Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Build: Massini cross- / gravelfiets

CayoEvo
Forum-lid

Gebruikersavatar CayoEvo 31 okt 2024 11:55

Kornuit schreef: 30 okt 2024 08:30 Ik ben wel benieuwd hoe lang die novatec naven het gaan houden in de bagger, ze staan niet bekend om hun afdichting.
We gaan het mee maken. Tot nu toe vind ik de wielen erg soepel draaien en ze hebben al wel behoorlijk wat modder om de oren gehad.

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 31 okt 2024 19:15

Kornuit schreef: 30 okt 2024 08:30 Ik ben wel benieuwd hoe lang die novatec naven het gaan houden in de bagger, ze staan niet bekend om hun afdichting.
Ik heb zelf meerdere wielsets gehad met Novatec naven en nooit last gehad van slechte afdichting daarvan. Trouwens welke naaf je ook gebruikt de afdichting bestaat altijd uit twee eindcaps met een afdichtring naar de binnenkant van de naaf of een rubberen afdichtingsring tussen cassette en naaf en de daarin gemonteerde kogellagers. Deze kogellagers - van welk merk ze ook zijn - zijn m.i. altijd voorzien van tweezijdige afdichting, zeker bij die van Novatec, dus . . . . hoezo een slechte afdichting. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie