10 uur op de fiets in de omstandigheden van gisteren is gewoon gekkenwerk!
In het verleden ook wel gedaan, maar het slaat gewoon nergens op.
Fiets Magazine nr. 12-2024 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
10 uur op de fiets in de omstandigheden van gisteren is gewoon gekkenwerk!
colnagofreak schreef: ↑30 dec 2017 11:10Gisteren mijn laatste rit van 2017 gefietst. Gezien de weersvoorspellingen gekozen voor de mtb. Maar ook met deze fiets was het soms gevaarlijk rijden. Na een uur zwakte de wind toch wat af, en kon ik zodoende nog een paar uurtjes genieten.
En zo kon ik nog in extremis de kaap van 16.000 km afronden. Samen met de iets meer dan 2500 kilometers met mijn stadsfiets, kan ik terugkijken op een mooie fietsjaar.
Die kerel van Rapha begon inderdaad met 1000km, omdat hij dacht dat de pro's ook dat soort afstanden reden tijdens de feestdagen. Toen een pro hem vertelde dat zij hooguit de helft reden, maakte hij er voortaan de festive500 van. En de rest 'is history'.DDX schreef: ↑30 dec 2017 15:38 Vandaag was weer zo'n dag dat je je kwa handschoenen vergist.
Buienradar gekeken en die gaf na 9u droog aan, goed rekening houden met natte wegen aangekleed en aangehaakt bij de watertoren training.
Fietsen normaal zo'n 3 uurtjes, maar werden er vandaag 4.
Eerste uren motregen icm spray/zand handen goed laten afkoelen, normaal wissel ik dan van handschoenen maarja die had ik dus niet bij me.
Onderlaagje uitgedaan scheelde gelukkig al een hoop, was nog wel even lastig om handschoenen daarna weer aan te krijgen.
Gelukkig was het iets warmer als gisteren, dit icm vrieskou is gewoon niet leuk.
Zeker zo met groepje is het nog best leuk/schuilen voor wind.
Alleen koel je zo af als je in het wiel zit met hartslag rond de 100.
En veel mensen wilden op kop opwarmen
Achteraf wel weer leuk zo'n rit, 140km.
Morgen nog even proberen de festive 1000 afstand te voltooien, wat toch de echte afstand is.
https://www.strava.com/activities/1333022843