Retro / oudere fietsen
Vandaag de laatste dingetjes aan m'n Giant gedaan. Gisteren al een rondje ringvaart mee gereden, hij fietst erg fijn. Ik heb er bewust geen retro fiets van gemaakt en wil er in de toekomst nog wel een keer een modern schakelsysteem op zetten.
delete
Laatst gewijzigd door Cyclopetje op 28 feb 2015 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb ze ook lager staan en dat bevalt na jaren ervaring het beste. Ik fiets dan ook veel in de onderbeugel.theodorocampagnolo schreef: Ik zou de remgrepen veel hoger op 't stuur monteren want nu kan je er alleen bij als je helemaal in de beugel zit.
Wat ik belangrijk vind: in de afdalingen pak je de onderbeugel. Heb je lange afdalingen dan zijn hoger geplaatste remhendels in het nadeel. Meer knik in de pols en dat ga je voelen.
Fiets je veelal vlakke ritten en met de handen bovenop zet ze dan maar wat hoger.
Moderne sturen vangen dat verschil beter op: Dikke remhendel koppen bovenop en compacte bogen
-
- Forum-lid
Hee is dat eigenlijk een Peleton Superlite met spaghetti letters? Die heb ik ook! Superfiets. Ook ik heb er een neoretro van gemaakt speciaal voor fietstochten in Zuid-Frankrijk en Noord-Italiegerardn schreef:Vandaag de laatste dingetjes aan m'n Giant gedaan. Gisteren al een rondje ringvaart mee gereden, hij fietst erg fijn. Ik heb er bewust geen retro fiets van gemaakt en wil er in de toekomst nog wel een keer een modern schakelsysteem op zetten.
Ge-upgrade naar 2 x 9 speed, compact crankstel, Suntour VX derailleurs, Koolstop remblokken, Ultegra naven, Antraciet Mavic velgen met 'n ruggetje.
Nee, het is een Giant Leader, hij zag er uit zoals op deze foto:theodorocampagnolo schreef: Hee is dat eigenlijk een Peleton Superlite met spaghetti letters?
Er zitten biopace kettingbladen op, leuk om te weten als je de voorderailleur op de juiste hoogte gaat zetten...
Ik zag dat de aloude discussie over het stuurlint weer eens aangewakkerd? Ik zal er ook eens op letten bij de volgende fiets(en). Zelf had ik ook graag wat foto's gepost, maar helaas, doordat onze dochter ziek was, had ik er geen tijd voor. Bovendien ben ik de zolder aan het opknappen, ben nog wel een heleboel fietsonderdelen tegengekomen, daar zal ik maar eens wat mee gaan doen de komende weken.
-
- Forum-lid
Hee, dacht ik nu wel 's alle modellen te kennen, niet dus! Waar stond de 'Leader' in de ranking van Giant?gerardn schreef:
Nee, het is een Giant Leader
Ziet er wel chique uit, was zeker niet de goedkoopste
volgens mij is de leader van na 1991 (hij staat in ieder geval niet in de catalogus waar jou super lite wel in staat, en die is van 1991) Als hij afgemonteerd is met de 600 groep (nu ultegra) zou het wel een s een model net onder de top zijn.
Staan er wel eens een aantal te koop op marktplaats
Staan er wel eens een aantal te koop op marktplaats
Ik ben nieuw hier. Ik heb drie oude fietsen: Bertin, Moser en Nishiki. Wou ze nu eens tonen in de staat dat ze zijn en misschien wat tips krijgen rond in orde zetten. Maar ik heb geen idee hoe ik hier foto's kan opzetten.... Wie helpt?