Retro / oudere fietsen
De Koga FullPro-C is (voorlopig) klaar. Afgemonteerd met een campagnolo groep bestaand uit Centaur en Comp-triple onderdelen, en Ritchey Classic.
Toen ik begon te denken over het bouwen van een tweede fiets was het plan een slecht weer fiets te maken. Het eindresultaat is een mooi weer-fiets geworden, waarvan de onderdelen in de zon moeten blinken. Straks, als het weer mooi weer is, ga ik pas rijden en kijken hoe het bevalt.
En tzt wil ik er nog een klassiek wielsetje voor bouwen, met zilverkleurige velgen, naven en spaken!
Toen ik begon te denken over het bouwen van een tweede fiets was het plan een slecht weer fiets te maken. Het eindresultaat is een mooi weer-fiets geworden, waarvan de onderdelen in de zon moeten blinken. Straks, als het weer mooi weer is, ga ik pas rijden en kijken hoe het bevalt.
En tzt wil ik er nog een klassiek wielsetje voor bouwen, met zilverkleurige velgen, naven en spaken!
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
had al een tijdje het idee om met een oude 10s record groep die ik heb een stalen fiets op te bouwen.
heb vandaag via via een Peugeot PKN10 met Reynolds 531 buizen in de juiste maat (54) van iemand gekregen. Nu heb ik zonder al te veel kennis van stalen retro frames een beetje het idee dat Peugeot meer een b merk was, maar misschien kan iemand me iets vertellen over de kwaliteit van dit frame en of het de moeite waard is met dit frame aan de slag te gaan (ziet er nog erg goed uit)?
leuke is dat ik de originele folder én prijslijst erbij kreeg (kreeg 'm van de eerste eigenaar). Was wel een van de duurdere uit de reeks zo te zien.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/274 ... 173059.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/274 ... 173106.jpg
heb vandaag via via een Peugeot PKN10 met Reynolds 531 buizen in de juiste maat (54) van iemand gekregen. Nu heb ik zonder al te veel kennis van stalen retro frames een beetje het idee dat Peugeot meer een b merk was, maar misschien kan iemand me iets vertellen over de kwaliteit van dit frame en of het de moeite waard is met dit frame aan de slag te gaan (ziet er nog erg goed uit)?
leuke is dat ik de originele folder én prijslijst erbij kreeg (kreeg 'm van de eerste eigenaar). Was wel een van de duurdere uit de reeks zo te zien.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/274 ... 173059.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/274 ... 173106.jpg
Laatst gewijzigd door monsieurpinot op 31 jan 2015 19:06, 4 keer totaal gewijzigd.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
thanks! ga me eens inlezen in die Peogeot profploegtimo2.0 schreef:Een Peugeot PKN10 uit Reynolds 531 buizen was gewoon het materiaal waar destijds de Peugeot profploeg mee reed.
- Vieux chnoque
- Forum-lid
Let wel op een Peugeot uit '82 heeft waarschijnlijk overal franse draad. Waarom laat je niet de originele franse onderdelen zitten. Stronglight 104, en centre pull remmen is verfrissend anders dan alweer een campa fiets, maar ja ik ben een beetje francofiel
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
het stuur en de remmen zijn helaas ooit vervangen door een gewoon recht stuur + moderne remhendels, en hier juist een italofiel, dus rij graag rond met alweer een campa fietsVieux chnoque schreef:Let wel op een Peugeot uit '82 heeft waarschijnlijk overal franse draad. Waarom laat je niet de originele franse onderdelen zitten. Stronglight 104, en centre pull remmen is verfrissend anders dan alweer een campa fiets, maar ja ik ben een beetje francofiel
-
- Forum-lid
monsieurpinot schreef:
het stuur en de remmen zijn helaas ooit vervangen door een gewoon recht stuur + moderne remhendels, en hier juist een italofiel, dus rij graag rond met alweer een campa fiets
Non è mai troppo tardi da cambiare... Oftewel, Frans fietsie met Franse onderdelen is juist super. Zelfs ik wordt een beetje moe van al dat Campa gedoe
Ik heb nog wel wat leuk Frans ATAX liggen
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
laat er mijn gedachten nog even over gaan, hoeft van mij niet persé een retro bike te worden. Genot van 10s is mij ook wel van waarde. Kom sowieso een keer koekeloeren in je shop (woon in de Indische buurt)theodorocampagnolo schreef:monsieurpinot schreef:
het stuur en de remmen zijn helaas ooit vervangen door een gewoon recht stuur + moderne remhendels, en hier juist een italofiel, dus rij graag rond met alweer een campa fiets
Non è mai troppo tardi da cambiare... Oftewel, Frans fietsie met Franse onderdelen is juist super. Zelfs ik wordt een beetje moe van al dat Campa gedoe
Ik heb nog wel wat leuk Frans ATAX liggen
Laatst gewijzigd door monsieurpinot op 31 jan 2015 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Quando siamo aperto sei sempre benvenuto