Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2368
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 14 aug 2024 08:53

Zitten er sleeves over de interne kabels? Of anders die Shimano tie-raps? Fietsmaat had dit ook bij een fiets van 8k, die in elkaar was gezet zonder, ongelofelijk. Een heel klein beetje extra werk als je aan het opbouwen bent, een giga klus als alles in elkaar zit. Die van hem kon ik al horen als ik de fiets optilde en naast mijn oor heen en weer schudde, je kon de kabels horen glijden.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1794
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 14 aug 2024 10:30

FredericLCS schreef: 14 aug 2024 08:37 Zadelpen lijkt het niet te zijn. Ik hoor het vooral van de achterkant en zeker als ik op het zadel zit. Heel veel kan het niet zijn maar wat juist. Geen idee. Straks nog eens goed kijken en anders eens afspraak maken in een service center. Misschien weten zij wel raad.
Je hebt toevallig geen zadeltasje? Ik heb zo een paar maand gezocht naar een tik en het was de rits van het zadeltasje die tegen de zadelpen tikte.

FredericLCS
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jul 2024 19:44

FredericLCS 14 aug 2024 11:44

Gisteren zonder tasje gereden zelfs, hoopte ook daarop :) Maar noppes. Wat de interne kabels betreft, goeie vraag maar gezien de Canyon aan huis werd geleverd heb ik daar het raden naar.

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2368
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 14 aug 2024 13:40

Fiets optillen, bij je oor houden en schudden. Als er niks omheen zit hoor je ze direct schuiven. Harder schudden en ze gaan rammelen.

joridebont
Forum-lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 02 jan 2013 15:53

joridebont 14 aug 2024 14:57

Je kan ook het zwarte klepje aan de onderkant bracket even verwijderen dan zie je de achteremkabel liggen.
bij mij zit er een blauwe sleeve omheen
Canyon Aeroad CF SLX 8, Canyon Ultimate CF SLX Ultegra R8050, Cube LTD SL 29 Deore XT

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 14 aug 2024 17:48

Onder de bidonhouder zit tevens een extra gaatje waarin de kabel getieript zit.
Dit kan het wellicht ook zijn, dat deze niet strak staat en de achterremleiding los hangt.
Als Canyon vergeten is een slurf aan te brengen, is het best wel een klusje.
Of een slurf extra inkepen en deze via het zwarte klepje invoeren. Of de achterrem los maken, en daarna de leiding er weer doorheen voeren via het klepje. Maar dan moet je de rem weer vullen met olie.

Dennis_tB
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 jan 2015 22:00

Dennis_tB 15 aug 2024 17:26

Dennis_tB schreef: 11 aug 2024 15:27 Hoi allemaal, tijdens het schoonmaken van mijn fiets (Canyon Aeroad CFR) kwam achter wat schade op mijn zitbuis (klein scheurtje). Nu heb ik al contact gehad met Canyon en heb zelfs mijn fiets al naar Eindhoven gebracht. Zij vertelde mij dat dit steenslag schade is en dat vergoeden zij niet. Nu kan ik een nieuw frame (met korting) bij hen kopen, maar dat is nog steeds flink duur (iets meer dan € 1500). Vraag: kan steenslag een dergelijke schade veroorzaken en wat vinden jullie van de geboden oplossing van Canyon? Ik denk zelf dat ik beter mijn frame door een Carbon reparateur kan laten repareren, dan door Canyon zelf. Maar wie weet een goed adres hiervoor.

Alvast dank voor jullie reacties! Groet, Dennis
Ik heb Canyon een mail terug gestuurd en gezegd dat ik het erg vreemd vind dat steenslag een dergelijke schade kan veroorzaken. Naar aanleiding van deze mail hebben ze mijn fiets nogmaals geanalyseerd en ze geven mij 'het voordeel van de twijfel', kortom het frame wordt kosteloos vervangen! :like:
Helaas hebben ze mijn Stealth/zwart frame niet meer ... dus ik moet een ander frame uitkiezen (kleur moet nog worden bepaald). Maar uiteindelijk ben ik wel heel happy dat het frame dus onder garantie wordt vervangen!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16413
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 aug 2024 19:56

Benieuwd welke schade er nu juist aan je frame was?
I know myself like no one else
Nothing to defend

camu
Forum-lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 feb 2008 00:34

camu 18 aug 2024 23:38

Dennis_tB schreef: 15 aug 2024 17:26
Dennis_tB schreef: 11 aug 2024 15:27 Hoi allemaal, tijdens het schoonmaken van mijn fiets (Canyon Aeroad CFR) kwam achter wat schade op mijn zitbuis (klein scheurtje). Nu heb ik al contact gehad met Canyon en heb zelfs mijn fiets al naar Eindhoven gebracht. Zij vertelde mij dat dit steenslag schade is en dat vergoeden zij niet. Nu kan ik een nieuw frame (met korting) bij hen kopen, maar dat is nog steeds flink duur (iets meer dan € 1500). Vraag: kan steenslag een dergelijke schade veroorzaken en wat vinden jullie van de geboden oplossing van Canyon? Ik denk zelf dat ik beter mijn frame door een Carbon reparateur kan laten repareren, dan door Canyon zelf. Maar wie weet een goed adres hiervoor.

Alvast dank voor jullie reacties! Groet, Dennis
Ik heb Canyon een mail terug gestuurd en gezegd dat ik het erg vreemd vind dat steenslag een dergelijke schade kan veroorzaken. Naar aanleiding van deze mail hebben ze mijn fiets nogmaals geanalyseerd en ze geven mij 'het voordeel van de twijfel', kortom het frame wordt kosteloos vervangen! :like:
Helaas hebben ze mijn Stealth/zwart frame niet meer ... dus ik moet een ander frame uitkiezen (kleur moet nog worden bepaald). Maar uiteindelijk ben ik wel heel happy dat het frame dus onder garantie wordt vervangen!
Puur uit interesse (en om m’n eigen ervaring met schade-afhandeling te calibreren): word naast je frame ook je vork kostenloos vervangen (want andere kleur) en evt het zadelpenmechanisme (indien modeljaar van meer dan 2 jaar oud)?

marsman
Forum-lid
Berichten: 2538
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 19 aug 2024 09:56

Zou bizar zijn als ze dat niet doen. Ik verwacht dat je een volledig nieuw frame, voorvork en zadelpen krijgt.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

camu
Forum-lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 feb 2008 00:34

camu 19 aug 2024 20:18

marsman schreef: 19 aug 2024 09:56 Zou bizar zijn als ze dat niet doen. Ik verwacht dat je een volledig nieuw frame, voorvork en zadelpen krijgt.
Bij hun crash replacement regeling dus niet en worden alle onderdelen los gefactureerd (de €1500,- waar over gesproken werd gaat dus puur over het frame, niet de gehele set). De ombouw-kosten zijn dan overigens wel voor rekening van Canyon.

Aangezien het nu wel een succesvolle garantieclaim lijkt te zijn geworden ga ik er ook van uit dat alle bijkomende kosten gedekt zijn (dus ook een passende vork bijv.), maar ben benieuwd

Xheanortx
Forum-lid
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 feb 2022 20:05

Xheanortx 19 aug 2024 20:31

Ook een nieuw frame gekregen ivm inbusbout van zadelklemmechanisme die vast geoxideerd was van mijn Ultimate. Nieuw frame gekregen(zelfde voorvork) maar uiteraard ook zelfde kleur frame gekregen.

Alleen ombouw kosten waren voor mijn rekening…

Plaats reactie