Cyclocross fietsen
- StevieSeagal
- Forum-lid
Continental Speed gebruik ik zelf wanneer ik gravelritjes wil maken. Je kan ook denken aan de Challenge gravel grinder of strade bianche. De combinatie slick met profiel aan de zijkant maakt het hier erg geschikt voor
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Op mijn crosser zijn standaard Gommitalia Spin cross bandjes gemonteerd. Deze hebben een grof profiel en nauwelijks grip op nat asfalt. Ik ben op zoek naar banden die geschikt zijn om met een kruissnelheid van 30-35 op de weg te fietsen en die licht offroad gebruik ook aan kunnen. Zijn banden als de Conti GP 4 seasons hiervoor geschikt, of moet ik denken aan de Schwalbe G-one, Conti Speed, etc.
- fietser1972
- Forum-lid
Mooie bak heb je.
En wat een uitvinding inderdaad, latex binnenbanden. De eerste paar ritten op m'n CX werd ik doodziek van telkens die stootlekken door mijn Grifo + butyl binnenband combi. Want je wil het zaakje ook niet op teveel bar zetten...
Gelukkig al snel ontdekt dat dit probleem zo goed als uit de wereld is zodra je latex binnenbanden gaat gebruiken. Klap regelmatig vrij hard met m'n velgen op boomwortels e.d. maar geen centje pijn!
En wat een uitvinding inderdaad, latex binnenbanden. De eerste paar ritten op m'n CX werd ik doodziek van telkens die stootlekken door mijn Grifo + butyl binnenband combi. Want je wil het zaakje ook niet op teveel bar zetten...
Gelukkig al snel ontdekt dat dit probleem zo goed als uit de wereld is zodra je latex binnenbanden gaat gebruiken. Klap regelmatig vrij hard met m'n velgen op boomwortels e.d. maar geen centje pijn!
Canyon Aeroad 8.0 Di2
Cannondale CAADX
Cannondale CAADX
- robbebopper
- Forum-lid HC
Daar wordt niet door iedereen hetzelfde over gedacht:
http://www.crosstubes.nl/vouwbanden
Edwin Raats is in mijn regio een echte "crosslegende". Hij adviseert juist butylbanden.
http://www.crosstubes.nl/vouwbanden
Edwin Raats is in mijn regio een echte "crosslegende". Hij adviseert juist butylbanden.
-
- Forum-lid
Ik gebruik toevallig goedkope en dikke butyl binnenbanden van Cordo op m'n crosser. Ondanks dat ik al redelijk vaak op m'n velg ben geklapt nog nooit een lekke band gehad in 2 winters tijd.
- fietser1972
- Forum-lid
Met butylbanden reed ik regelmatig een stootlek en ook bij lage druk vond ik het niet heel soepel bollen. Met de latex banden reed ik 1,5/1,6 bar en dat rolde echt heel goed over hobbelig terrein. Voorheen met de butylbanden was dat harken.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral
Exact mijn advies, ik rij ook al een flinke periode met Challenge Grifo's en dikke grote butyl binnenbanden. Kan crossen op hele lage druk en veel stoten, zonder ooit lek te rijden. Dat maar even afkloppen trouwens.
En over dat wringen van die band waardoor de latex band lek kan gaan, ik kom regelmatig thuis met gras tussen de velg en de band, het zou dus best kunnen. Maar heb hier zelf geen ervaring mee.
En over dat wringen van die band waardoor de latex band lek kan gaan, ik kom regelmatig thuis met gras tussen de velg en de band, het zou dus best kunnen. Maar heb hier zelf geen ervaring mee.
Damn, prachtige verschijning hoor!
Gewoon benieuwd... in welk opzicht geeft je dit meer plezier t.o.v. je 29'er? Neem je nog steeds dezelfde parcours/routes, die nu op de CX net effe meer uitdaging bieden dan op je 29'er of...?
Gewoon benieuwd... in welk opzicht geeft je dit meer plezier t.o.v. je 29'er? Neem je nog steeds dezelfde parcours/routes, die nu op de CX net effe meer uitdaging bieden dan op je 29'er of...?
Canyon Aeroad 8.0 Di2
Cannondale CAADX
Cannondale CAADX