![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Verschil is ruim 1,5 cm en dat is wel erg veel.
Fiets Magazine nr. 2-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
LD001 schreef:Ik heb eerlijk gezegd nogal wat kanttekeningen bij de SpeedplayZeros. Nieuw met nieuwe plaatjes onder de schoenen waren ze perfect. Ik heb de veer ingesteld op minimale speling. Nu een jaar na aanschaf van twee paar pedalen voor twee fietsen, waarmee ik beide ongeveer 4000 km heb gereden ervaar ik te veel slijtage. Dat zit zowel in de pedalen als de plaatjes. Ik ben inmiddels toe aan mijn vierde set plaatjes en daar zijn ze iets te prijzig voor. De slijtage uit zich door het steeds meer kantelen van de schoen over het pedaal en de vrije uitslag van de hiel ook al staat de veer op 'zero' speling (ook met nieuwe plaatjes). Ik lees dit soort berichten eigenlijk nooit over speedplay. Hoe kan dat?
Stockie schreef:van de speedplay handleiding: als de pedalen een volledig rondje draaien bij een tikje van je vinger --> Smeren.
Morel schreef:Hoi,
Ik rijd al jaren met speedplay en zou nooit nog iets anders willen.
Moet wel zeggen dat ik de X0 en X1 heb en vind dit nog altijd "the best a man can get" !
Omdat die taffelaars van Veltec de X pedalen niet willen voeren in hen programma heb ik eens de Zero's geprobeerd, maar dat was na 1 rit al bekeken.
Niks voor mij, het klikt moeilijker in en véél moeilijker uit en heeft geen vrijheid genoeg vind ik t.o.v. de X'en.
Dus weg met de Zero's en dan maar voortaan de X via Duitsland bestellen.
Vind het echt treurig dat de Benelux import van Speedplay (Veltec), de X niet voert het is notabene het pedaal waar het allemaal mee begonnen is !
Maar je er is voor alles een oplossing gelukkig.....
Grtz,
Morel
Morel schreef:Hoi,
Ik rijd al jaren met speedplay en zou nooit nog iets anders willen.
Moet wel zeggen dat ik de X0 en X1 heb en vind dit nog altijd "the best a man can get" !
Omdat die taffelaars van Veltec de X pedalen niet willen voeren in hen programma heb ik eens de Zero's geprobeerd, maar dat was na 1 rit al bekeken.
Niks voor mij, het klikt moeilijker in en véél moeilijker uit en heeft geen vrijheid genoeg vind ik t.o.v. de X'en.
Dus weg met de Zero's en dan maar voortaan de X via Duitsland bestellen.
Vind het echt treurig dat de Benelux import van Speedplay (Veltec), de X niet voert het is notabene het pedaal waar het allemaal mee begonnen is !
Maar je er is voor alles een oplossing gelukkig.....
Grtz,
Morel