Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1150
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 19 okt 2024 15:12

Dat is ook mijn probleem met de aftersales van Canyon, zelfs als je een afspraak maakt kun je NIET wachten op het resultaat (ook niet of het wel/niet onder garantie valt), en ff naar Eindhoven op en neer is voor mij ook rond de 300km.
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4336
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 19 okt 2024 16:24

bigfloor schreef: 19 okt 2024 15:12 Dat is ook mijn probleem met de aftersales van Canyon, zelfs als je een afspraak maakt kun je NIET wachten op het resultaat (ook niet of het wel/niet onder garantie valt), en ff naar Eindhoven op en neer is voor mij ook rond de 300km.
Heb jaren in de fietsen gewerkt. Een afspraak telefonisch maken over een reparatie als je de fiets niet zelf ziet is vragen om ongelukken. Leidt tot zoveel ellende. Kwaliteit is waarmaken en als je dat niet kunt heb je een probleem.
Niet zijken maar reiden !

bikerke
Forum-lid
Berichten: 659
Lid geworden op: 02 okt 2004 18:11

bikerke 19 okt 2024 17:01

Voor mij is het zeer simpel, als je een Canyon, of gelijk welk ander "internet merk" koopt, dan moet je uw plan kunnen trekken.
Kan je dit niet, koop dan een fiets bij de LBS.

scottpch64
Forum-lid
Berichten: 523
Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00

scottpch64 20 okt 2024 07:37

bikerke schreef: 19 okt 2024 17:01 Voor mij is het zeer simpel, als je een Canyon, of gelijk welk ander "internet merk" koopt, dan moet je uw plan kunnen trekken.
Kan je dit niet, koop dan een fiets bij de LBS.
+1

Reserve Belg
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 sep 2023 18:08

Reserve Belg 20 okt 2024 16:35

Wat heeft "zelf een plan kunnen trekken" in dit geval met aftersales te maken?

Ik kan zelf wel een nieuwe vork kopen en monteren en dan Canyon een tikkie sturen, maar denk je dat dat zo werkt?

Inherent aan een beroep op garantie of andere vormen van non-conformiteit is dat de verkoper (of eventueel de leverancier) het op moet lossen. Wie de verkoper is, is verder helemaal niet relevant. Bij een LBS was dit niet anders geweest.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2627
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 21 okt 2024 15:50

Canyon is zeer succesvol. Dat betekent dat ze gewoon mega veel vragen en issues te verstouwen krijgen. En met slecht 1 servicecentrum in Eindhoven is dat niet te doen. Heb zelf recent trouwens een zeer positieve ervaring met Koers.cc opgedaan, die zijn zo'n Canyon friendly bikeshop. Hebben een nieuwe stuurpen (die ik langer wilde hebben dan de standaard) op mijn Aeroad gemonteerd. Hebben via Eindhoven nog nieuwe handlebars geregeld voor mijn stuur. Misschien kun je je ook bij zo'n bikeshop melden?
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

DeHandelaar
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 jan 2013 12:13

DeHandelaar 21 okt 2024 20:01

Ik heb zelf echt goede ervaringen met Canyon in Eindhoven. De fiets opsturen is even een werkje, maar de kwaliteit en prijs van de service tov de lbs maakt dat de moeite waard.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16488
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 21 okt 2024 20:17

Dan heb/had je een mindere lbs.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Reserve Belg
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 sep 2023 18:08

Reserve Belg 21 okt 2024 22:19

Vanochtend heeft het Service Center in Eindhoven zelf contact opgenomen. Vriendelijke enthousiaste medewerker waarvan je direct merkt dat hij zelf ook fietst (en dan niet op een fatbike). Ik sluit niet uit dat hij hier op het forum zit.

Goed geholpen in die zin dat Canyon een korting heeft aangeboden en heeft aangeboden de kosten van het bijtippen te vergoeden als ik een bon opstuur van gebruikt materiaal. Ik heb dat aanbod aanvaard en daarmee is de kous voor mij ook af. Tevreden zo, misschien wel het meest over het leuke gesprek dat het heeft opgeleverd.

Verder wist hij mij te vertellen dat je ook kunt retourneren bij het Service Center zelf en dat je inmiddels ook modellen kunt testen waaronder de Grizl en de nieuwe Aeroad. Dat laatste lijkt me een positieve ontwikkeling.

Al met al een prima ervaring met de aftersales van Canyon.

Deze week maar eens verder afmonteren en dit weekend een ritje maken.

Bedankt voor het meedenken allemaal.

nielsve
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 30 mei 2018 19:22

nielsve 22 okt 2024 20:11

Uit interesse, met welk product ga je het bijtippen?

CKT369
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mar 2014 20:11

CKT369 23 okt 2024 19:51

Hoi,

vandaag in het Service Centrum in Rotselaar langs geweest . https://www.canyon.com/nl-be/klantenser ... y-service/

Heb mij daar een Canyon Endurace CFR Di2 besteld.
https://www.canyon.com/nl-be/racefietse ... e=R072_P02
Mijn maat nog kunnen aankopen met een flinke End Of Season Super Sale.

Nu in blijde verwachting, nog een 2 tal weekjes wachten.

GR
Gunther

Reserve Belg
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 sep 2023 18:08

Reserve Belg 23 okt 2024 20:21

nielsve schreef: 22 okt 2024 20:11 Uit interesse, met welk product ga je het bijtippen?
Ik denk gewoon met een lakstift. De vork is alu en dat is wat Canyon zelf adviseerde. Ik moet nog even kijken hoe en wat precies. De lakschade op het carbon achter weet ik nog niet. Daar zal ongetwijfeld een middeltje voor zijn.

Plaats reactie