Re: Canyon
Geplaatst: 20 jan 2022 22:30
Klopt, maar tot nu toe alleen MTB's en Gravelbikes. Ik wacht nog op een reactie van Shimano testcenter V'burg.
Ik heb geen idee waar je die veronderstelling haalt, maar ik combineer toch nergens "instap" met "4-5k" modellen? Ik vind 4-5k allesbehalve een instapprijs en ik verwacht in de huidige tijden wel integratie van de kabels voor zo'n prijzen. Uiteraard is dat zuiver een esthetisch en smaak gegeven, maar goed, de industrie gaat er wel bijna integraal naartoe en Canyon hinkt toch een stukje achter in dat aspect. Bijvoorbeeld Scott doet het gewoon vanaf 2k (dat zijn instapprijzen).MarkVeenstra schreef: ↑20 jan 2022 13:26Het zijn geen nieuwe generatie frames... dus er is technisch niets veranderd. Je ziet ook dat het enige model dat nog een mechanische groepset heeft (Ultegra 8000, voor 2800 euro), een ander frame heeft dan die met electronische groepsets. Met een extra kabelingang bovenin de schuine buis.
Het zijn nieuwe kleuren, en afmontages, en prijzen.., that's it. Misschien dat ze zelfs wel leverbaar zijn op enige termijn
En instapmodellen? Volgens mij staan die er (nog) niet tussen.
Er is geen enkele uitvoering met een tiagra of 105 groepset. Daar zit toch je instap?
Dan moet je kijken naar de gewone CF uitvoering.., en niet de CF SL --> Ook prima, en daar vindt je je 105 groepset aan 2000 euro.
Je kunt ook kijken bij de AL uitvoeringen, daar heb je Tiagra en 105 uitvoeringen.., prijzen tussen 1100 en 1800 euro. Daar heb je je echte instapmodellen.
Dus verbaasd roepen dat we instap op 4 a 5k zitten, terwijl je alleen naar de CF SL uitvoeringen kijkt, is een beetje onzinnig
Helaas krijgen wij de Canyon Endurance CF-modellen niet in onze testvloot. aldus Shimano Valkenburg; jammer dagje Koblenz overwegen dan maartetelacourse schreef: ↑20 jan 2022 22:30 Klopt, maar tot nu toe alleen MTB's en Gravelbikes. Ik wacht nog op een reactie van Shimano testcenter V'burg.
Ik heb diverse Ultimate's met die bevestiging gehad en nu ook de Aeroad III met die bevestiging. Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad maar met de (zeer) beroerd geplaatste "oplossing" bij de Aeroad II wel (Speedmax had ook zoiets maar iets beter bereikbaar). Wat mij betreft dus een grote stap voorwaarts, veel fraaier want bijna onzichtbaar en als je het gewoon goed doet met het juiste aanhaalmoment NUL problemen ! Er was (dus) geen probleem met zakkende zadelpennen bij de huidige Aeroad en daar is dus ook niets aan gewijzigd.... Wel aan de afdichting met een verdraaid lelijke rubber sleeve. Sinds gisteren heb ik die in huis. Canyon heeft zelf de (keurig, dat wel) vervanging gedaan van sleeve, stuur en frame. Het laatste vanwege het feit dat de horizontale strepen bij de 1e edities blijkbaar niet onder de blanke lak zaten en dus heel snel loslieten/beschadigden. Ik heb dus alleen om die reden een gloednieuw frame (met dus blanke lak over de strepen) gekregen. Wederom een uitstekende service van Canyon Nederland. Ik ben bepaald niet gelukkig hoe Canyon als bedrijf de stuur/zadelpen issues hebben "opgelost" maar Canyon Nederland was als altijd snel, behulpzaam en zeer informatief. Dikke KUDO's voor hen dus !!sworkskid schreef: ↑22 jan 2022 06:36 Vraag aan de kenners die geupdated zijn : Mijn ultimate heeft een schroef in de staande zitbuis om de zadelpen vast te schroeven, terwijl de vorige aeroad's dit hadden op de bovenbuis. Met een losse klem, wat goed werkte by the way. Nu heeft de huidige aeroad ook deze schroef in de staande buis. Is dit nu de enige innovatie die ze hebben ontwikkeld om het zakken van die pen tegen te gaan ? En hoe hebben ze dan de aeroad's aangepast dit ze vorige jaren terug binnen pakte om dit te verhelpen ?