Alles over vakanties op én met de fiets

Welke camping rondom de Mt Ventoux

Gebruikersavatar
Colnago-cyclist
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jul 2012 12:48
Locatie: yerseke
Contact

Gebruikersavatar Colnago-cyclist 15 jul 2012 12:57

Al enige jaren verblijven wij op camping La Garenne. Dit is de camping in Bedoin. Een perfecte camping om helemaal tot rust te komen met een eigen zwembad en voor Franse maatstaven een goede kwaliteit van sanitaire voorziening. Er zijn ruim 70 plaatsen (zeer ruim) in de schaduw en elke morgen is het lopen naar de bakker in Bedoin om je broodje te halen. Elke maandag is er een provencaalse markt, een echte aanrader.
Vanuit de camping kun je direct de Ventoux op, of eerste even de madeleine over om de berg te beklimmen vanuit Malaucene (is iets mooier). Ga vooral niet in Sault zitten. Een prachtige plaats om te bezoeken, maar deze beklimming is zeker niet spectaculair. Doe deze enkel als je de beg van 3 kanten wilt beklimmen op 1 dage.
Tip: Route van ongeveer 120km. Eerst naar Malaucene (over de Madeleine), daraan de beklimming van de Ventoux, afdalen naar Sault en door de Gorges de La Nesque terug. Dit is de mooiste route die maar kunt rijden.
Andere routes kun je allemaal krijgen bij de camping. Neem anders GPS mee en laat je verrassen door de prachtige fietsmogelijkheden. Verdwalen is bijna niet mogelijk.
what else?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27868
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 jul 2012 15:56

Dank voor de tip. Ik denk dat we eerst gaan kijken bij La Garenne. Ze spreken daar geloof ik geen Engels en Nederlands en dat is meestal prima voor het gehalte Nederlanders op de camping ;) Ik spreek gelukkig wel wat Frans dus dat moet wel lukken.

Ik maak thuis wel wat routes en gooi die vast op de Garmin, ik neem ook een oude laptop mee zodat ik ter plekke ook nog wat ritjes kan uitstippelen. Het is overigens geen fietsvakantie, vrouw en kind willen af en toe ook nog aandacht ;)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 jul 2012 16:08

Als je op rustige weggetjes wilt rijden dan is het gebied ten oosten en ten noorden van de Ventoux aan te raden. Je moet alleen wel rekening houden met je drinken, want er zijn lange stukken waar niets te krijgen is. Col de l'homme Mort is bijvoorbeeld aan de ene kant best mooi qua landschap (niet heel bijzonder), steil is het nergens. Ook bijv de D40/D72 is een mooie weg, ik zou 'm wel vanaf Sault rijden, want dan rij je bijna de hele weg vals plat naar beneden.

En zoals al door Girlinred aangeraden moet je zeker de Gorges de la Nesque ook een keertje mee pakken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 jul 2012 19:54

havana schreef:Dank voor alle reply's. In Bedoin zelf zijn drie kandidaten; La Pinède, La Garenne en Le Meneque. Voorts is er nog Les Verguettes in Villes-sur-Auzon. Ik denk dat ik ze allemaal ga bekijken en dan ter plekke een keuze maak.
In het hoogseizoen? Met een beetje pech moet je nog op zoek naar een andere.

Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 jul 2012 20:24

amclassic-fan schreef:zeker de Gorges de la Nesque ook een keertje mee pakken.
en dan in Sault op het hooggelegen terras/pleintje (kun je niet missen) een koude cola pakken met prachtig uitzicht over de streek.
en vergeet niet in het dentelles-gebied de lokale wijnboertjes met een bezoek te vereren. Fantastische wijnen daar.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27868
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 jul 2012 20:59

lcsmt schreef:
havana schreef:Dank voor alle reply's. In Bedoin zelf zijn drie kandidaten; La Pinède, La Garenne en Le Meneque. Voorts is er nog Les Verguettes in Villes-sur-Auzon. Ik denk dat ik ze allemaal ga bekijken en dan ter plekke een keuze maak.
In het hoogseizoen? Met een beetje pech moet je nog op zoek naar een andere.

Succes.
In 40 weken kamperen nog nooit gereserveerd. Is ook nog nooit nodig geweest. Ben absoluut geen Hollander wat dat betreft, ik zie wel waar ik eindig. Is het niet op La Garenne dan is er vast nog wel een ander mooi plekje.

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 16 jul 2012 07:42

daniel1975 schreef:
amclassic-fan schreef:zeker de Gorges de la Nesque ook een keertje mee pakken.
en dan in Sault op het hooggelegen terras/pleintje (kun je niet missen) een koude cola pakken met prachtig uitzicht over de streek.
en vergeet niet in het dentelles-gebied de lokale wijnboertjes met een bezoek te vereren. Fantastische wijnen daar.
Inderdaad, prachtig uitzicht daar, mooie plek om even te stoppen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 jul 2012 11:10

Bloeide de lavendel al toen jullie er waren of was dat net te vroeg? Dan ruikt de hele streek naar lavendel en is helemaal blauw. Erg fraai.
Less is bore

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 16 jul 2012 20:30

daniel1975 schreef:Bloeide de lavendel al toen jullie er waren of was dat net te vroeg? Dan ruikt de hele streek naar lavendel en is helemaal blauw. Erg fraai.
Net te vroeg, vorig jaar waren we een maand later (eind juni) en toen zag het er zo uit (begin van de klim vanuit Sault):
Afbeelding

O ja, nog een tip (must do) in Sault, even langs de bakker voor een stuk flan, lekker!
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27868
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 aug 2012 07:45

lcsmt schreef:
havana schreef:Dank voor alle reply's. In Bedoin zelf zijn drie kandidaten; La Pinède, La Garenne en Le Meneque. Voorts is er nog Les Verguettes in Villes-sur-Auzon. Ik denk dat ik ze allemaal ga bekijken en dan ter plekke een keuze maak.
In het hoogseizoen? Met een beetje pech moet je nog op zoek naar een andere.

Succes.
Ik had beter naar je moeten luisteren (of niet, anders hadden we boerencamping niet ontdekt) want inderdaad, in het hoogseizoen bleek een plekje vinden zo makkelijk nog niet. Dit schijnt iets te zijn van de laatste 4 jaar hoorde ik van een campingeigenaar. Het zoeken van een camping met een kleine baby op de achterbank wil ik omschrijven als een tamelijk groot drama. Uiteindelijk zijn we maar ergens gaan staan en ben ik de volgende morgen op de fiets campings gaan afrijden. Dat was uiteindelijk een prima idee.

In Bédoin bleken de bovengenoemde campings allemaal vol of ze voldeden niet. Le Meneque vond ik duidelijk de minste, met zeer weinig schaduw en hutjemutje-plaatsen. Bij La Garenne moet je in het bos staan, maar die plekken zijn dus allemaal gereserveerd. La Pinède, zelfde verhaal, was vol toen wij aankwamen.

Ik heb een groot aantal andere campings bekeken, uiteindelijk kwamen wij terecht op l'Ayguette in Faucon. Mooie camping met veel bomen en enkele zeer mooie plaatsen (niet alle plaatsen zijn overigens mooi). Enige nadeel is het te kleine en te warme zwembad waar bovendien helemaal geen schaduw en/of gras is; niet ideaal met een kleine. Ook het grote percentage Hollanders was een minpunt.

Laatste 11 dagen hebben we op een boerencamping nabij Buis les B. gestaan en dit voldeed precies aan onze eisen. Simpel sanitair (wel warme douche en 'normale' wc), groot zwembad dat lekker koel was (24), geen Nederlanders, grote plekken, geen animatie. Alleen jammer dat je ook hier niet mag BBQ'en maar dat mag nergens. Uiteraard ook geen WiFi en broodservice maar dat kan beide prima in Buis, dat op 2 km ligt.
Laatst gewijzigd door havana op 10 aug 2012 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5000
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 10 aug 2012 08:23

havana schreef:Laatste 11 dagen hebben we op een boerencamping nabij Buis les B. gestaan en dit voldeed precies aan onze eisen. Simpel sanitair (wel warme douche en 'normale' wc), groot zwembad dat lekker koel was (24), geen Nederlanders, grote plekken, geen animatie. Alleen jammer dat je ook hier niet mag BBQ'en maar dat mag nergens. Uiteraard ook geen WiFi en broodservice maar dat kan beide prima in Buis, dat op 2 km ligt.
Zelf dit jaar in Annecy op een camping a la ferme gezeten. Beviel goed. Weet je de naam van de camping nog? Een goed adresje nabij de Ventoux is altijd handig om in het achterhoofd te hebben!

rooi1977
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:25

rooi1977 10 aug 2012 10:35

Aanrader voor eventuele volgende keer Havana. Camping Municipal 'defends' in Sault. Grote plekken, rustig, veel schaduw, groot zwembad, WIFI, voldoende sanitair, 1 km van supermarkt en FM, 1,5 KM van centrum Sault. Mooie aanloop van 40 KM naar Bedoin. Met een geweldige afdaling van dik 10 KM zonder ook maar 1x te hoeven remmen. Kosten met tent is 8 euro p.p. per nacht ..

Plaats reactie