Cyclocross fietsen
Om even anders te doen, heb ik in de zomer een cyclocrosser gekocht
Cube Cross Race. Had ik al dikwijls online zitten bekijken maar bijna overal uitverkocht. Toen ik m'n dochters fiets binnebracht stond bij de FM net deze fiets te blinken. Voor ene scherpe prijs.
Mezelf dan maar vaderdag cadeautje gekocht.
Cube Cross Race. Had ik al dikwijls online zitten bekijken maar bijna overal uitverkocht. Toen ik m'n dochters fiets binnebracht stond bij de FM net deze fiets te blinken. Voor ene scherpe prijs.
Mezelf dan maar vaderdag cadeautje gekocht.
-
- Forum-lid
Mooie fiets,veel plezier er mee
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Zo te zien aan je gezicht ben je er blij mee .
Het zou zo maar eens een goede zet geweest kunnen zijn. De Cross Race is sowieso al scherp geprijsd omdat Cube marktsegment wil veroveren bij de crossers. Als ik dan zie hoeveel de prijzen van Cube racefietsen zijn gestegen de laatste tijd dan kan het zomaar eens zijn dat zo'n fiets van de herfst fors meer kost.
Je hoeft trouwens ook helemaal niet te wachten tot de herfst met erop te fietsen. Gisteren nog een flink stuk gegravelraced en dat kan ook prima met deze fiets.
Het zou zo maar eens een goede zet geweest kunnen zijn. De Cross Race is sowieso al scherp geprijsd omdat Cube marktsegment wil veroveren bij de crossers. Als ik dan zie hoeveel de prijzen van Cube racefietsen zijn gestegen de laatste tijd dan kan het zomaar eens zijn dat zo'n fiets van de herfst fors meer kost.
Je hoeft trouwens ook helemaal niet te wachten tot de herfst met erop te fietsen. Gisteren nog een flink stuk gegravelraced en dat kan ook prima met deze fiets.
Campagnolo Ultra Dork
Vanmorgen naar het werk gefietst met de Cube. Fiets doet wat hij moet. Het is een instapper in de cyclocross range van Cube. Uit zich bv in mechanische schijfremmen. Maar voor mij meer dan voldoende.
Zal 60% woonwerk in de vuile maanden, 20% gravel en 20% bos en eventueel duin zijn qua gebruik.
De prijs in de winkel was eigenlijk bijna dezelfde als in alle online shops waar ik hem tegenkwam.
Heb er nog betere banden en pedaaltjes bijgekregen. Dus best wel tevreden met prijs/kwaliteit verhouding.
'k Merk wel al dat ik een iets langere stuurpen zal monteren. Zit me iets te kort. Heb redelijk korte benen, dus rij met een kader van 53 voor 1m78.
Zal 60% woonwerk in de vuile maanden, 20% gravel en 20% bos en eventueel duin zijn qua gebruik.
De prijs in de winkel was eigenlijk bijna dezelfde als in alle online shops waar ik hem tegenkwam.
Heb er nog betere banden en pedaaltjes bijgekregen. Dus best wel tevreden met prijs/kwaliteit verhouding.
'k Merk wel al dat ik een iets langere stuurpen zal monteren. Zit me iets te kort. Heb redelijk korte benen, dus rij met een kader van 53 voor 1m78.
De "nieuwe" (2e hands) CX/gravelbike, een Kona.
Heb al een "Van Tuyl" CX maar wou wat meer remkracht (nu dan schijfremmen), bidonhouders en ruimte voor bv 40mm banden. Het gravel/beachstuur (of hoe je het ook noemt) stuurt echt geweldig,
Vandaag wat singeltracks gereden maar binnenkort duik ik de bossen rond Hoenderloo in (deze week ook 2x de 51km ATB Apeldoorn route gereden op de Van Tuyl) en dan eens kijken hoe deze Gravelcrosser echt rijd.
Heb al een "Van Tuyl" CX maar wou wat meer remkracht (nu dan schijfremmen), bidonhouders en ruimte voor bv 40mm banden. Het gravel/beachstuur (of hoe je het ook noemt) stuurt echt geweldig,
Vandaag wat singeltracks gereden maar binnenkort duik ik de bossen rond Hoenderloo in (deze week ook 2x de 51km ATB Apeldoorn route gereden op de Van Tuyl) en dan eens kijken hoe deze Gravelcrosser echt rijd.
Benieuwd wat jullie voor banden aanraden? Rijd ca. 80% verhard, maar wil meer "het bos in", zonder al te veel boomwortels etc. te pakken, daar is de mtb voor... Heb eerst eens de loeizware (445 gram!) standaard banden van de Diverge geschopt, en er voor nood even 28 mm. Specialized Turbo Pro banden omgelegd, die ik nog had liggen, die overigens evengoed 280 gram wegen... Aangezien de Diverge niet de lichtste is, zoek ik wat manieren om hier en daar wat grammen te besparen... Zoek het niet in andere velgen of zo (mag best beetje robuust zijn met mijn 89 kilo), maar lichtere banden, eventueel latex of tubeless zijn opties....
Challenge Almanzo Pro Open 33-622 vouwband. 385 gram en prettige ervaringen mee op asfalt en bospaden (is in feite de Grifo XS onder een nieuwe naam).
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof