Ik weet niet of je Zeeman hebt gehoord hierover? Hij zei dat ze met verder onderzoek bezig zijn, maar het wel de pijn zou verklaren. Dan kun je zeggen dat het niet is bevestigd, maar ze hebben het zeker ook niet uitgesloten.lugosi schreef: ↑23 jul 2022 23:02 Dat klopt niet, de bron is Spaans, namelijk Victor Hugo Pena (ESPN), andere media (Vlaamse en Duitse) hebben dit onbevestigde bericht overgenomen.
Het is natuurlijk plausibel maar het is niet bevestigd door de betrokkenen (Roglic noch Jumbo), tekenend voor hedendaagse journalistiek dat er niets meer wordt gecheckt vooraleer het gepubliceerd wordt.
Tour de France 2022
Laatst gewijzigd door EmPeHa op 23 jul 2022 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Yep,
Wout voor mij de morele winnaar,
3 weken altijd present als er moest worden geleverd, en NUL fouten gemaakt.
Zo vreselijk goed!!
De eerste twee waren uiteraard meer serieus bedoeld dan de rest. Dat van Hooydonck vanwege familieomstandigheden uit de Tour is vertrokken, nam bij mij de lol echter weg.
Omdat de aanvallen van beiden in de etappe naar col du Granon de basis legden voor het tijdsverschil met Pogi.
Het werk van WvA was het fundament, maar zonder het sloopwerk in die etappe zou de voorsprong in ieder geval niet zo comfortabel groot zijn geworden.
Bovendien zie je in de laatste paar dagen dat een ongeluk in een klein hoekje zit.
Lijkt me dat Nathan voor Van Baarle-Nassau zal moeten wijken.
Zowel Kruijswijk of Kelderman hebben goede herinneringen aan de Giro, dus zullen ze ook niet erg vinden, IMHO uitwisselbaar
Plus dat wen Roglic die niet (zo hard) gevallen was hier met twee vingers in zijn neus 4e was geworden en wellicht 3e. Dan sta je strategisch ook een stuk sterker.Vicenza schreef: ↑24 jul 2022 07:52Omdat de aanvallen van beiden in de etappe naar col du Granon de basis legden voor het tijdsverschil met Pogi.
Het werk van WvA was het fundament, maar zonder het sloopwerk in die etappe zou de voorsprong in ieder geval niet zo comfortabel groot zijn geworden.
Bovendien zie je in de laatste paar dagen dat een ongeluk in een klein hoekje zit.
Als de Tour winnen je grote doel is, dan moet je daar een beetje extra in investeren.
Campagnolo Ultra Dork
Klopt, de uitspraak van Jumbo Visma lijkt me logisch. Dat journalisten andere onbevestigde uitspraken publiceren is niet de schuld van Jumbo Visma, het is een journalistiek probleem.
Ik denk dat Vingegaard ook zonder Roglic deze tour had binnengehaald.Vicenza schreef: ↑24 jul 2022 07:52
Omdat de aanvallen van beiden in de etappe naar col du Granon de basis legden voor het tijdsverschil met Pogi.
Als je wegvalt uit het klassement door ongeluk, of door onnodige risico's te nemen (acties zoals Vingegaard gisteren of Pogi enkele dagen geleden) dan moet je er al van uit gaan dat Roglic de tweede sterkste man in koers is om dat op te vangen. Zelfs al was Pogi dit jaar een half procentje minder dan vorig jaar dan nog zie ik hem niet geklopt worden door Roglic. Vingegaard wint deze Tour gewoon omdat hij de beste is.
Maar wat ben je met een derde plaats als je komt voor te winnen.
Het doel is nu bereikt. Tijd om de doelen bij te stellen. Ze kunnen drie grote rondes winnen op één jaar, maar dan heb je nog wat meer kwalitatief personeel nodig. De vraag is natuurlijk ook, kunnen ze iedereen houden.
galileo2 schreef: ↑24 jul 2022 13:33Ik vind het steeds weer bijzonder dat mensen weten hoe het anders gelopen zou zijn. Met/zonder Wout, met een Roglic wel of niet hard gevallen. Maar ja, die laatste liet zijn ploegmakkers in de steek. Of achteraf toch weer niet?