Ik rij zelf sinds 2 weken met hetzelfde frame, maar heb er zelf een Sram Force 22 groep opgezet. Ik heb geen last van de klachten die jij omschrijft. Ben super tevreden over de rij-eigenschappen van deze fiets. Wat een strakke wegligging. Had hiervoor een Canyon Ultimate CF uit 2010. Dit is wel even een stap vooruit, terwijl ik ook (nog steeds) heel tevreden ben met die Ultimate uit 2010, die ik nu gebruik als winterfiets.Mieska schreef: ↑26 feb 2018 13:25 Sinds kort eigenaar van een Canyon Ultimate CF SLX 8.0 met di2. Prachtige fiets en het elektronische schakelen is geweldig. Het enige wat me opvalt aan de fiets is het rammelend geluid van de aandrijving over klinkers e.d.. Het geluid klinkt alsof de ketting op de kooi van de voorderailleur stuitert, maar dit is niet het geval.
Het geluid is ook goed te horen als ik het achterwiel in de fiets laat stuiteren in huis. Best vreemd, Ik kan het niet achterhalen waar het vandaan komt.
Toevallig andere Canyon eigenaren die hier tegen aan lopen? Ik heb wel het idee dat het uit de groep Ultegra R8000 groep komt.
Ook het aerostuur bevalt nu erg goed. Heb er een 120/410 stuur op.