Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Koen Soon
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 mar 2022 14:07

Koen Soon 15 sep 2024 21:22

@marsman Hele vette wielen inderdaad! De stealth look heeft niet mijn persoonlijke voorkeur maar hele strakke race bak zeg. Veel plezier er mee.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2552
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 16 sep 2024 10:03

Dank allen! Het zijn inderdaad 65mm velgen. Zaterdag met een flinke wind al gemerkt dat je op je hoede moet zijn, maar zondag was het genieten. Ik heb in een ander draadje gemeld dat ik deze velgen wilde vervangen, maar de looks zijn verrassend goed en ze bollen goed. Ik heb via Mavic zowaar levenslange garantie. Ik heb veel issues gehad met Mavic wielen, maar met deze garantie is het plan om deze te houden en via een mooie deal ergens in de winter nog eens een middelhoog setje te scoren.

Het is ook mijn eerste 'zwarte' fiets. Het frame toont in het echt mooier, er zit een mooie diepe glans in. Ik heb ook een zwarte auto en het euvel met deze fiets is hetzelfde: je blijft poetsen....

Verder moet ik zeggen dat de Aeroad heerlijk rijdt. Ik heb wat jaren geleden proefgereden met de voorganger, maar die vond ik destijds niet fijn. Te hard, te lang. Deze versie is beter. Er liggen af fabriek 25mm voor en 28mm bandjes achter op maar comfort is nu gewoon prima voor een Aero fiets. Ik vervang het waarschijnlijk voor een 28 - 30 mm combi.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Thanzie
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 okt 2023 17:13

Thanzie 17 sep 2024 16:34

Iemand een kortingscode beschikbaar?

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 17 sep 2024 16:58

marsman schreef: 16 sep 2024 10:03 Dank allen! Het zijn inderdaad 65mm velgen. Zaterdag met een flinke wind al gemerkt dat je op je hoede moet zijn, maar zondag was het genieten. Ik heb in een ander draadje gemeld dat ik deze velgen wilde vervangen, maar de looks zijn verrassend goed en ze bollen goed. Ik heb via Mavic zowaar levenslange garantie. Ik heb veel issues gehad met Mavic wielen, maar met deze garantie is het plan om deze te houden en via een mooie deal ergens in de winter nog eens een middelhoog setje te scoren.

Het is ook mijn eerste 'zwarte' fiets. Het frame toont in het echt mooier, er zit een mooie diepe glans in. Ik heb ook een zwarte auto en het euvel met deze fiets is hetzelfde: je blijft poetsen....

Verder moet ik zeggen dat de Aeroad heerlijk rijdt. Ik heb wat jaren geleden proefgereden met de voorganger, maar die vond ik destijds niet fijn. Te hard, te lang. Deze versie is beter. Er liggen af fabriek 25mm voor en 28mm bandjes achter op maar comfort is nu gewoon prima voor een Aero fiets. Ik vervang het waarschijnlijk voor een 28 - 30 mm combi.
Wel grappig dat Canyon hier 65mm levert terwijl ze bij introductie van dit nieuwe frame aangaven dat boven de 50mm er geen (aero)voordeel meer is (wel nadelen; gewicht/(zij)windgevoeligheid bijvoobeeld). Ziet er wel fraai/snel uit :winkthumb:
Aeroad
Grail
Ultimate

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1184
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 17 sep 2024 21:44

Ivo W schreef: 01 sep 2024 19:43 Heel gaaf en inderdaad, met Campagnolo, iets wat je (helaas te) weinig ziet. Die wielen zijn imho ook uber! ben benieuwd wat de fiets weegt, zeker in dit (XL??) formaat.
Het heeft iets langer geduurd, doordat de weegschaal die ik had niet geschikt bleek om een fiets te wegen.
Maar nu weet ik het:
De Canyon Ultimate CFR WRL, in maat XL, inclusief favero assioma duo pedalen, arundel mandible bidonhouders en garmin mount weegt 7,15 kg.
Voor een XL frame erg netjes!

camu
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 feb 2008 00:34

camu 17 sep 2024 21:56

tomtom schreef: 17 sep 2024 16:58
marsman schreef: 16 sep 2024 10:03 Dank allen! Het zijn inderdaad 65mm velgen. Zaterdag met een flinke wind al gemerkt dat je op je hoede moet zijn, maar zondag was het genieten. Ik heb in een ander draadje gemeld dat ik deze velgen wilde vervangen, maar de looks zijn verrassend goed en ze bollen goed. Ik heb via Mavic zowaar levenslange garantie. Ik heb veel issues gehad met Mavic wielen, maar met deze garantie is het plan om deze te houden en via een mooie deal ergens in de winter nog eens een middelhoog setje te scoren.

Het is ook mijn eerste 'zwarte' fiets. Het frame toont in het echt mooier, er zit een mooie diepe glans in. Ik heb ook een zwarte auto en het euvel met deze fiets is hetzelfde: je blijft poetsen....

Verder moet ik zeggen dat de Aeroad heerlijk rijdt. Ik heb wat jaren geleden proefgereden met de voorganger, maar die vond ik destijds niet fijn. Te hard, te lang. Deze versie is beter. Er liggen af fabriek 25mm voor en 28mm bandjes achter op maar comfort is nu gewoon prima voor een Aero fiets. Ik vervang het waarschijnlijk voor een 28 - 30 mm combi.
Wel grappig dat Canyon hier 65mm levert terwijl ze bij introductie van dit nieuwe frame aangaven dat boven de 50mm er geen (aero)voordeel meer is (wel nadelen; gewicht/(zij)windgevoeligheid bijvoobeeld). Ziet er wel fraai/snel uit :winkthumb:
Dit is dan ook nog het 'oude' frame ;). Ziet er inderdaad gaaf uit zo, veel fijne km-ers!

Gebruikersavatar
Pat-G
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 feb 2014 10:25
Locatie: Valkenburg (ZL)

Gebruikersavatar Pat-G 18 sep 2024 10:34

Heeft er iemand nog een kortingscode voor Canyon onderdelen?

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 20 sep 2024 10:38

Voor degenen die benieuwd zijn of de gravel dropbars (van de 'nieuwe' Aeroad) ook passen op de 'oude' Aeroad (CP0018 cockpit), hier de uitleg in foto's:
https://www.reddit.com/r/CanyonBikes/co ... atibility/
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

marsman
Forum-lid
Berichten: 2552
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 20 sep 2024 17:06

Thanzie schreef: 17 sep 2024 16:34 Iemand een kortingscode beschikbaar?
100 Euro kortingscode op een fiets: https://go.canyon.com/r?ref=7D000CFE1
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

bikerke
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 02 okt 2004 18:11

bikerke 20 sep 2024 17:15

Zelf heb ik zin om de nieuwe GEAR GROOVE CP0047 Gravel Pro Cockpit op mijn (2022) endurace te monteren.
Dat moet normaal gezien wel lukken, al zijn de bijpassende spacers voor interne bekabeling bedoeld,
je blijft dus met openingen in de spacer zitten waar ik dan weer geen voorstander van ben.
Heeft er iemand ervaring met deze ombouw of deze ergens op het WWW tegen gekomen?

Plaats reactie