Actiefoto's
op die steentjes trek je die niet zomaar eventjes omhoog.
door het gedaver trillen die gewoon omlaag, zelfs op betere stenen kom je da tegen.
dikke +1 van mijn
door het gedaver trillen die gewoon omlaag, zelfs op betere stenen kom je da tegen.
dikke +1 van mijn
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
- robbebopper
- Forum-lid HC
Mooie foto Gerard!
Hieronder een foto van de eerste tijdrit die ik dit seizoen won:
Door het takkeweer was de opkomst niet erg groot, daar moet ik dan wel eerlijk over zijn
Hieronder een foto van de eerste tijdrit die ik dit seizoen won:
Door het takkeweer was de opkomst niet erg groot, daar moet ik dan wel eerlijk over zijn
Nou en man. Wielrennen is een meedogenloze sport. Winnen is winnen. Als jij van tegenstanders wint omdat ze te laf zijn om op te komen draven dan win je ook, al is het maar mentaal.
Toffe foto.
Toffe foto.
Veni. Vidi. Fietsie.
Je ziet vaker - zoals ook hier - dat fietsers nogal voorop hunzadel gaan zitten. Moet dat zadel dan eigenlijk niet anders afgesteld worden? #dtv
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton
- robbebopper
- Forum-lid HC
Het kan niet verder naar voren, en het mag ook niet.
De regels van de UCI schrijven voor dat de punt van het zadel minimaal 5 centimeter achter het bracket moet blijven.
Bij flinke inspanningen, zoals op de foto, schuiven velen (en ik ook) steeds naar voren. Je kunt dan net wat meer kracht leveren. Over het algemeen, en bij lager tempo, zit ik verder naar achteren.
In september ga ik de zogenaamde "Monstertijdrit" van 123 kilometer doen, en dan zit ik zeker verder naar achteren op mijn zadel.
De regels van de UCI schrijven voor dat de punt van het zadel minimaal 5 centimeter achter het bracket moet blijven.
Bij flinke inspanningen, zoals op de foto, schuiven velen (en ik ook) steeds naar voren. Je kunt dan net wat meer kracht leveren. Over het algemeen, en bij lager tempo, zit ik verder naar achteren.
In september ga ik de zogenaamde "Monstertijdrit" van 123 kilometer doen, en dan zit ik zeker verder naar achteren op mijn zadel.
-
- Forum-lid
Knap gereden!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Maak joe woar
Eerste doorkomst op de Ventoux vanuit Malaucene tijdens de malloot.
https://www.strava.com/activities/611964160
Er is nog een regel voor het afstellen van een tijdritfiets. Hier worden de (meeste) tijdritfietsen op afgesteld.robbebopper schreef:Het kan niet verder naar voren, en het mag ook niet.
Om morfologische omstandigheden mag de punt van het zadel afgesteld worden tot het hart van het bracket, echter dan mag het tijdritstuur (incl. shifters) niet verder dan 75 cm voor het bracket komen i.p.v. 80 cm.
Ben echter langer dan 1.90mtr, dan kun je ontheffing aanvragen, en 5cm extra krijgen op je tijdritstuur.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Het is of of hè. Die morfologische omstandigheden eis is overigens een paar jaar geleden geschrapt, je mag of je shifters op 80 cm monteren en dan moet het zadel 5 cm achter het bracket staan. Andere optie is je zadel op het bracket monteren en dan gaan je met de shifters terug naar 75 cm. Voor de doorsnee Nederlandse man is die 75 cm echt geen optie, zelfs die 80 cm is het mechanische shifters nog belachelijk kort (en eigenlijk levensgevaarlijk).
Ben je boven de 1m90 dan mag je op eens naar 85 cm voor de shifters gaan. Kom ik aanzetten met m'n 1m87...
Ben je boven de 1m90 dan mag je op eens naar 85 cm voor de shifters gaan. Kom ik aanzetten met m'n 1m87...
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
een weekje op bed liggen schijn je langer van te worden (maar of dat 3 cm is..)amclassic-fan schreef:Het is of of hè. Die morfologische omstandigheden eis is overigens een paar jaar geleden geschrapt, je mag of je shifters op 80 cm monteren en dan moet het zadel 5 cm achter het bracket staan. Andere optie is je zadel op het bracket monteren en dan gaan je met de shifters terug naar 75 cm. Voor de doorsnee Nederlandse man is die 75 cm echt geen optie, zelfs die 80 cm is het mechanische shifters nog belachelijk kort (en eigenlijk levensgevaarlijk).