Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2014

dario
Forum-lid

dario 23 mei 2014 11:16

De Gendt was gisteren anders ook niet verkeerd bezig: jammer dat voor hem het wegdek er nog zo nat bij lag!
Als die de komende dagen zijn Stelvio-benen terugvindt hoop ik toch dat hij voor een ritje mag gaan... :)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 23 mei 2014 11:38

amclassic-fan schreef:Je denkt toch niet de Lefevre enige interesse heeft in het klassement van Poels? Die wil al jaren kosten wat het kost een grote ronde winnen, nu is hij eindelijk in die positie dat de mogelijkheden er zijn dan zal 't hem een worst zijn of Poels 6e of 12e wordt.
Sterker nog, ik heb het idee dat het Poels momenteel ook weinig kan schelen, het lijkt erop dat hij zich prima schikt in zijn rol als meesterkecht. Eerder dit jaar deed hij het ook al fantastisch voor Kwiatkowski. Lijkt me een verstandige keuze want nu kan hij prima verder groeien. En je kan veel van Levevre zeggen, maar niet dat hij niet het maximale uit een renner kan halen, dus als hij ziet dat Poels er klaar voor is om zelf een klassement te gaan rijden dan zal hij zeker zijn kans wel krijgen.
De Gendt was gisteren anders ook niet verkeerd bezig: jammer dat voor hem het wegdek er nog zo nat bij lag!
De Gendt heeft nog een keer van fiets gewisseld voor een lekke band, dus als hij die paar seconde niet verloren was had hij nog dichter in de buurt van de top 3 gekomen.

Ondertussen wijdt Quintana zijn teleurstellende(?) optreden van gisteren aan ziekte. Wat mij betreft toch een beetje de schwalbe van het wielrennen. Slecht gepresteerd? "Toch wat verkouden, beetje last van de luchtwegen", als het niet geregend zou hebben hadden ze waarschijnlijk de pollen de schuld gegeven en als hij vorige week nog op traningskamp was geweest dan lag het aan de hoogtestage.

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 23 mei 2014 12:19

Tuurlijk vind Poels alles best, hij heft maar een contract van een jaar, hij wil er nog even een verlenging uitslepen.

Maruss
Forum-lid

Maruss 23 mei 2014 12:20

Sean Kelly had Quintana de dag voor de de tijdrit gesproken en die zei op eurosport dat Q na elk woord aan het rochelen, kuchen of hoesten was. kan een toneelstukje zijn, maar misschien toch niet helemaal 100%.
Hoewel Q misschien niet voldoet aan de torenhoge verwachtingen doet hij het nog steeds erg goed dus wie weet blijft hij op de fiets doorkuchen terwijl afstappen of de pedalen niet meer rondkrijgen.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 23 mei 2014 12:43

ik vind Quintana geen giro renner. Ik heb hem als uitvaller of lage top 10 staan.
Veel meer een tour renner met een veel gecontroleerder koers veloop.

Daarnaast het idee dat hij veel beter presteert met 30 graden ipv 15 en regen.
maargoed de zwaartse dagen komen nog.

dc
Forum-lid

dc 23 mei 2014 13:11

amclassic-fan schreef:Je denkt toch niet de Lefevre enige interesse heeft in het klassement van Poels? Die wil al jaren kosten wat het kost een grote ronde winnen, nu is hij eindelijk in die positie dat de mogelijkheden er zijn dan zal 't hem een worst zijn of Poels 6e of 12e wordt.
Ja, de enige en laatste keer dat een renner van hem een grote ronde won was 1995 (Giro Rominger). Iedereen moet zich wegcijferen voor Uran.

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 23 mei 2014 13:32

Maruss schreef:Sean Kelly had Quintana de dag voor de de tijdrit gesproken en die zei op eurosport dat Q na elk woord aan het rochelen, kuchen of hoesten was. kan een toneelstukje zijn, maar misschien toch niet helemaal 100%.
Hoewel Q misschien niet voldoet aan de torenhoge verwachtingen doet hij het nog steeds erg goed dus wie weet blijft hij op de fiets doorkuchen terwijl afstappen of de pedalen niet meer rondkrijgen.
Daar had hij boven op de bergje bij het eerste meetpunt dan zeker nog niet zo'n last van. Maar goed, kan me inderdaad ook weer voorstellen dat hij wat gevoelig is voor het slechte weer.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 23 mei 2014 15:42

Ik denk dat Quintana een beetje last heeft van:
1. hooikoorts
2. valpartij
3. net iets te weinig ritme in de voorbereiding

Om dan toch nog 6de te staan, met nog geen berg gereden, en de vlakke tijdrit gehad, is op zich niet slecht. Al wat komt is in zijn voordeel. Als je zijn interviews ziet, merk je ook gewoon dat hij een relaxte kerel is met genoeg humor en zelfrelativering. Hij speelt zeker geen spelletje. Tot slot: in Boyacá op hoogte is het ook vaak koud en regenachtig.
Ik wil maar zeggen: wie Quintana nu al afschrijft, omdat hij enkele reële (maar overkomelijke) problemen heeft gekend in de eerste Giro helft, wel, die dwaalt ;-)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 23 mei 2014 15:58

Ik schrijf hem zeker niet af, ik verheug me op een paar aanvallen als in de tour vorig jaar :) Sowieso verwacht ik van veel top 10 rijders aanvallen, maar dan valt het uiteindelijk vaak toch tegen. Maar misschien dat bv Moviestar en ag2r het aandurven om met hun ploeg eerder te gaan rijden dan de laatste berg zodat er wat eerder sensatie is.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 24 mei 2014 14:57

Pieter Weening is afgestapt.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 mei 2014 15:50

Ja jammer, andere keuzes.

Iets anders: tv beelden zijn weer niet super. Dat snappen ze in Fr toch beter (ook qua landschappen etc).
Less is bore

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 24 mei 2014 17:31

Mooie finale! Timmer deed zijn best, Uran liet het wat lopen en Kelderman kon behoorlijk mee met de echte klimmers.
Minder leuk: ik schrok me de pokke van die aanrijding motor/seingever. Hopelijk valt dat mee, maar de snelheid waarmee het gebeurde voorspelt niet veel goeds...
Eenvoud kenmerkt het ware.

Plaats reactie