Wie rijdt er hier dit jaar La Marmotte?
ik ga er hem ook weer doen (voor de 3de keer) en nu hopelijk eens goud moet nog een klein half uurtje sneller zijn dan vorig jaar. de week ervoor een week trainen in de dolomiten en de bekkende marathon aldaar rijden, dat lijkt me een goede voorbereiding.
-
- Forum-lid
Ik rijd hem ook dit jaar voor het eerst. Uitrijden is wel leuk maar toch.
Ik ga toch voor goud en dat is dan wel 8:29 ik wil binnen de 8 uur rijden
Ik ga toch voor goud en dat is dan wel 8:29 ik wil binnen de 8 uur rijden
De koers win je in bed heb ik wel eens gehoord
-
- Forum-lid
Uitrijden is inderdaad leuk, de eerste keer.
Daarna ga je doelen stellen. Het nadeel daarvan is dat je elke keer weer sneller wilt gaan. En op een gegeven moment merk je dan ook dat je echt alles moet trainen. Niet alleen fietsen, maar ook eten en drinken. Vooral eten.
In mijn snelste marmotte tot op heden, 8:19h reed ik binnen de eerste 200 de Croix de Fer op waarna ik in de afdaling vergat te eten. Kreeg een hongerklop op de Telegraaf na zo'n 3 km. Daarna de rest op het tandvlees gereden. Maar wel goud.
Dus goed voorbereiden en de eerste keer genieten van de hele tocht.
Daarna ga je doelen stellen. Het nadeel daarvan is dat je elke keer weer sneller wilt gaan. En op een gegeven moment merk je dan ook dat je echt alles moet trainen. Niet alleen fietsen, maar ook eten en drinken. Vooral eten.
In mijn snelste marmotte tot op heden, 8:19h reed ik binnen de eerste 200 de Croix de Fer op waarna ik in de afdaling vergat te eten. Kreeg een hongerklop op de Telegraaf na zo'n 3 km. Daarna de rest op het tandvlees gereden. Maar wel goud.
Dus goed voorbereiden en de eerste keer genieten van de hele tocht.
Met alle respect zijn dat idd 2 beginnersfouten ; te weinig eten en te hard starten.
Helaas lees je elk jaar allerlei beginnersfouten die men toch weer overkomt.
Misschien kunnen we beter lijstje maken met do's en dont's tijdens grote cyclo.
Do's
-veel drinken
-genoeg eten
-rustig beginnen
-parcours verkennen vooraf
Dont's
By the way was er al topic LM 09'?
Alstublaft.
Vorig jaar mijn eerste marmotte gereden in 08.03uur. Zat er goed doorheen op de alp, maar dat is normaal denk ik.
Voor komend jaar is de doelstelling 07.30uur. Moet gaan lukken door wat gerichter te trainen en een weekje van te voren naar de alpen te gaan.
Je zou in de voorbereiding wel een aantal keren je grenzen moeten verkennen. Tijdens de JJ-classic 200km helemaal naar de kl*** gegaan door veel te veel op kop te rijden. Gesloopt aan de finish (gem. 30 km/h), maar wel veel geleerd.
Voor komend jaar is de doelstelling 07.30uur. Moet gaan lukken door wat gerichter te trainen en een weekje van te voren naar de alpen te gaan.
Je zou in de voorbereiding wel een aantal keren je grenzen moeten verkennen. Tijdens de JJ-classic 200km helemaal naar de kl*** gegaan door veel te veel op kop te rijden. Gesloopt aan de finish (gem. 30 km/h), maar wel veel geleerd.
-
- Forum-lid
Door omstandigheden moet ik de komende editie "skippen" 2010 hoop ik van de partij te zijn! Dus volgend jaar meld ik me wel op een soortgelijke topic met mijn doelstellingen.
Tot dan! Jullie alvast heel veel succes met trainen en ga ervoor!
Tot dan! Jullie alvast heel veel succes met trainen en ga ervoor!
Il ciclismo è la vera fede
Omdat ik eerder hier aangaf dat het mijn eerste keer zou zijn en ik binnen de 10 uur wilde proberen te fietsen bij deze het bericht dat het is gelukt: 9:45u. Daar ben ik tevreden mee aangezien ik het voornemen had zo'n 3500 km te trainen en de teller eind juni helaas op 2500 is blijven steken (je kent het wel; drukke baan, kleine kindjes, nog gezellig op stap gaan etc.). In 2009 rij ik de Marmotte niet, wel wat toertochten om in 2010 als veertiger tijdens de Marmotte voor goud te gaan... Hoop dan ook een wat lichtere fiets te hebben.