Retro / oudere fietsen
-
- Forum-lid
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 12 jun 2012 10:29
Nieuw stuurlint is binnen, een draak van een ding om te monteren maar het is gelukt. Tip voor iemand die ook het cambium stuurlint wilt monteren in de toekomst, leg het lint eerst even een paar minuutjes in het water, dat brengt een stuk gemakkelijker aan. Geldt trouwens ook voor hun lederen variant.
-
- Forum-lid
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 12 jun 2012 10:29
Pedalen zitten op mijn titanium momenteel. Zijn Speedplays Stainless, past er gelukkig goed bij.
Spacer blijft carbon, past beter bij de topcap van het Record balhoofd.
Spacer blijft carbon, past beter bij de topcap van het Record balhoofd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06
Memento_Mori schreef:Nieuw stuurlint is binnen, een draak van een ding om te monteren maar het is gelukt.
Wel jammer dat je 't stuurlint verkeertom heb gewikkeld. Nu trek je 't tijdens 't fietsen los
-
- Forum-lid
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 12 jun 2012 10:29
Het zou mij verbazen als het los zou komen maar ik zal het meenemen in de overweging bij het vervangen van.
edit;
Toch nieuwsgierig van aard dus ik heb wat gevonden:
edit;
Toch nieuwsgierig van aard dus ik heb wat gevonden:
Het zit in ieder geval strak genoeg!"Now begins the great debate. Which direction to wrap the tape? Clockwise? Counterclockwise? Or is it directional-by-hemisphere, similar to the way toilets flush?
I’ll leave this decision to you. I’ve heard adamant arguments on both sides. Don’t worry about it. The most important thing is that you make the wraps tight enough. In my experience, that is what keeps the bar tape from unraveling – not the direction you wrap the tape.
I personally like to wrap the tape inwards. On the right drop, that means counterclockwise; on the left, clockwise. If you really want to get geeky, wrap the tape in the direction that you’ll more likely pull to tighten it while riding. If you pull more ‘up-and-in’ while sprinting in the drops, wrap like I do. If you tend to rest your hands and ride in the drops for long periods (pulling the tape ‘over-and-out’), wrap the other direction."
Laat ik beginnen met een compliment over de fiets, man wat een prachtig ding! Ik had wat twijfels over de stuurpen, maar nu met het andere stuurlint is het totaalplaatje echt top!
Over stuurlint gesproken, mijn fiets (en vorige project) heeft/hebben een stuur met een verdikking in het midden en een harde rand, in dat geval vind ik het zelfs het mooiste om het stuurlint van binnen naar buiten te wikkelen. Zolang je het strak genoeg doet, valt de slijtage wel mee. Wel merk ik dat de toplaag van het leerlook-lint van BBB loslaat in de bocht net voor de shifters. De volgende keer dus echt leer of iig lint dat uit 1 materiaal is gemaakt. Daarnaast geeft het je een mooiere manier om de kabels weg te werken door deze voor de laatste slag onder het lint vandaan te laten komen. Dat ik in verhouding wellicht net iets vaker lint moet wisselen neem ik dan wel op de koop toe.
Over stuurlint gesproken, mijn fiets (en vorige project) heeft/hebben een stuur met een verdikking in het midden en een harde rand, in dat geval vind ik het zelfs het mooiste om het stuurlint van binnen naar buiten te wikkelen. Zolang je het strak genoeg doet, valt de slijtage wel mee. Wel merk ik dat de toplaag van het leerlook-lint van BBB loslaat in de bocht net voor de shifters. De volgende keer dus echt leer of iig lint dat uit 1 materiaal is gemaakt. Daarnaast geeft het je een mooiere manier om de kabels weg te werken door deze voor de laatste slag onder het lint vandaan te laten komen. Dat ik in verhouding wellicht net iets vaker lint moet wisselen neem ik dan wel op de koop toe.
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
@Dizono: 'Oude tijden herleven' bij het zien van je foto's .
@Memento_Mori: Werkelijk schitterende fietsen, je De Rosa 'staal' en Dedaccia 'titanium'! Dit zijn m.i. esthetisch zeer fraai opgebouwde/uitgevoerde 'top-fietsen'. Het zijn voor mij ook van die fietsen waarvan ik het zelf 'zonde' zou vinden om de weg mee op te gaan. Eigenlijk 'te mooi om mee te fietsen' dus . Maar ja, het zijn wèl fietsen, dus veel fietsplezier er mee!
@Memento_Mori: Werkelijk schitterende fietsen, je De Rosa 'staal' en Dedaccia 'titanium'! Dit zijn m.i. esthetisch zeer fraai opgebouwde/uitgevoerde 'top-fietsen'. Het zijn voor mij ook van die fietsen waarvan ik het zelf 'zonde' zou vinden om de weg mee op te gaan. Eigenlijk 'te mooi om mee te fietsen' dus . Maar ja, het zijn wèl fietsen, dus veel fietsplezier er mee!
60 x Ventoux
Hallo Kenners,
Ik heb een stalen frame op de kop weten te tikken en wil die gaan opbouwen. Nu is er tijdens de vracht een probleem ontstaan en dat heeft gezorgd voor een behoorlijk schade in het balhoofdbuis. Het balhoofd heeft een behoorlijke tik gehad en is nu vervormd (dus niet rond meer) en de lak is er af gesprongen. Het is echt een grote deuk en ik zal proberen later wat fotos te plaatsen. Is het überhaupt mogelijk om een stalen buis weer rond te krijgen of betekent dit het einde verhaal? De onderkant heeft ook een deuk en ik kan dus niet mijn headset in het balhoofd krijgen .
Alvast bedankt voor jullie tips.
Ik heb een stalen frame op de kop weten te tikken en wil die gaan opbouwen. Nu is er tijdens de vracht een probleem ontstaan en dat heeft gezorgd voor een behoorlijk schade in het balhoofdbuis. Het balhoofd heeft een behoorlijke tik gehad en is nu vervormd (dus niet rond meer) en de lak is er af gesprongen. Het is echt een grote deuk en ik zal proberen later wat fotos te plaatsen. Is het überhaupt mogelijk om een stalen buis weer rond te krijgen of betekent dit het einde verhaal? De onderkant heeft ook een deuk en ik kan dus niet mijn headset in het balhoofd krijgen .
Alvast bedankt voor jullie tips.
Kom der maar in Theodorovapser schreef:Hallo Kenners,
Ik heb een stalen frame op de kop weten te tikken en wil die gaan opbouwen. Nu is er tijdens de vracht een probleem ontstaan en dat heeft gezorgd voor een behoorlijk schade in het balhoofdbuis. Het balhoofd heeft een behoorlijke tik gehad en is nu vervormd (dus niet rond meer) en de lak is er af gesprongen. Het is echt een grote deuk en ik zal proberen later wat fotos te plaatsen. Is het überhaupt mogelijk om een stalen buis weer rond te krijgen of betekent dit het einde verhaal? De onderkant heeft ook een deuk en ik kan dus niet mijn headset in het balhoofd krijgen .
Alvast bedankt voor jullie tips.
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
Door al het "gehobby" aan mijn Alu Gios, heb ik inmiddels een volledige (samengestelde) Campa groep op reserve liggen. Allemaal aluminium-zilverkleurige delen. Lijkt me mooi spul om een stalen frame mee af te bouwen....
Hierbij denk ik het liefst aan de bekende Italiaanse merken, zoals pinarello, colnago, bianchi, gios. Daarnaast heb ik ook een zwak voor de hollandse merken gazelle en rih.
Nu is door alle aankopen van de afgelopen tijd het budget flink ingekrompen. En door de marktplaats handel heb ik geen idee van reeële prijzen.
Daarom de vraag aan de kenners: kan ik hier met 150 á 200 euro in slagen?
Mocht iemand hier een frame hebben hangen/liggen, mag je gerust een PB doen.
Wat zoek: een net frame. Ongeveer een klassieke maat 56 á 58. Bovenbuis lengte tussen 55 en 56,5 cm. Liefst met BSA bracket, omdat ik hiervoor een centaur vierkant-as heb liggen.....
Hierbij denk ik het liefst aan de bekende Italiaanse merken, zoals pinarello, colnago, bianchi, gios. Daarnaast heb ik ook een zwak voor de hollandse merken gazelle en rih.
Nu is door alle aankopen van de afgelopen tijd het budget flink ingekrompen. En door de marktplaats handel heb ik geen idee van reeële prijzen.
Daarom de vraag aan de kenners: kan ik hier met 150 á 200 euro in slagen?
Mocht iemand hier een frame hebben hangen/liggen, mag je gerust een PB doen.
Wat zoek: een net frame. Ongeveer een klassieke maat 56 á 58. Bovenbuis lengte tussen 55 en 56,5 cm. Liefst met BSA bracket, omdat ik hiervoor een centaur vierkant-as heb liggen.....
Dat is inderdaad jammer.
Op marktplaats is tenslotte niet alles even betrouwbaar en bijna iedereen denkt daar dat hun frame/fiets goud waard is. (Echt waar? Echt waar!)
Ik heb liever iets van een betrouwbaar forum-lid.....
Op marktplaats is tenslotte niet alles even betrouwbaar en bijna iedereen denkt daar dat hun frame/fiets goud waard is. (Echt waar? Echt waar!)
Ik heb liever iets van een betrouwbaar forum-lid.....