Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

trek district

kultivate
Forum-lid

kultivate 11 okt 2011 08:53

mda1 schreef:
bibske schreef:Dat had ik al wel een beetje verwacht, als het in de winkel niet op voorraad is kan het nu ook niet meer besteld worden.

Trek is over het algemeen best ok wat prijs-kwaliteit betreft. Ze besparen wel op dingen als het zadel e.d. maar als het je niet bevalt dan verander je het gewoon. Ik ben gaan kijken wat het me zou kosten als ik zelf een Surly Crosscheck zou opbouwen met flip-flop naaf, de velgen die ik wil etc. Alles bij elkaar kwam ik heeeeel snel op 1000 Euro!
De hoeveelheid alternatieven hangt af van je eisen, wil je net als ik het ding "verminken" met spatbordjes en een drager dan zijn de nodige nokken wel handig en dan vallen veel van de kant-en klare urban fixies/SS af. Een racer ombouwen is dan ook lastiger, dan moet je een randonneur frame op de kop kunnen tikken.

Merckx brengt dit jaar trouwens een nieuwe retro fiets uit, die ziet er wel heeeeeeel mooi uit :)
Een beetje off-topic maar toch: Er worden op allerlei sites (MP, 2dehands.be etc) heel veel oude frames aangeboden die geschikt zijn voor single speed, en met de benodigde oogjes voor spatborden en bagagedrager. En ik heb er al 2 opgebouwd tot fix / SS, maar zelfs bij de duurste van de 2 kwam ik niet ver voorbij de 400 euro... natuurlijk moet je een beetje zoeken voor de spulletjes, maar 1000 euro zou me niet eens lukken... En het resultaat is natuurlijk veel persoonlijker dan een Trek district :)
Voor zelfbouw ontbreekt mij de kennis. Bovendien vind ik de look, dus kleuren erg belangrijk en dan zit je altijd weer aan de spuitkosten enz. Bovendien gaat het mij niet echt om de persoonlijkheid maar meer om het feit dat je de fiets niet zo vaak ziet.
nutsjesmoar schreef:Voor minder dan 1000 kan je zo alles bij pristine halen. Je moet nog wel wat technisch inzicht hebben en de tijd/zin hebben om het zelf te maken. Hoewel het wel veel leuker is.
Daar komt bij dat Trek een topmerk is :)
Ik heb bij Pristine wel eens een lijstje gemaakt met alles wat ik nodig heb. Dan begin ik al bij een redelijk normaal BLB frame voor 400 euro en met alles erbij kom ik dan zo rond de 800-900 euro uit.

Dat trek een topmerk is is wat sarcastisch? Ik heb daar niet zoveel verstand van, maar volgens mij is het niet heel verkeerd.

Ik heb nu degene gezien die ik wil voor 600 euro. Mooi prijsje ljikt me.

bibske
Forum-lid

bibske 11 okt 2011 12:23

mda1 schreef:
bibske schreef:Ik ben ook uitgegaan van alles nieuw en goede kwaliteit, dat hoeft uiteraard niet en je kan het zo gek maken als je wil maar dan moet je het niet vergelijken met een nieuwe District. Het kan ook zeker wel onder de 1000 Euro maar dan moet je ergens wel besparen. Ik ging echt helemaal los met mijn favoriete zadel, mooie flip-flop naaf die gespaakt zou worden tot een bomb-proof wiel. Stiekem gaat het dan toch wel snel hoor!
Het ging ook om de prijs-kwaliteit van een nieuwe District tov van een volledig nieuw opgebouwde fiets en dan scoort de District best goed! Uiteraard kan je met 2dehands spullen een pak goedkoper een heel mooi projectje maken maar niet iedereen heeft de mogelijkheid, ruimte, handigheid en kennis om een fiets zelf in elkaar te zetten.
Ja ho effe. Een trek district is wel een leuk fietsje, maar komt nou ook niet meteen standaard met een Chris King headset en DT Swiss naven... Dus ja, je kan met je eigen bouw zo een SS van 1000 euro bij elkaar bedenken, maar dat mag je dan niet meer vergelijken met een District. Wel appels/appels peer/peer blijven vergelijken. :)
Ok, daar heb je wel gelijk in! Maar toch blijf ik erbij dat een Trek zeker geen slechte keuze is als je hem voor 600 Euro kan krijgen. Met een nieuw frame met vork voor 300 Euro plus een setje goedkope wielen van 180Euro (de goedkoopste flip/flop set bij Pristine) maak je het zeker niet gek, dan heb je nog 120 Euro voor de rest. Als je dat allemaal nieuw wil kopen dan moet je toch wel moeite doen!

kultivate
Forum-lid

kultivate 11 okt 2011 14:23

Precies aan de 600 euro zit je zo wanneer je nog helemaal niks hebt. Die Trek staat ook al gereserveerd voor me en die ga ik zaterdag ophalen. Dan kan ik altijd nog kijken of ik er een nieuw zadel en trappers op doe.

kultivate
Forum-lid

kultivate 14 okt 2011 13:01

Ik heb pech. De winkel die hem had, heeft hem toch niet meer. Ze hadden een voorraadverschil in hun systeem. Dus hebben ze mijn maat niet meer op voorraad. Nu zoek ik dus een andere kant en klare singelspeed fiets in de stijl van de district. Iemand tips?

arepol
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar arepol 14 okt 2011 14:39

Ik weet dat er bij Hans Struijk in Den Haag nog een paar districts staan. Maten weet ik niet precies uit m'n hoofd. Volgens mij staan er een 1st en 3rd district (meerdere maten)
Kan morgen even voor je kijken.

bibske
Forum-lid

bibske 15 okt 2011 23:32

vers van de Trek stand op Bikemotion: Geen District voor 2012 maar nog volop 2011 in stock bij Trek zelf. Erg mooi fietsje is een genesis day 01.

kultivate
Forum-lid

kultivate 17 okt 2011 10:14

Ik heb al contact gehad met Trek zelf en die ze op voorraad hebben vond ik niet de moeite waard. De 2011 vind ik niet mooi.

Ik heb dit weekend wat meer rondgekeken en een bianchi vind ik ook wel erg mooi.
http://www.singlespeed.nl/catalog/produ ... cts_id=481" onclick="window.open(this.href);return false;

En ik heb ook nog een Pinarello Lungavita gezien die ik ook erg mooi vond. Allebei voor 600-800 euro. Alleen twijfel ik nog of een racefietsstuur voor normaal gebruik wel gaat werken.

nutsjesmoar
Forum-lid

nutsjesmoar 17 okt 2011 15:07

Riserbar, recht stuur of desnoods een bullhorn is toch lekkerder, althans, volgens mijn ervaringen. Ik rij iedere dag naar school op een fixie met riserbar. Anders is het ook sowieso niet te doen als je wat mee moet nemen.

bibske
Forum-lid

bibske 17 okt 2011 16:28

nutsjesmoar schreef:Riserbar, recht stuur of desnoods een bullhorn is toch lekkerder, althans, volgens mijn ervaringen.
Vind ik ook maar er zijn er genoeg die prima met een gewoon stuur kunnen rijden. Dat je 2011 niet mooi vond had ik al begrepen, was eerder ter algemene info :)
Veel grote merken hebben tegenwoordig een SS in het assortiment, ik heb er bij Scott dacht ik ook eentje gezien. Bij Cosmic Sports hadden ze verschillende kleinere merken, misschien kan je op hun website nog ideeën opdoen. Als ik nog aan iets denk laat ik het wel weten.

arepol
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar arepol 17 okt 2011 22:51

arepol schreef:Ik weet dat er bij Hans Struijk in Den Haag nog een paar districts staan. Maten weet ik niet precies uit m'n hoofd. Volgens mij staan er een 1st en 3rd district (meerdere maten)
Kan morgen even voor je kijken.
Betreft 2010 modellen,
1st district mt 58
Afbeelding
2nd district mt 60
Afbeelding
3rd district mt 54 & 58
Afbeelding

kultivate
Forum-lid

kultivate 18 okt 2011 08:52

Top. Thanks. Welk filiaal is dat eigenlijk in den haag?

kultivate
Forum-lid

kultivate 23 okt 2011 14:55

Ik heb hem opgehaald. Er zaten wat kleine beschadigingen op dus als genoegdoening daarvoor kreeg ik nog een mooie pomp erbij. Dus ik was helemaal tevreden.

Plaats reactie