Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

ik haat de winter omdat ik niet kan fiets

veeteetje
Forum-lid

veeteetje 28 dec 2005 18:06

Je kunt toch prima trainen in de wintermaanden op de racefiets? Ik train gewoon zes dagen per week. In de meeste gevallen probeer ik naar buiten te gaan, met lampje en in het weekend gewoon overdag. En als het echt te slecht weer is, op de tacx. Gaat prima. Als je wilt trainen, lukt het.

kweetni
Forum-lid

kweetni 28 dec 2005 20:44

En in de winter ben je verlost van al die insecten ...

trudie
Forum-lid

trudie 29 dec 2005 11:42

Quoten: Origineel geplaatst door Veeteetje op 28 December 2005

Je kunt toch prima trainen in de wintermaanden op de racefiets? Ik train gewoon zes dagen per week. In de meeste gevallen probeer ik naar buiten te gaan, met lampje en in het weekend gewoon overdag. En als het echt te slecht weer is, op de tacx. Gaat prima. Als je wilt trainen, lukt het.

Precies!!!! En dat is het hem nou.....ik wil niet. Ik vind het leuk om 's-winters 3 à 4 keer in de week naar de sportschool te gaan. Spinning waarbij je d.m.v. je hartslagmeter in je zones traint en daarna fitness met een speciaal programma voor wielrenners. en voor degenen die niet weten wat een spinningfiets is, dit dus.

En van deze staan er 40 bij ons op de sportschool. Look, SPD of gewone schoenen, dat maakt niet uit, het is allemaal mogelijk.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 29 dec 2005 13:14

Dat ziet er vrij heftig uit Trudie wij moeten het met deze doen, en alleen met toeclips of spd

trudie
Forum-lid

trudie 29 dec 2005 14:47

Nou inderdaad Scottwilko, wat een afschuwelijk ding om te zien. Ik hoop voor je dat ze wel lekker fietsen want daar gaat het om.

trekoclv
Forum-lid

trekoclv 29 dec 2005 17:50

ik heb er geen last van, net 3.15 uur gebeuld in kou, echt helemaal geen last van de temperatuur, alleen laatste half uur bij het hoofd, ik had namelijk harde wind tegen
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

veeteetje
Forum-lid

veeteetje 02 jan 2006 18:11

Quoten: Origineel geplaatst door Trudie op 29 December 2005

Quoten: Origineel geplaatst door Veeteetje op 28 December 2005

Precies!!!! En dat is het hem nou.....ik wil niet. Ik vind het leuk om 's-winters 3 à 4 keer in de week naar de sportschool te gaan. Spinning waarbij je d.m.v. je hartslagmeter in je zones traint en daarna fitness met een speciaal programma voor wielrenners. en voor degenen die niet weten wat een spinningfiets is, dit dus.

En van deze staan er 40 bij ons op de sportschool. Look, SPD of gewone schoenen, dat maakt niet uit, het is allemaal mogelijk.

Oh maar met spinnen kun je prima je conditie bijhouden! Misschien kun je op jouw sportschool ook meerdere uurtjes achter elkaar spinnen?

speric
Forum-lid HC

speric 04 jan 2006 11:11

Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 29 December 2005

Dat ziet er vrij heftig uit Trudie wij moeten het met deze doen, en alleen met toeclips of spd

maar dit is wel een goeie omdat je zowel het stuur naar voren en naar achter kan doen en ook het zadel.

rolandt
Forum-lid

rolandt 04 jan 2006 11:57

Die van Trudie ziet er wat moderner en aerodynamischer uit dan die van scottwilco. Maar je conditie op peil houden gaat met beide even goed neem ik aan. Ik moet het doen met deze:Werkt ook prima hoor, alleen kun je daar nog minder op afstellen. Voordeel is wel dat deze in m'n eigen huis staat

maatchen
Forum-lid

maatchen 04 mar 2006 20:27

Quote: Origineel geplaatst door scottwilko op 29 December 2005

Ziet er uit als een stalen stier, ik houd het zelf liever op m'n stalen ros, 's winters dus gewoon doorfietsen. Extra fleeceje, haarbandje en een goede winterbroek doet wonderen.
Laatste twee maanden bijna elke dag door de sneeuw ploegen, en als de sneeuwploeg eens langs is geweest is er altijd nog genoeg over voor wat lekker glibberen.

Plaats reactie