Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Muziek - Een streling voor het oor ...

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 20 mar 2025 11:37

Begin jaren 2000, wij net 18 en in de Fiat punto van mijn moeder. Op naar Paaspop. Flogging Molly, Mad Sin, Agnostic Front. Dat soort werk.

Ik had van tevoren de antenne er af geschroefd en een casette gekocht met het beste van Rob de Nijs. Het idee was om iedereen in de auto te irriteren, maar wat hebben we gelachen.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 20 mar 2025 17:19

gouden tip voor alle muziekliefhebbers

Van 7 t/m 19 april wordt op radio 1 VRT weer de Classics top 1000 uitgezonden.
Wat mij betreft een veel diverser lijstje dan de Nederlandse top 2000 equivalent.

Je krijgt veel informatie over de artiesten en de nummers en de muziek is echt om te smullen.

Als je wilt kun je ook meestemmen via deze link: https://www.vrt.be/interactie/stem/radi ... /?view=app
Moet je wel even een account aanmaken

Voor reverentie kun je hier bekijken wat er in voorgaande jaren zoal hoog gescoord heeft: https://www.hitdossier-online.nl/radio- ... untenlijst
Adversity is the Catalyst of Change

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 20 mar 2025 18:39

Tis net als de T2000 wel een ouwelullenlijstje…. Staan pareltjes tussen, maar wel heel veel cliches.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 20 mar 2025 19:15

Heb je de volledige lijsten van voorgaande jaren bekeken?
Dat is echt wel heel iets anders dan de mainstream lijsten van de top 2000 hoor!

En ja, als een lijst de Classics top 1000 noemt dan krijg je vaneigens wat klassiekers in de lijst. ;)

Niet tegenstaande dat er nummers in staan die én vrij recent zijn én nog nooit een top 2000 hebben gehaald in de NL variant.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 20 mar 2025 20:11

Er staan amper platen jonger dan 17-18 jaar in de hogere regionen.
Maar eerlijk is eerlijk, de top 200 is beter te hachelen dan die van de T2000.

werkpaard
Forum-lid

werkpaard 20 mar 2025 20:26

rikkert schreef: 20 mar 2025 09:04 Uit ervaring kan ik beamen dat een juf een goede keus is :-).

Mbt de Nijs: voor zijn naasten natuurlijk droef nieuws. Qua muziek kon het me niet bekoren, maar het mooie aan artiesten is dat na hun dood de muziek voor de liefhebbers gewoon blijft bestaan.

Van de week in de sportschool tijd mijn kracht-uurtje weer eens Springsteen opgezet. Blijft toch lekker. En beter dan de niks-aan-de-hand-house-muzak die ze in de sportschool draaien.

Heeft iemand daar nog een tip voor: ik heb van die bluetooth-oortjes (goedkope versie van de action), maar daar hoor ik die prut-house van de sportschool doorheen. Dus ik sport nu met zo'n grote over-ear koptelefoon (wel lekker geluid), maar dat is ook niet ideaal, warm. Iemand ervaring met dan die dopjes die echt in je oor zitten, eventueel met noise cancelling? Werkt dat beter (filtert het geluid van buiten goed eruit). Ik snap dat de bose's ed prima zijn, maar ik zoek een slagje goedkoper, ik zag bv rolfstone:

- deze: https://rolfstone.com/rolfstone-nova-sp ... 2NEALw_wcB
- of deze: https://rolfstone.com/rolfstone-luna/?_ ... 2NEALw_wcB

Advies is welkom!
Goed werkende noise cancelling heeft zijn prijs. Het merk Rolfstone heb ik nog nooit van gehoord. Wellicht heb je iets aan dit overzicht van Tweakers. https://tweakers.net/reviews/12976/in-e ... ozijn.html

jwkeij
Forum-lid

Gebruikersavatar jwkeij 20 mar 2025 21:02

CampaYolo schreef: 20 mar 2025 11:37 Begin jaren 2000, ... Op naar Paaspop. Flogging Molly, Mad Sin, Agnostic Front. Dat soort werk.
2005! Wat een editie! Flogging Molly, Toy Dolls, Agnostic Front. Maar ook Beef en The Palooka's(ska/reggae)
Stéénkoud 's nachts eind maart, maar ja, jong en niet slapen, haha.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 21 mar 2025 10:42

daniel1975 schreef: 20 mar 2025 18:39 Tis net als de T2000 wel een ouwelullenlijstje…. Staan pareltjes tussen, maar wel heel veel cliches.
Klusje klaar en nog even koffie voor ik buiten ga spelen......muziek bij......

Dit is ook een ouwe lul maar wat een pareltje is dit.....

Een van de oprichters van Supertramp wordt vandaag 75 jaar en is nog steeds actief.

Hodgson heeft een zeer belangrijke rol gespeeld in de beginperiode van Supertramp. De band is in 1970 opgericht en viel in 1988 voor een eerste keer uiteen.
Hodgson vertrok in 1983 de band en de albums die volgde zijn toch een flink stuk minder dan wat de band tot dat moment gemaakt had.

Toen Roger de band verliet was dat niet om onenigheid, maar vooral om meer aandacht te kunnen besteden aan andere zaken zoals familie en soloprojecten.
Een van die soloprojecten mogen we echt als een meesterwerk beschouwen. Het album In the Eye of the Storm verscheen in 1984 en is champagne voor de oren.

Opmerkelijk is dat Hodgson bijna alle instrumenten speelt. De Progressieve Rock die Roger op dit album speelt was (en nog) eigentijds. De Progressieve Rock lag - mede door opkomst van Punk eind jaren 70 - bijna op z'n gat.
Toch wist Hodgson een album te maken dat - zeker bij de liefhebbers - enorm in de smaak viel. Dit album mag dan ook gezien worden als een bijdrage aan het in leven houden van deze geweldige muziekstijl.
Een muziekstijl die doorgaans iets meer verwacht van de luisteraar dan z'n oor tegen het muziekbehang aan te leggen.

Wie een keer geen zin heeft in Top 40 deuntjes en dit album nog niet kent? Duik het maar eens op!

Roger Happy Birthday!

Afbeelding

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 21 mar 2025 12:49

daniel1975 schreef: 20 mar 2025 18:39 Tis net als de T2000 wel een ouwelullenlijstje…. Staan pareltjes tussen, maar wel heel veel cliches.
Wellicht kunnen de “ouwelullen” hier wat inspiratie vinden: New music for old people

Of gewoon koot en bie met het nummer “ouwelullen moeten weg” in alle lijsten stemmen :lol:

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 21 mar 2025 18:53

Ouwelullenlijstje? Dat klinkt als een eretitel, tijdloos, generatieoverstijgend,....
Cliches hebben een voordeel, ze kloppen, anders zouden het geen cliches zijn.
Of zoals Marianne Joan Elliott-Said (aka Poly Styrene) van de geweldige X-Ray Spex zong: I Am a Cliché.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 mar 2025 18:59

Het kan niet zo zijn dat er sinds 2008 geen fantastische platen meer zijn gemaakt.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 22 mar 2025 09:09

Zo ja dan heb ik 437 keer een miskoop gedaan...............
Ruim 300 daarvan is van artiesten/bands die pas deze eeuw zijn begonnen.

Random 25 stuks uit mijn collectie die deze eeuw pas zijn begonnen en albums 2008 of later. Zit toch heel fijne muziek tussen:
Ally Venable Texas Honey
Billie Eilish Happier Than Ever
Blackberry Smoke The Southern Ground Sessions
Chris Stapleton Traveller
Christone Ingram Kingfish
DeWolff Love, Death & Inbetween
Lee Moses How Much Longer Must I Wait? Singles & Rarities 1965-1972
Ghalia Volt One Woman Band
Glen Hansard All That Was East Is West Of Me Now
Greta van Fleet Black Smoke Rising
Ina Forsman Been Meaning To Tell You
Jan Swerts Schaduwland
Katarina Pejak Pearls On A String
Leif De Leeuw Band Plays The Allman Brothers Band
Midlake For The Sake Of Bethel Woods
Monster Truck True Rockers
Nathaniel Rateliff & The Night Sweats Tearing At The Seams
Supersonic Blues Machine Californisoul
Tedeschi Trucks Band I Am The MOon I Crescen
The Dead South Sugar & Joy
The Marcus King Band Soul Insight
The Teskey Brothers Run Home Slow
War On Drugs Don't Live Here Anymore
Waxahatchee Tigers Blood

Nou ik spring op de fiets. Ga naar een maatje. Daar eerste wandelen en dan koers kijken.

Plaats reactie