Waar drink jij je koffie en haal je jouw ijsje
- CampaYolo
- Forum-lid
Tja, wat vinden we daarvan?
Wat vinden we van mensen die rondrijden met ventieldopjes?
Of mensen die de bandjes van hun helm over de brilpootjes doen?
Volgens de letter van de wet zijn het geen criminelen, maar ik ga er toch liever niet mee om.
Wat vinden we van mensen die rondrijden met ventieldopjes?
Of mensen die de bandjes van hun helm over de brilpootjes doen?
Volgens de letter van de wet zijn het geen criminelen, maar ik ga er toch liever niet mee om.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
@ColumsbusMJ
Da's ook een legitiem antwoord op de vraag toch?
Nu drink ik echt nooit cappuccino, zelfs niet voor 11-en, maar hou ik wel van melk (echte dus, havermelk smaakt naar zaagsel). Wel altijd volle, biologische. Maar ik geef direct toe dat ik geen idee heb wat er met de kalveren gebeurt.
@CampaYolo:

(Oh, met tubeless ventielen, zeker op de MTB, altijd ventieldopjes. En met POC helmen en mijn hoofdvorm is het fysiek onmogelijk om de brilpootjes onder de bandjes te doen. Oh oh..)
Nu drink ik echt nooit cappuccino, zelfs niet voor 11-en, maar hou ik wel van melk (echte dus, havermelk smaakt naar zaagsel). Wel altijd volle, biologische. Maar ik geef direct toe dat ik geen idee heb wat er met de kalveren gebeurt.
@CampaYolo:

(Oh, met tubeless ventielen, zeker op de MTB, altijd ventieldopjes. En met POC helmen en mijn hoofdvorm is het fysiek onmogelijk om de brilpootjes onder de bandjes te doen. Oh oh..)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
Over dierenleed gesproken. Als het kalf pas later bij de moeder vandaan gehaald wordt, dan is het leed nog veel groter.
Verder heb ik altijd de brillen pootjes onder de bandjes van de helm. Dat zit lekkerder en ik kan gewoon mijn helm afzetten zondar dat mijn bril van mijn hoofd hoeft.
Ontopic ik drink bijna nooit koffie onderweg.
Verder heb ik altijd de brillen pootjes onder de bandjes van de helm. Dat zit lekkerder en ik kan gewoon mijn helm afzetten zondar dat mijn bril van mijn hoofd hoeft.
Ontopic ik drink bijna nooit koffie onderweg.
Na hoeveel km's moet er dan koffie gedronken worden?
Voor rondjes onder de 120 a 140km komen we zelden van de fiets af voor een koffie (o.i.d). Als de rit er op zit willen we nog wel regelmatig een '3de helft' inlassen. Gisteren een rondje van effe 140 en aangezien het 'social' aspect van die rit op 2/3 van de rit even halt gemaakt voor koffie en appelgebak.
Voor rondjes onder de 120 a 140km komen we zelden van de fiets af voor een koffie (o.i.d). Als de rit er op zit willen we nog wel regelmatig een '3de helft' inlassen. Gisteren een rondje van effe 140 en aangezien het 'social' aspect van die rit op 2/3 van de rit even halt gemaakt voor koffie en appelgebak.
-
- Forum-lid
Ik maakte de opmerking slechts om aan te geven dat wanneer je de consumptie van havermelk veroordeelt (niet dat jij dit met jouw vraag deed), je ook de melkconsumptie onder de loop kunt nemen.53x11 schreef: ↑20 aug 2024 18:00 @ColumsbusMJ
@CampaYolo:
![]()
![]()
Ik drink allebei, havermelk om het geweten te sussen en ik vind het ook prima te drinken, misschien is mijn lage standaard wel de reden dat ik espresso’s in Nederland over het algemeen prima te drinken vind.
Bij de Proloog in Amerongen heb ik bijvoorbeeld best een lekker koffietje op met gebak. Verder wel een erg drukke bedoening op de zondagochtend.
Koffiebar TREF in Bodegraven heeft prima koffie.ColumsbusMJ schreef: ↑19 aug 2024 17:18 De meeste rondjes doe ik zonder koffiestop, maar ik ging graag naar Fausto in Schoonhoven en 14Theroad in Gouda voor een kop koffie met een stukje taart. Allebei de genoemde tentjes zijn niet meer. Ik houd mij dus aanbevolen voor een nieuwe koffienuttigplek in het Groene Hart met het risico voor de tipgever dat die tent snel weer opgedoekt is.
Voor een ijsje ga ik naar David's Gelato op de markt in Gouda, dit doe ik eigenlijk altijd pas na het fietsen. Het is dat ik niet vaak langs Boskoop, Abcoude of Italië fiets, want daar schijnen ze ook goed ijs te hebben.
- borgmonster
- Forum-lid
Ik heb liever een milkshake dan ijs, maar niet tijdens het fietsen.
Makkelijk bij de McD maar de smaak is lang niet altijd gelijk en dus ook niet overal even goed.
In Utrecht laatst erg lekkere milkshake gehad bij ijssalon pistachio in het centrum. Mevrouw Borgmonster had een ijsje dat ook erg goed smaakte.
Maar dus niet tijdens het fietsen.
Makkelijk bij de McD maar de smaak is lang niet altijd gelijk en dus ook niet overal even goed.
In Utrecht laatst erg lekkere milkshake gehad bij ijssalon pistachio in het centrum. Mevrouw Borgmonster had een ijsje dat ook erg goed smaakte.
Maar dus niet tijdens het fietsen.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
Koffie drink ik sowieso niet dus daar ga ik geen uitspraken over doen.
Maar ijs vind ik lekker dus daar heb ik wel een paar favoriete adresjes voor.
De Mient - Alkmaar, Picobello - Schagen, ZeYa - Rotterdam en zelfs de Italiaan op de Boulevard van Scheveningen heeft (vooral in het voor- en naseizoen) lekker ijs.
Maar er zijn legio ijszaakjes die goed ijs verkopen waar ik ben geweest alleen weet ik de naam niet meer.
Maar ijs vind ik lekker dus daar heb ik wel een paar favoriete adresjes voor.
De Mient - Alkmaar, Picobello - Schagen, ZeYa - Rotterdam en zelfs de Italiaan op de Boulevard van Scheveningen heeft (vooral in het voor- en naseizoen) lekker ijs.
Maar er zijn legio ijszaakjes die goed ijs verkopen waar ik ben geweest alleen weet ik de naam niet meer.
Mijn rondjes zijn zelden heel lang dus de koffiestop is meestal weer thuis.
Toch bij Woubrugge , bij het Oude Raedhuys, wordt er bovengemiddeld vaak gestopt en is het heerlijk zitten langs het water. (appel)Taart en koffie zijn daar verder ook helemaal prima.
Toch bij Woubrugge , bij het Oude Raedhuys, wordt er bovengemiddeld vaak gestopt en is het heerlijk zitten langs het water. (appel)Taart en koffie zijn daar verder ook helemaal prima.
Als ik al een stop maak is het een cola en een frietje i.p.v. een klont bevroren zuivel en een bak laxeermiddel.
Sowieso bestel ik eigenlijk alleen in Italië koffie in de horeca. Niet zozeer vanwege de smaak, maar meer omdat ze daar nog een normale prijs vragen en omdat je tussen 7 en 8 uur 's morgens gewoon op een terrasje koffie kunt drinken.
Sowieso bestel ik eigenlijk alleen in Italië koffie in de horeca. Niet zozeer vanwege de smaak, maar meer omdat ze daar nog een normale prijs vragen en omdat je tussen 7 en 8 uur 's morgens gewoon op een terrasje koffie kunt drinken.
Campagnolo Ultra Dork