Wielerseizoen 2017
-
- Forum-lid
Tja,this wel zo.
De dood van Michele Scarponi (Astana) sloeg in als een bom in de wielerwereld. De 37-jarige Italiaan werd gisteren tijdens een training door een busje gegrepen en was op slag dood. Bij Sporza erkent Thomas De Gendt de gevaren. Onze landgenoot werd zelf al twee keer omvergereden door een auto: "Elke dag passeren er wel twee auto's op vijf centimeter van mijn elleboog."
"Zo'n ongeval is altijd een beetje tragisch. Het drukt je met de neus op de feiten dat het bij uzelf ook kan gebeuren. Een ongeval in het verkeer kan bij ieder van ons gebeuren. Het is heel erg wat er gebeurd is", zegt De Gendt.
"Elke dag passeren er wel twee auto's op vijf centimeter van mijn elleboog. Ik ben in heel mijn carrière 'nog maar' twee keer omvergereden door een auto. Dus ik heb het geluk gehad dat er nog nooit iets ergs is gebeurd, maar het moet maar eens één keer slecht aflopen."
"Het is al te vaak gebeurd dat ik zelf niet in fout was. Je moet gewoon het geluk hebben dat de mensen niet te dom of te stom zijn in het verkeer om u omver te rijden. Ik zit op een fiets, zij in een blikken doos. Dat vergeten ze dikwijls. Dan steken ze de schuld op de renners dat ze niet op het fietspad rijden, maar negen op de tien keer is het niet eens onze fout."
De dood van Michele Scarponi (Astana) sloeg in als een bom in de wielerwereld. De 37-jarige Italiaan werd gisteren tijdens een training door een busje gegrepen en was op slag dood. Bij Sporza erkent Thomas De Gendt de gevaren. Onze landgenoot werd zelf al twee keer omvergereden door een auto: "Elke dag passeren er wel twee auto's op vijf centimeter van mijn elleboog."
"Zo'n ongeval is altijd een beetje tragisch. Het drukt je met de neus op de feiten dat het bij uzelf ook kan gebeuren. Een ongeval in het verkeer kan bij ieder van ons gebeuren. Het is heel erg wat er gebeurd is", zegt De Gendt.
"Elke dag passeren er wel twee auto's op vijf centimeter van mijn elleboog. Ik ben in heel mijn carrière 'nog maar' twee keer omvergereden door een auto. Dus ik heb het geluk gehad dat er nog nooit iets ergs is gebeurd, maar het moet maar eens één keer slecht aflopen."
"Het is al te vaak gebeurd dat ik zelf niet in fout was. Je moet gewoon het geluk hebben dat de mensen niet te dom of te stom zijn in het verkeer om u omver te rijden. Ik zit op een fiets, zij in een blikken doos. Dat vergeten ze dikwijls. Dan steken ze de schuld op de renners dat ze niet op het fietspad rijden, maar negen op de tien keer is het niet eens onze fout."
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
-
- Forum-lid
Wat wil je daarmee zeggen?
Maak joe woar
-
- Forum-lid
Niet het idee dat, dat zo is. Ook als je de reacties leest.
Maar ja toch jammer dat je er zo over denkt.
Maar ja toch jammer dat je er zo over denkt.
Maak joe woar
En dan wordt vandaag Offredo met een honkbalknuppel mishandeld in het verkeer: http://nos.nl/artikel/2170041-wielrenne ... uppel.html
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Te ziek voor woorden. Moet er niet aan denken dat me zoiets overkomt. Nou fiets ik altijd over het platteland en kom weinig mensen tegen maar toch.Karl66 schreef:En dan wordt vandaag Offredo met een honkbalknuppel mishandeld in het verkeer: http://nos.nl/artikel/2170041-wielrenne ... uppel.html
Biking is Living!
Correctie: het is alleen een autoweg wanneer er een fietspad naast ligt. Anders is het een RIJweg. Al denken heel wat automobilisten wel dat die rijweg hun toebehoort...
(maar goed, da's een discussie die in een ander topic thuishoort)
(maar goed, da's een discussie die in een ander topic thuishoort)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Het is alleen een autoweg als dat fietspad dat je noemt een verplicht fietspad is. Helaas weten een heleboel automobilisten het verschil niet tussen een rond, blauw bord met een witte fiets en een rechthoekig donkerblauw bord met de tekst "fietspad".
-
- Forum-lid
Ik ook niet maar als er een fietspad is fiets ik erop. Veiliger en makkelijker voor iedereen.
Maak joe woar