Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

OEM velgen

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 30 dec 2009 13:52

jmarteijn schreef:
Krokie schreef:Precies, vlgs mij is 620 gram voor 42 mm "carbon" erg zwaar. deze zijn onder de 500 gram voor 50mm (dat komt meer in de buurt van de standaard gigantex velgen).

Zijn dan ook meteen 4 keer zo duur helaas..

Maar dat zijn volgens mij full carbon velgen als ik me niet vergis. Ik ben opzoek naar alu velgen, maar dan wel ongeveer 42 mm.
Blijft het dan nog zwaar qua gewicht dan?

en vergeleken met de Fulcrum Racing 7 wielen die ik momenteel bezit; wat is vergelijking met deze, want daar gaat het mij in eerste instantie om.

Tevens zou ik ze dan verder willen opbouwen icm Novatec A291SB & F292SB naven en Sapim Race spaken.

Dat zijn inderdaad full carbon velgen, en Kuipers zijn ook carbon velgen. De velgen in dit topic zijn gewoon van aluminium, anders kunnen ze nooit zo goedkoop zijn.

Wat je van plan bent klinkt als een prima low-budget aero setje, waarbij de looks het belangrijkste motief is. Tov Racing 7 zul je er qua gewicht niet op vooruit gaan en je gaat er ook niet eerder mee boven op de Ventoux staan, even aangenomen dat er geen rauwe lagers in zitten e.d.
Met een compleet setje Vuelta Superlites ben je trouwens nog goedkoper uit, alleen heb je dan niet de carbon look.

jmarteijn
Forum-lid

jmarteijn 30 dec 2009 14:07

LVGH schreef:
jmarteijn schreef:
Krokie schreef:Precies, vlgs mij is 620 gram voor 42 mm "carbon" erg zwaar. deze zijn onder de 500 gram voor 50mm (dat komt meer in de buurt van de standaard gigantex velgen).

Zijn dan ook meteen 4 keer zo duur helaas..

Maar dat zijn volgens mij full carbon velgen als ik me niet vergis. Ik ben opzoek naar alu velgen, maar dan wel ongeveer 42 mm.
Blijft het dan nog zwaar qua gewicht dan?

en vergeleken met de Fulcrum Racing 7 wielen die ik momenteel bezit; wat is vergelijking met deze, want daar gaat het mij in eerste instantie om.

Tevens zou ik ze dan verder willen opbouwen icm Novatec A291SB & F292SB naven en Sapim Race spaken.

Dat zijn inderdaad full carbon velgen, en Kuipers zijn ook carbon velgen. De velgen in dit topic zijn gewoon van aluminium, anders kunnen ze nooit zo goedkoop zijn.

Wat je van plan bent klinkt als een prima low-budget aero setje, waarbij de looks het belangrijkste motief is. Tov Racing 7 zul je er qua gewicht niet op vooruit gaan en je gaat er ook niet eerder mee boven op de Ventoux staan, even aangenomen dat er geen rauwe lagers in zitten e.d.
Met een compleet setje Vuelta Superlites ben je trouwens nog goedkoper uit, alleen heb je dan niet de carbon look.

Eerder mee boven op de Ventoux is ook niet het doel met een nieuw set wielen, maar wilde alleen aangeven dat ik geen verassingen wil tegenkomen met de keuze van dit soort velgen / wielen wanneer ik deze beklim.
Over die Vuelta Superlites.. zijn dat een beetje goede kwaliteit wielen t.o.v die Fulcrum wielen (heb daar overigens nog geen enkel probleem mee gehad).
Heb je mischien een link waar je deze goedkoop kan kopen?

n.b. ik weeg ongeveer 63 kg, dus dat zal geen probleem opleveren.

jackbrown
Forum-lid

Gebruikersavatar jackbrown 30 dec 2009 15:09

jmarteijn schreef:..... Over die Vuelta Superlites.. zijn dat een beetje goede kwaliteit wielen t.o.v die Fulcrum wielen (heb daar overigens nog geen enkel probleem mee gehad). Heb je mischien een link waar je deze goedkoop kan kopen? .....

Voor ervaingen van gebruikers met deze wielen zou je dit topic kunnen volgen:

Vuelta Corsa Superlite

Er is een forumlid, embee64, die ze hier aanbiedt voor 190 euro per set. Kijk hier in dit topic:

Commerciële aanbiedingen
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

jmarteijn
Forum-lid

jmarteijn 30 dec 2009 20:14

Zojuist nog een afbeelding ontvangen met de afmetingen van de velg.
Zie attachment.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 dec 2009 20:16

Ja en? Wordt de velg daar lichter van? Nee, 't ding blijft gewoon lomp zwaar.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jmarteijn
Forum-lid

jmarteijn 30 dec 2009 20:20

Amclassic-fan schreef:Ja en? Wordt de velg daar lichter van? Nee, 't ding blijft gewoon lomp zwaar.

niks verder,, gewoon voor iemand die misschien geintresseerd is hierin.

jmarteijn
Forum-lid

jmarteijn 30 dec 2009 20:29

@JackBrown
Bedankt voor je informatie en links. Heb forumlid, embee64, al een pm gestuurd.

Plaats reactie