Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Staat ook op telegraaf.nl, maar inderdaad: regionaal nieuws bestaat niet meer omdat alles wordt gedeeld.
Vreselijk, ik kwam er wat later langs, aan de andere kant van het water. Er was veel politie, en iedereen werd tegengehouden. We hadden dus al het gevoel dat er iets goed mis was.
-
- Forum-lid
Vreselijk,dat is vlak achter mij ik rijd daar gerelmatig.
Het is daar ook best wel smal en bochtig en er word vaak hart gereden met de auto en motor.
Het is daar ook best wel smal en bochtig en er word vaak hart gereden met de auto en motor.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Het is vreselijk wat daar is gebeurd, even een rondje fietsen en je komt nooit meer thuis . . . een gezin achterlatend. Ik fiets daar ook wel eens. Het is een smalle en bochtige weg waar soms veel te hard wordt gereden en dus bochten worden afgesneden.
Dat geeft ook weer aan hoe kwetsbaar je bent. Heb dat zelf ook ervaren toen ik 9 juli jl. onderuit ben gereden alleen kan ik het nog na vertellen, al weet ik nog steeds niet wat er toen is gebeurd.
Dat geeft ook weer aan hoe kwetsbaar je bent. Heb dat zelf ook ervaren toen ik 9 juli jl. onderuit ben gereden alleen kan ik het nog na vertellen, al weet ik nog steeds niet wat er toen is gebeurd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Marcopfiets
- Forum-lid
Wat meer info:
http://www.nhnieuws.nl/nieuws/213232/Do ... sterdammer
http://www.nhnieuws.nl/nieuws/213232/Do ... sterdammer
Gevalletje pure pech, zo lijkt het. De lokale tamtam meldt dat de man het achterwiel aantikte van een voorganger, waarschijnlijk bij het "inschuiven" bij het zien van de tegemoetkomende auto, viel en net voor de auto terecht kwam. Dus niets te maken met bochten oid. Dat hard rijden van autos/motoren valt overigens meestal wel mee, zeker op zondag als het druk is met fietsers lukt dat ze niet eens als zouden ze het willen. Alleen de melkwagens hebben altijd erg veel haast en op de Ronde Hoep Oost is het 's middags op werkdagen tussen 16h en 18h oppassen voor de "witte busjes" die zo snel mogelijk van de klus naar huis willen en de file op de A2 proberen te omzeilen.
Ik lees net om wie het gaat..........
Ik heb de laatste jaren regelmatig de zaterdagse trimmerswedstijdjes op Sloten met hem gereden. Altijd in voor een gezellig praatje vooraf en achteraf.
Ik ben hier wel ff kapot van eigenlijk.
Ik heb de laatste jaren regelmatig de zaterdagse trimmerswedstijdjes op Sloten met hem gereden. Altijd in voor een gezellig praatje vooraf en achteraf.
Ik ben hier wel ff kapot van eigenlijk.
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht."
werkstraf geëist voor fataal fietsongeluk Let op, de rechter moet nog uitspraak doen.
Heftig. Ik neem aan dat die eis ongegrond verklaard gaat worden. En anders is er iets grondig mis met de rechtspraak
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Heel heftig inderdaad, en heel lastig.53x11 schreef: ↑10 okt 2017 14:25 Heftig. Ik neem aan dat die eis ongegrond verklaard gaat worden. En anders is er iets grondig mis met de rechtspraak
Er is geen maximumsnelheid voor de fiets, dus die "toch nog 28 km per uur" is nauwelijks relevant. Ik ken de situatie ook niet, maar 28 km/h is voor een geoefende fietser ook niet onverantwoord snel.
Andere kant van het verhaal is dat er wel iemand is overleden, wat niet had hoeven gebeuren bij een ander gedrag. Je krijgt een beetje dezelfde discussie als bij die fixie-fietser in Londen een tijdje geleden. Had deze fietser met zijn handelen kunnen weten dat hij een ongeluk zou kunnen veroorzaken? Ja, waarschijnlijk wel, hij gaf te weinig ruimte in een onoverzichtelijke situatie, en kon niet tijdig anticiperen. Maar dat de tegenpartij hierbij een betonnen kaderand van nog geen 10 cm (gok ik zo obv foto bij artikel) zou koppen, en hieraan zou overlijden, is natuurlijk een extreem onwaarschijnlijk gevolg, wat de fietser in mijn ogen niet aan te rekenen is.
Vergelijkend met het verhaal wat 53x11 linkt, is de eis inderdaad buiten proporties. Daar is met een moordwapen (bewust) 40km/h te hard gereden, waarna hij de controle verloor en er 3 mensen dood zijn gereden.
Ik ben benieuwd naar de uitkomst van de rechtzaak.
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4
Gazelle XR4