Cyclocross fietsen
@Joost: mooie fiets.
Even vraag aan de crossers hier: Als ik veel over onverhard rijd, krijg ik last van mijn ellebogen. Hebben jullie dat ook, of wat doe ik verkeerd? Ik heb niet het idee dat ik de armen te veel strek.
Even vraag aan de crossers hier: Als ik veel over onverhard rijd, krijg ik last van mijn ellebogen. Hebben jullie dat ook, of wat doe ik verkeerd? Ik heb niet het idee dat ik de armen te veel strek.
Met welke bandenspanning rijd je? Het enige comfort op een cyclocrosser haal je uit je banden. Ik begon met 3 bar, maar vond dat wel heftig. Momenteel ben ik al afgedaald naar de 2 bar, en verwacht met mijn nieuwe tubeless set up daar nog onder te kunnen.EmPeHa schreef:@Joost: mooie fiets.
Verder probeer ik zoveel mogelijk met mijn handen op het stuur te rijden op de makkelijkere stukken.
Het duurde bij mij wel een behoorlijk aantal ritjes om mijn onderrug te laten wennen aan deze discipline.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Ja, ik zit meestal op 3 bar. Heb anders het idee dat ik op de hardere gedeelten snel aan het glijden kom. Ik denk dat ik vooral met sturen te veel aan het wringen ben. De core stability mag ook nog wel beter. Merk echter wel dat dat verbetert door het rijden op onverhard. Ik hoop dat ik het stuur dan ook minder krampachtig vast ga houden.
-
- Forum-lid
Koop fatsoenlijke banden en ga rond de 2 bar rijden (3 bar is veeel te veel).
Je hebt meer grip met een lagere bandenspanning.
Ja, met lagere bandenspanning rijden helpt een hoop. Maar het kan ook aan je fiets liggen. M'n huidige crosser is een stuk stijver, maar tegelijk ook comfortabeler dan m'n vorige. Ik heb er ook iets bredere velgen op zitten, dat zorgt er voor dat de banden minder wegglijden heb ik het idee.
Bedankt voor de tips. Eerst mijn "nieuwe" fiets maar opbouwen en kijken hoe dat bevalt.
wat zijn goede bandengaisdergerman schreef:Koop fatsoenlijke banden en ga rond de 2 bar rijden (3 bar is veeel te veel).
ik rijd nu met schwalbe cross banden en op de wang staat minimaal 3 bar
of ga je daar dan toch onder met 1 bar ??
heb je dan niet kans op snakebite ??
ik rijd nog met binnen banden
Ik reed ook op Schwalbes (CX pro) en mij viel het ook op dat minimale aanbevolen spanning 3 bar is: knetterhard. Ik ben heel snel overgegaan naar 2 bar voor en max 2.5 bar achter. Ik heb 1 keer een snakebite gehad, maar dat lag meer aan mijn stuurgedrag dan aan de band zelf.Bodhi schreef:wat zijn goede bandengaisdergerman schreef:Koop fatsoenlijke banden en ga rond de 2 bar rijden (3 bar is veeel te veel).
ik rijd nu met schwalbe cross banden en op de wang staat minimaal 3 bar
of ga je daar dan toch onder met 1 bar ??
heb je dan niet kans op snakebite ??
ik rijd nog met binnen banden
insta #gravelgremmen