Welke banden? Rubino pro bijv. of?
Na altijd met Vittoria Rubino Pro te hebben gereden heb ik mij vorig jaar laten overhalen om Continental GP4000 te kopen (en mee te rijden) Het viel mij op dat de banden zeer snel gaatjes en scheurtjes in het loopvlak vertoonden. Volgens mij hebben de GP's een zeer zachte rubber samenstelling. Omdat enkele gaatjes zo groot werden dat de kans op lekrijden wel erg groot werd heb ik de banden gewisseld voor de nieuwste Rubino Pro's. Ik heb het gevoel dat ik nu weer wat vlakker door de bocht kan en het voelt vertrouwd aan. en dat voor maar 19,95 euro per band.
When the going gets rough, the tough get going.
See what ? C40 !
See what ? C40 !
-
- Forum-lid
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 05 okt 2004 23:35
Had ook veel last van sneetjes etc bij de GP4000s. Heb het gevoel dat ze erg veel steentjes en rotzooi van de weg oppikken. Mijn lekke banden waren dan ook steevast bij een route met veel steentjes etc op de weg. Ben nu overgestapt op de michelin pro race 3 en ben daar ook wel erg over te spreken qua grip. Daar had ik trouwens bij de conti's absoluut geen klachten over, in tegendeel, ze rijden heerlijk!
Ompa til du dør
voor mij geen michelin pro race 3 meer ,wel goed bij droog weer en weinig lek maar bij nat weer zeer gevaarlijke banden in de bochten ,ga er terug vredestein fortezza of vittoria diamante op leggen ,die hebben een betere grip bij nat weer
reed altijd GP400S op mijn nieuwe ridley orion zitten de vredesein fortezza in wit zwarte uitvoering en ze vallen me helemaal niet tegen
Rollen goed en afkloppen nog niet lek gereden met 3000 km.
Dus koop nog een fortezza voor achter en wacht nog even op de opvolger de de conti 4000rs die binnenkort uitkomt
Rollen goed en afkloppen nog niet lek gereden met 3000 km.
Dus koop nog een fortezza voor achter en wacht nog even op de opvolger de de conti 4000rs die binnenkort uitkomt
hagi schreef:reed altijd GP400S op mijn nieuwe ridley orion zitten de vredesein fortezza in wit zwarte uitvoering en ze vallen me helemaal niet tegen
Rollen goed en afkloppen nog niet lek gereden met 3000 km.
Dus koop nog een fortezza voor achter en wacht nog even op de opvolger de de conti 4000rs die binnenkort uitkomt
De GP4000RS is er al. Er is ook een forumtopic over. Ik zou 'm nooit kopen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 22 mei 2008 16:24
LVGH schreef:De GP4000RS is er al. Er is ook een forumtopic over. Ik zou 'm nooit kopen.
Waar dan? En waarom zou je die nooit kopen?
Michelin Krylion Carbon al ruim 12.000 km en nog nooit lek gereden.
Tevens is mijn 1e setje 8.500 km meegegaan en is vervangen wegens een wat diep scheurtje, maar niet omdat de band op was.
Super band mbt. duur en lekbestendigheid.
Tevens is mijn 1e setje 8.500 km meegegaan en is vervangen wegens een wat diep scheurtje, maar niet omdat de band op was.
Super band mbt. duur en lekbestendigheid.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Net weer met Michelin Pro Race 3 begonnen, eerste band na 2 weken weg kunnen gooien door scheur overdwars (in de eerste rit...) die ik niet dicht kon houden met seconden lijm.
Toch nog maar wel een nieuwe gehaald want ze rijden zo lekker..
Op m'n andere fiets zitten andere lichte (180gr) Kenda Kaliente maar die zijn slecht verkrijgbaar in NL. (zitten dicht bij Pro race 3 qua rijeigenschappen, goed bij nat weer ook).
Andere genoemde race toppers zoals bv veloflex heb ik nog nooit geprobeerd. wel van plan..
Als niet lekrijden je prioriteit heeft en gewicht niet telt neem je Conti. Gatorskin's of neemt Cont.Grand Prix 4 seasons.
Oh ja Rubino's zijn ook bij mij uitglijders gebleken bij nat weer zoals al eerder vermeld door vele
Toch nog maar wel een nieuwe gehaald want ze rijden zo lekker..
Op m'n andere fiets zitten andere lichte (180gr) Kenda Kaliente maar die zijn slecht verkrijgbaar in NL. (zitten dicht bij Pro race 3 qua rijeigenschappen, goed bij nat weer ook).
Andere genoemde race toppers zoals bv veloflex heb ik nog nooit geprobeerd. wel van plan..
Als niet lekrijden je prioriteit heeft en gewicht niet telt neem je Conti. Gatorskin's of neemt Cont.Grand Prix 4 seasons.
Oh ja Rubino's zijn ook bij mij uitglijders gebleken bij nat weer zoals al eerder vermeld door vele
stefanofly schreef:LVGH schreef:De GP4000RS is er al. Er is ook een forumtopic over. Ik zou 'm nooit kopen.
Waar dan? En waarom zou je die nooit kopen?
Als je het topic leest kom je vast tot dezelfde conclusie. Kortweg:
- schrijnend duur
- korte levensduur (gewicht is lager door gebruik van minder rubber)
- minder lekbestendig dan GP4000S
- minder soepele rubbersamenstelling dan concurrerende bandjes
Eigenlijk gewoon geen enkele reden om deze bandjes wel te kopen, misschien gewicht..?? Maar dan heb ik nog wel een bijna versleten set GP4000S die nog lichter is te koop, komt op hetzelfde neer als de RS dus ik wil er graag nog 95 euro voor hebben :p
-
- Forum-lid
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 22 mei 2008 16:24
en waarom komt ie uit als beste uit de test van fiets van April of Mei?
Misschien dat jij het kunt uitleggen? (ik heb het blad niet).
't Gaat wel om de 4000RS he....
Hij gaat 2x zo kort mee en is 2x zo duur als de 4000S, dus feitelijk 4x zo duur. Alleen dat al maakt het imo geen winnaar voor normaal gebruik.
't Gaat wel om de 4000RS he....
Hij gaat 2x zo kort mee en is 2x zo duur als de 4000S, dus feitelijk 4x zo duur. Alleen dat al maakt het imo geen winnaar voor normaal gebruik.
-
- Forum-lid
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 22 mei 2008 16:24
volgens mij gaat het om de Grand Prix RS en dat is een verbeterde versie van de Grand Prix 4000 RS. Volgens Fiets, zal die band pas in juli op de markt zijn.