Wielerseizoen 2017
Nooit geweten dat er alleen auto's en fietsen rondrijden, waar moeten dan de motors, brommers, scooters, paarden en al die andere weggebruikers rijden?senior schreef:Het is alleen een autoweg als dat fietspad dat je noemt een verplicht fietspad is. Helaas weten een heleboel automobilisten het verschil niet tussen een rond, blauw bord met een witte fiets en een rechthoekig donkerblauw bord met de tekst "fietspad".
In het grootste deel van de wereld kennen ze geen fietspaden en rijdt alles op dezelfde weg en zijn alleen snelwegen uitgezonderd.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Dat hangt van de staat van het fietspad af...Fietsen?altijd schreef:Ik ook niet maar als er een fietspad is fiets ik erop. Veiliger en makkelijker voor iedereen.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
In Nederland is de definitie van een autoweg een weg waar geen langzaam verkeer is toegestaan, daar mag je dus niet met de tractor rijden, maar ook niet fietsen. Vaak hebben deze wegen ook op- en afritten net als bij een snelweg.
In Spanje mag je wel op een autoweg fietsen, maar niet op de snelweg (al gebeurd dat best vaak op sommige plaatsen). Frankrijk heb je bij de Route National op sommige plaatsen ook dubbele rijstroken en op- en afritten, maar mag je er nog wel fietsen. Vrolijk wordt je er nooit van want het is levensgevaarlijk.
In Spanje mag je wel op een autoweg fietsen, maar niet op de snelweg (al gebeurd dat best vaak op sommige plaatsen). Frankrijk heb je bij de Route National op sommige plaatsen ook dubbele rijstroken en op- en afritten, maar mag je er nog wel fietsen. Vrolijk wordt je er nooit van want het is levensgevaarlijk.
Autos zijn al erg genoeg, ga jij er ook nog eens allerlei andere weggebruikers aan toevoegenKarl66 schreef:Nooit geweten dat er alleen auto's en fietsen rondrijden, waar moeten dan de motors, brommers, scooters, paarden en al die andere weggebruikers rijden?senior schreef:Het is alleen een autoweg als dat fietspad dat je noemt een verplicht fietspad is. Helaas weten een heleboel automobilisten het verschil niet tussen een rond, blauw bord met een witte fiets en een rechthoekig donkerblauw bord met de tekst "fietspad".
In het grootste deel van de wereld kennen ze geen fietspaden en rijdt alles op dezelfde weg en zijn alleen snelwegen uitgezonderd.
-
- Forum-lid
Paarden zijn leuk tot dat de hele weg onder de schijt zit.
Maak joe woar
-
- Forum-lid
En dat je dat in 3e of 4e positie van je groepje wat laat ziet en je vastrijdt in een enorme berg paardenshit ...
Ik fiets vaak in mijn eentje net over de grens bij Venlo in Duitsland en kan uit eigen ervaring vertellen dat als er een automobilist toetert en problemen maakt het er een is met een nederlands kenteken.
Heb zelf een keer in nederland mee gemaakt dat een tegenligger mij op een landweg van de weg probeerde te drukken omdat hij vond dat ik daar niet mocht fietsen.
De duitsers maken er helemaal geen probleem van als je op hun rijbaan rijdt en de meeste houden ook goed rekening met fietsers.
Heb zelf een keer in nederland mee gemaakt dat een tegenligger mij op een landweg van de weg probeerde te drukken omdat hij vond dat ik daar niet mocht fietsen.
De duitsers maken er helemaal geen probleem van als je op hun rijbaan rijdt en de meeste houden ook goed rekening met fietsers.
- Sweety2008
- Forum-lid
Ik fiets ook al vaker in Duitsland woon ook in Venlo. In Duitsland zijn ja ook niet zoveel fietspaden en die dier er zijn zijn vaak een ramp.
Steyler Straße in Kaldenkirchen dit gecombineerde fietspad met voetpad is zo breed als een postzegel. Ik fiets daarom op straat.
Steyler Straße in Kaldenkirchen dit gecombineerde fietspad met voetpad is zo breed als een postzegel. Ik fiets daarom op straat.
Ghost Nivolet 6LC
-
- Forum-lid
Ploeg rondom Tom Dumoulin bekend voor Giro, ben benieuwd. Lijkt me geen verkeerde groep.
http://nos.nl/artikel/2170433-dumoulin- ... -giro.html
http://nos.nl/artikel/2170433-dumoulin- ... -giro.html
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
-
- Forum-lid
Jep en Kelderman rijd sterk in Zwitserland.
Maak joe woar
Even terug naar het wielerseizoen 2017:
De finish van de 2e etappe van de ronde van Romandie vanmiddag zag er wel heel ongeloofwaardig uit.
Stefan Kung die heel langzaam "sprintte" met Andrej Grivko in het wiel en zo leek het, tot zijn eigen verbazing als eerste over de streep ging.
Had Astana nog een schuld bij BMC openstaan?
De finish van de 2e etappe van de ronde van Romandie vanmiddag zag er wel heel ongeloofwaardig uit.
Stefan Kung die heel langzaam "sprintte" met Andrej Grivko in het wiel en zo leek het, tot zijn eigen verbazing als eerste over de streep ging.
Had Astana nog een schuld bij BMC openstaan?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig