Pagina 1485 van 1877
Re: Canyon
Geplaatst: 27 dec 2019 08:02
door havana
Dat komt onder meer omdat ze de onderdelen vrijwel voor niks krijgen van o.a. Shimano. En part of the deal is dat Shimano eist dat losse frames duur verkocht moeten worden.
Daar kunnen de framebouwers dus niet altijd alles aan doen.
Re: Canyon
Geplaatst: 27 dec 2019 08:45
door TL@
Eddy Merckx schreef: ↑26 dec 2019 20:22
Ik begrijp dan weer niet waarom je ooit voor Ultegra zou kiezen. Ofwel ga je voor Di2, wat echt héél fijn werkt, ofwel ga je voor 105.
Mijn gedacht.
Ik heb nu Ultegra enkel en alleen omdat DI2 zo enorm fijn is. Nadeel van DI2 is wel dat je van al je mechanische groepen af wilt (mijn beide fietsen zijn ondertussen DI2, enkel de MTB, waar ik nooit meer mee rij, is nog mechanisch geschakeld)
Re: Canyon
Geplaatst: 27 dec 2019 10:45
door Lcsmet
daniel1975 schreef: ↑27 dec 2019 07:21
...losse frames opbouwen wordt door vrijwel alle merken ontmoedigd door absurde frameprijzen.
Je koopt dus een complete fiets met het frame dat je wil, gooit er alles af en bouwt deze dan op zoals je zelf wil.
Zo doe ik het nu al enige jaren.
Re: Canyon
Geplaatst: 27 dec 2019 11:38
door daniel1975
Lcsmet schreef: ↑27 dec 2019 10:45
daniel1975 schreef: ↑27 dec 2019 07:21
...losse frames opbouwen wordt door vrijwel alle merken ontmoedigd door absurde frameprijzen.
Je koopt dus een complete fiets met het frame dat je wil, gooit er alles af en bouwt deze dan op zoals je zelf wil.
Zo doe ik het nu al enige jaren.
Klopt, dat snap ik ook wel.
Maar is natuurlijk een rare situatie.
Re: Canyon
Geplaatst: 27 dec 2019 12:20
door daniel1975
Ik snap sowiso momenteel niet veel van het prijsbeleid bij Canyon.
De Ultima SLX 8.0 di2 ultegra in het waanzinnig gave nieuwe blauw kost €4.200. Heel scherp voor een topfiets.
De DA di2 versie kost gewoon even €6.800
De Lux SL7 met oa de onvolprezen 34mm Fox vork en full XT kost €3.400 tegen de SL8 met de goedkopere SID 32mm vork en XT-gelijkwaardige SRAM Eagle groep die dan €4.200 moet kosten.
Lijkt wel alsof ze bewust een paar prijspareltjes er tussen zetten.
Re: Canyon
Geplaatst: 27 dec 2019 19:21
door csteenbe
TL@ schreef: ↑27 dec 2019 08:45
Ik heb nu Ultegra enkel en alleen omdat DI2 zo enorm fijn is. Nadeel van DI2 is wel dat je van al je mechanische groepen af wilt (mijn beide fietsen zijn ondertussen DI2, enkel de MTB, waar ik nooit meer mee rij, is nog mechanisch geschakeld)
Heb 1 fiets met EPS en 2 mechanisch, het EPS is leuk maar vind mechanisch net zo fijn schakelen. Enigste voordeel van EPS is schakelen voor, zeker als je snel moet reageren of vermoeid bent.
Zou er geen enkele moeite mee hebben om "terug" te gaan naar mechanisch only.
Re: Canyon
Geplaatst: 27 dec 2019 20:26
door daniel1975
En het is iets netter qua kabels.
Re: Canyon
Geplaatst: 27 dec 2019 20:39
door dwangarbeider
daniel1975 schreef: ↑27 dec 2019 12:20
Ik snap sowiso momenteel niet veel van het prijsbeleid bij Canyon.
De Ultima SLX 8.0 di2 ultegra in het waanzinnig gave nieuwe blauw kost €4.200. Heel scherp voor een topfiets.
De DA di2 versie kost gewoon even €6.800
De Lux SL7 met oa de onvolprezen 34mm Fox vork en full XT kost €3.400 tegen de SL8 met de goedkopere SID 32mm vork en XT-gelijkwaardige SRAM Eagle groep die dan €4.200 moet kosten.
Lijkt wel alsof ze bewust een paar prijspareltjes er tussen zetten.
Dura ace Di2 is wel een pak duurder dan Ultegra en de DT Swiss wielen zijn ook wel wat prijziger dan de Reynolds wielen.
Maar € 2400 extra betalen hiervoor is toch wel heel veel.
Canyon zal redeneren dat wie de toponderdelen van Shimano wil hebben wel niet zal kijken op één euro (of duizend)
![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Re: Canyon
Geplaatst: 30 dec 2019 22:39
door roelw
Eddy Merckx schreef: ↑26 dec 2019 20:22
Ik begrijp dan weer niet waarom je ooit voor Ultegra zou kiezen. Ofwel ga je voor Di2, wat echt héél fijn werkt, ofwel ga je voor 105.
Dit is toch onzin.
Ultegra mechanisch schakelt ook zeer goed.
Stel jezelf de vraag hoe vaak je schakelt tijdens een rit, hoe vaak je remt, hoe vaak je stuurt en hoe vaak je wielen draaien, hoe vaak je pedalen draaien,.....
Een goed kader, goede wielen,... dat zijn zaken die een enorm verschil kunnen maken. Schakelen moet goed werken en dat is bij de recente mechanische groepen zeker het geval.
Ik zie voor mezelf nog totaal niet de meerwaarde om enkele 100'den € meer uit te geven om mijn vingers iets minder hard te moeten bewegen tijdens de tientallen keren dat ik schakel tijdens een rit.
Re: Canyon
Geplaatst: 31 dec 2019 06:41
door scottpch
Mee eens!
Een goed afgestelde mechanische groep schakelt niet minder dan een Di2 groep...
Re: Canyon
Geplaatst: 31 dec 2019 09:26
door brekson
En toch is t geiler
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
ik heb zelfs op mijn pekelfiets di2, en daar gaat de karcher over heen
Klopt dat een mechanische ook goed kan schakelen, maar ik heb een DA di2 gehad die na 20k nog voortreffelijk van kransje wisselde. Dat had ik hiervoor nooit met een mech. zonder van kabels te moeten wisselen of bijstellen
Op mijn zomerfiets sram axs, maar die moet ik elke 1000km laden.
Ook hier di2 dus met voorsprong een topper
Re: Canyon
Geplaatst: 31 dec 2019 09:27
door Pallieter
roelw schreef: ↑30 dec 2019 22:39
Eddy Merckx schreef: ↑26 dec 2019 20:22
Ik begrijp dan weer niet waarom je ooit voor Ultegra zou kiezen. Ofwel ga je voor Di2, wat echt héél fijn werkt, ofwel ga je voor 105.
Dit is toch onzin.
Ultegra mechanisch schakelt ook zeer goed.
Stel jezelf de vraag hoe vaak je schakelt tijdens een rit, hoe vaak je remt, hoe vaak je stuurt en hoe vaak je wielen draaien, hoe vaak je pedalen draaien,.....
Een goed kader, goede wielen,... dat zijn zaken die een enorm verschil kunnen maken. Schakelen moet goed werken en dat is bij de recente mechanische groepen zeker het geval.
Ik zie voor mezelf nog totaal niet de meerwaarde om enkele 100'den € meer uit te geven om mijn vingers iets minder hard te moeten bewegen tijdens de tientallen keren dat ik schakel tijdens een rit.
Dan ga je toch voor 105? Het verschil tussen 105 en Ultegra lijkt me echt miniem.