
Forum-lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 09 apr 2015 10:56

hansel 01 jun 2015 09:51

Ondertussen de De Marchi PT bib short ontvangen (maat XL dit keer) en ook ik vind 'm niet helemaal lekker aansluiten.

Plaats reactie