Speedplay Zero.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
ik was toch al opzoek naar een stuurpen om dieper op 't TT-monster te kunnen kruipen.
LD001 schreef:Ik heb eerlijk gezegd nogal wat kanttekeningen bij de SpeedplayZeros. Nieuw met nieuwe plaatjes onder de schoenen waren ze perfect. Ik heb de veer ingesteld op minimale speling. Nu een jaar na aanschaf van twee paar pedalen voor twee fietsen, waarmee ik beide ongeveer 4000 km heb gereden ervaar ik te veel slijtage. Dat zit zowel in de pedalen als de plaatjes. Ik ben inmiddels toe aan mijn vierde set plaatjes en daar zijn ze iets te prijzig voor. De slijtage uit zich door het steeds meer kantelen van de schoen over het pedaal en de vrije uitslag van de hiel ook al staat de veer op 'zero' speling (ook met nieuwe plaatjes). Ik lees dit soort berichten eigenlijk nooit over speedplay. Hoe kan dat?
Ik heb hetzelfde 'probleem'. Nu, het stoort mij eigenlijk niet echt. Sinds ik met steunzolen rijd is mijn pedaalslag nagenoeg perfect en heb ik niet echt nood aan speling/geen speling. Maar het is inderdaad wel iets om rekening mee te houden. Ik rijd nu bijna 2 jaar op mijn speedplay Zero pedalen, volgend jaar is het waarschijnlijk toch eens tijd voor een ander setje
Stockie
Stockie schreef:van de speedplay handleiding: als de pedalen een volledig rondje draaien bij een tikje van je vinger --> Smeren.
Iemand enig idee welke FM in de regio Amersfoort de speedplays kan smeren. Ik heb twee paar pedalen. Erg veel plezier van.
Sten
Gister de 1e testrit gemaakt en phoe!
Het valt niet mee, die eerste kerin in klikken.
Na een paar keer lukt het beter om op het pedaal te komen, maar lang genoeg om een compleet oordeel te vellen heb ik niet.
Wat ook wennen was is de vrije speling op het pedaal, maar na een aantal keer sprinten voelt het systeem vertrouwt aan, je denk in het begin dat je uitklikt door de vrije speling was mijn ervaring.
Gelukkig is de veer voor het uitklikken sterk, aangezien deze niet instelbaar is en ik liever niet uit het pedaal schiet tijdens een sprint.
Tot nu toe tevreden, met dank aan danoontje
Jasper.
Het valt niet mee, die eerste kerin in klikken.
Na een paar keer lukt het beter om op het pedaal te komen, maar lang genoeg om een compleet oordeel te vellen heb ik niet.
Wat ook wennen was is de vrije speling op het pedaal, maar na een aantal keer sprinten voelt het systeem vertrouwt aan, je denk in het begin dat je uitklikt door de vrije speling was mijn ervaring.
Gelukkig is de veer voor het uitklikken sterk, aangezien deze niet instelbaar is en ik liever niet uit het pedaal schiet tijdens een sprint.
Tot nu toe tevreden, met dank aan danoontje
Jasper.
mijn Flickr
Hoi,
Ik rijd al jaren met speedplay en zou nooit nog iets anders willen.
Moet wel zeggen dat ik de X0 en X1 heb en vind dit nog altijd "the best a man can get" !
Omdat die taffelaars van Veltec de X pedalen niet willen voeren in hen programma heb ik eens de Zero's geprobeerd, maar dat was na 1 rit al bekeken.
Niks voor mij, het klikt moeilijker in en véél moeilijker uit en heeft geen vrijheid genoeg vind ik t.o.v. de X'en.
Dus weg met de Zero's en dan maar voortaan de X via Duitsland bestellen.
Vind het echt treurig dat de Benelux import van Speedplay (Veltec), de X niet voert het is notabene het pedaal waar het allemaal mee begonnen is !
Maar je er is voor alles een oplossing gelukkig.....
Grtz,
Morel
Moet wel zeggen dat ik de X0 en X1 heb en vind dit nog altijd "the best a man can get" !
Omdat die taffelaars van Veltec de X pedalen niet willen voeren in hen programma heb ik eens de Zero's geprobeerd, maar dat was na 1 rit al bekeken.
Niks voor mij, het klikt moeilijker in en véél moeilijker uit en heeft geen vrijheid genoeg vind ik t.o.v. de X'en.
Vind het echt treurig dat de Benelux import van Speedplay (Veltec), de X niet voert het is notabene het pedaal waar het allemaal mee begonnen is !
Grtz,
Morel
Morel schreef:Hoi,
Grtz,
Morel
Hoi,
Zou je me toch eens moeten vertellen waarom die X Serie dan zo veel beter zou zijn.
Vergelijk op http://www.speedplay.com/index.cfm?fuse ... dresults_s
Free Float is tenminste op de Zero's in te stellen maar niet op de X Series.
Speedplay Site zelf laat X0 niet als optie zien......wat zou dat moeten zijn?
Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Morel schreef:Hoi,
Grtz,
Morel
ik kan Morel wel bijtreden. Ben nu noodgedwongen overgestapt op zero's nadat ik reeds jaren op de X-types had rondgereden (ben bijna 20 jaar tevreden speedplay gebruiker)
Ik moet toch ook nageven dat ik een aanpassingsperiode nodig heb gehad om te wennen aan de zero's. Heb de schroeven max; uitgedraaid om max floating te verkrijgen maar het zit eigenlijk nog ver af van de originele X-types.
Moest Veltec toch de X-en willen voeren stap ik onmiddelijk over.
Tenslotte nog dit : desondanks zou geen enkel ander pedaal dan speedplay mij kunnen bekoren. Dankzij dit type pedaal rij ik nu toch ruim 15 jaar probleemloos ondanks zwakke knieen....
en het staat nog lekker exclusief en "light" op een racer ook, dus wat wil je nog meer.
Ik heb vorig jaar oktober ook een stelletje speedpalys op mijn winterfiets gezet. Heb daarvoor meer dan 20 jaar met Time gereden.
Moet eerlijk bekennen dat ik er gewoon niet aan kan wennen. Ik heb nl. het gevoel dat mijn schoenen niet stabiel op de pedalen zitten. Vooral met aanzetten blijft het een raar gevoel van instabiliteit. Ik heb toch al een paar keer serieus moeten corrigeren tijdens het aanzetten, ik verloor mijn evenwicht serieus.
Na 3 maanden de tijd genomen te hebben op te wennen, gaan ze er toch af.
Durf het risico niet te nemen met de eerste koersen (trainingsritjes) in aantocht en schakel weer over naar Time.
Het domme is dat ik meteen 2 paar gekocht heb, ook een paar voor de koersfiets. Dus heb nu een setje nieuwe en gebruikte pedalen over. Dus komende week maar even op marktplaats posten.
Moet eerlijk bekennen dat ik er gewoon niet aan kan wennen. Ik heb nl. het gevoel dat mijn schoenen niet stabiel op de pedalen zitten. Vooral met aanzetten blijft het een raar gevoel van instabiliteit. Ik heb toch al een paar keer serieus moeten corrigeren tijdens het aanzetten, ik verloor mijn evenwicht serieus.
Na 3 maanden de tijd genomen te hebben op te wennen, gaan ze er toch af.
Durf het risico niet te nemen met de eerste koersen (trainingsritjes) in aantocht en schakel weer over naar Time.
Het domme is dat ik meteen 2 paar gekocht heb, ook een paar voor de koersfiets. Dus heb nu een setje nieuwe en gebruikte pedalen over. Dus komende week maar even op marktplaats posten.
- chassepatate
- Forum-lid
Of eventjes wachten tot je 25 posts hebt..