Boogies Extreme 2010
Was me wel weer mn ritje hoor. Heb de 165 gedaan en volop genoten.
Eerste bevoorradingspunt was zoals de rest vd forumleden ook al aanhaalde erg druk, en die planken die langs het eerste drinkpunt lagen te fikken hadden ook wel ergens anders mn lucht mogen staan te verpesten :S
Maar goed, mooie route en mooi weer, dus totaal geen recht van klagen!
Eerste bevoorradingspunt was zoals de rest vd forumleden ook al aanhaalde erg druk, en die planken die langs het eerste drinkpunt lagen te fikken hadden ook wel ergens anders mn lucht mogen staan te verpesten :S
Maar goed, mooie route en mooi weer, dus totaal geen recht van klagen!
-
- Forum-lid
Ook de 160 km gereden. Leuke route, bevoorrading was echter te druk. Ik ben niet in de rij gaan staan, dat zag ik niet zitten. Een paar kilometer doorgereden en vervolgens bij een benzinestation sportdrank gehaald.
De eerste bevoorrading was te laat, deze kwam pas na 70 km. De plek was natuurlijk ook erg slecht gekozen (vlak naast redelijk drukke een kruising!).
Ik ben niet verkeerd gereden. Ik had wel twee momenten waarop ik dacht: "zit ik nog goed?". Ja, ik zat steeds goed, maar een paar extra pijlen waren welkom geweest.
Ik zei het al, het was een prachtige route en het weer was natuurlijk ook super. Kortom, ik heb genoten. Weet iemand hoeveel hoogtemeters de 160km heeft?
De eerste bevoorrading was te laat, deze kwam pas na 70 km. De plek was natuurlijk ook erg slecht gekozen (vlak naast redelijk drukke een kruising!).
Ik ben niet verkeerd gereden. Ik had wel twee momenten waarop ik dacht: "zit ik nog goed?". Ja, ik zat steeds goed, maar een paar extra pijlen waren welkom geweest.
Ik zei het al, het was een prachtige route en het weer was natuurlijk ook super. Kortom, ik heb genoten. Weet iemand hoeveel hoogtemeters de 160km heeft?
Ik heb 160 gereden, voor het eerst in mijn leven zo lang op de fiets gezeten. Zeker voor herhaling vatbaar.
Mooie tocht, veel hoogte meters, mooie omgeving en mooie lange maar soms ook hele zware klimmen. Ik fiets nu 1 jaar actief en heb een voldaan gevoel van deze tocht.
Niet altijd even soepel omhoog maar dat is denk ervaring, training en ook lef om door te rijden als je denkt het niet meer gaat.
Keutenberg is een kl..... berg zeg maar hoort er wel bij.
Cauberg oprijden is zeker als je gezin je staat aan te moedigen, goed voor de moraal na 160 km.
Volgend jaar weer present voor de 160 km
Bevoorraading en bordjes kan idd beter. Soms effe goed kijken.
Mooie tocht, veel hoogte meters, mooie omgeving en mooie lange maar soms ook hele zware klimmen. Ik fiets nu 1 jaar actief en heb een voldaan gevoel van deze tocht.
Niet altijd even soepel omhoog maar dat is denk ervaring, training en ook lef om door te rijden als je denkt het niet meer gaat.
Keutenberg is een kl..... berg zeg maar hoort er wel bij.
Cauberg oprijden is zeker als je gezin je staat aan te moedigen, goed voor de moraal na 160 km.
Volgend jaar weer present voor de 160 km
Bevoorraading en bordjes kan idd beter. Soms effe goed kijken.
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
met 2 woorden te omschrijven als een, heerlijke tocht.
Goed geregeld, niet druk en het blijft een mooie route de "finale van de AGR"
Komt uiteraard ook door het mooie weer, maar wel nog veel valpartijen gezien.
Volgend jaar weer![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Cheers,
Peter
Goed geregeld, niet druk en het blijft een mooie route de "finale van de AGR"
Komt uiteraard ook door het mooie weer, maar wel nog veel valpartijen gezien.
Volgend jaar weer
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Cheers,
Peter
Veel lof voor de organisatie, ook wat opmerkingen en punten ter verbetering.
Maar wat mij ter oren is gekomen is weer zeeeeeeer bedroevend.
Het is een beetje off-topic, maar ik wil het gewoon hier even kwijt.
Een zwager van mij was, net als ik overigens, ook in Limburg aan het fietsen afgelopen zaterdag, wel alle twee apart.
Nou hij kwam door Mechelen waar een begrafenisstoet door het dorp trok.
De deelnemers van Boogie extreme, wat doen die:
Die fietsen gewoon over de stoep kort langs de stoet af, om maar niet te hoeven stoppen.
Zelfs een vrouw die mee liep in de stoet, sprak ter plekke van schande.
Ze zouden eens even moeten wachten![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Dit vind ik een zeer droevig geval.
Het is bovendien weer zeer goede NEGATIEVE reclame voor de toeristische fietsers.
Gelukkig zijn er ook nog genoeg fatsoenlijke mensen,
die wel even rekening houden met de medemensen en even het geduld op kunnen brengen om te wachten.
Nederland haastland![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Maar wat mij ter oren is gekomen is weer zeeeeeeer bedroevend.
Het is een beetje off-topic, maar ik wil het gewoon hier even kwijt.
Een zwager van mij was, net als ik overigens, ook in Limburg aan het fietsen afgelopen zaterdag, wel alle twee apart.
Die fietsen gewoon over de stoep kort langs de stoet af, om maar niet te hoeven stoppen.
Ze zouden eens even moeten wachten
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Het is bovendien weer zeer goede NEGATIEVE reclame voor de toeristische fietsers.
die wel even rekening houden met de medemensen en even het geduld op kunnen brengen om te wachten.
Nederland haastland
Bikers are not alone
[quote="Puffdaddy"]
Ze zouden eens even moeten wachten![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Nederland haastland![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
[/quote]
Ben door Mechelen heen gereden en op dat moment begonnen de klokken te luiden. Vind het wel triest dat zoiets gebeurd. De mensen in de regio hebben t sowieso niet meer op ons wielrenners.
Vooral voetgangers kijken niet eens of er een fietser aan komt. Vorige week zeker 6 x in de remmen gegaan omdat iemand overstak zonder te kijken. Maar dit hadden ze misschien bij een gewone stadsfiets ook gedaan.
Ik vond de tocht wel mooi. Alleen jammer dat ik fysiek niet goed.Knieklachten gekregen na een kilometer of 50 en dus ook niet geheel uitgereden. Stukje ingekort van Gulpen naar Valkenburg. De tocht doorrijden had alleen maar meer schade kunnen toebrengen aan t lichaam. Is wel t voordeel als je de weg hier goed kent overal.
Een bezoek aan de sportfysio ga ik zeker brengen want wil met plezier kunnen fietsen:)
Zaterdag de Mh2D. Even afwachten wat het weer doet. Ben het denken om met de mtb te gaan i.p.v de racefiets.
Ze zouden eens even moeten wachten
Nederland haastland
[/quote]
Ben door Mechelen heen gereden en op dat moment begonnen de klokken te luiden. Vind het wel triest dat zoiets gebeurd. De mensen in de regio hebben t sowieso niet meer op ons wielrenners.
Vooral voetgangers kijken niet eens of er een fietser aan komt. Vorige week zeker 6 x in de remmen gegaan omdat iemand overstak zonder te kijken. Maar dit hadden ze misschien bij een gewone stadsfiets ook gedaan.
Ik vond de tocht wel mooi. Alleen jammer dat ik fysiek niet goed.Knieklachten gekregen na een kilometer of 50 en dus ook niet geheel uitgereden. Stukje ingekort van Gulpen naar Valkenburg. De tocht doorrijden had alleen maar meer schade kunnen toebrengen aan t lichaam. Is wel t voordeel als je de weg hier goed kent overal.
Een bezoek aan de sportfysio ga ik zeker brengen want wil met plezier kunnen fietsen:)
Zaterdag de Mh2D. Even afwachten wat het weer doet. Ben het denken om met de mtb te gaan i.p.v de racefiets.
Race: Trek 1.7 Shimano 105
MTB: Merida Big Nine 700 tft
MTB: Merida Big Nine 700 tft
Geen stoet ofzo gezien (gelukkig).
Bij mij was de tocht volgens de Sigma Rox 159 kilometer en 2400 hoogtemeters
Ik heb net als anderen een heerlijke tocht gereden. Mooi weer, leuke route. Zware hellingen aan het eind, maar ik had gelukkig wat over.
Op zich goede organisatie, maar wel te weinig water/sportdrank punten bij de verzorgingsposten: dus lange rijen. En de bordjes: vooral in het begin en in Belgie schaars en aan het eind waren er duidelijk bordjes over.
Heb een uitgebreid verslagje geschreven op mijn weblog.
Bij mij was de tocht volgens de Sigma Rox 159 kilometer en 2400 hoogtemeters
Ik heb net als anderen een heerlijke tocht gereden. Mooi weer, leuke route. Zware hellingen aan het eind, maar ik had gelukkig wat over.
Op zich goede organisatie, maar wel te weinig water/sportdrank punten bij de verzorgingsposten: dus lange rijen. En de bordjes: vooral in het begin en in Belgie schaars en aan het eind waren er duidelijk bordjes over.
Heb een uitgebreid verslagje geschreven op mijn weblog.
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij hadden die dag met een groepje een tocht in de 'nederlandse ardennen' gepland. Ongewild kwamen we op en af het parcours van de boogies. Man ik heb nooit zoveel lijken gezien
) Op de keutenberg stond de helft langs de kant
))))
Ook onze groep ontglipte niet aan de camera's van sportograf. En ik moet eerlijk zeggen dat ik verrast was van de kwaliteit van de foto's. Zo erg zelfs dat ik er 2 gekocht heb (prijs was ook nog aanvaardbaar vond ik).
Hierbij mijn 'outing' op fiets.nl
))
[img=http://www.pbase.com/perrush/image/128456411.jpg]
Die k(l)eutenberg is toch echt lastig
)
[img=http://www.pbase.com/perrush/image/128456412.jpg]
Maar uiteindelijk kan er toch nog een lachje (grijns ??) af
![Surprised :o](./images/smilies/icon_e_surprised.gif)
Ook onze groep ontglipte niet aan de camera's van sportograf. En ik moet eerlijk zeggen dat ik verrast was van de kwaliteit van de foto's. Zo erg zelfs dat ik er 2 gekocht heb (prijs was ook nog aanvaardbaar vond ik).
Hierbij mijn 'outing' op fiets.nl
[img=http://www.pbase.com/perrush/image/128456411.jpg]
Die k(l)eutenberg is toch echt lastig
[img=http://www.pbase.com/perrush/image/128456412.jpg]
Maar uiteindelijk kan er toch nog een lachje (grijns ??) af
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;
- patrickcorbee
- Forum-lid
"Shut up legs and do as I tell you" - Jens Voigt
pfff wat een dag was het zaterdag zeg (beetje laat, maar dat heb je met vakantie
)
Na 30 km waren mijn bovenbenen om een of andere reden volledig verkrampt en het liep voor geen meter. Een klimmetje die ik tijdens de Stevens Rooks Classic makkelijk deed moest ik op mijn laffe 30 plaat doen (zelfs 30/21
)... Vlak daarna de (duidelijke) splitsing 160/225 en 100 km en voor het eerst geluisterd naar mijn verstand en de 100 km ingeslagen. Vlak voor de stop in St. Geertruide weer op de 30 omhoog terwijl dat stukje normaal echt makkelijk gaat, jank!
Na de stop verder. Loorberg weer op de 30 en toen de Gulpenerberg. Halverwege ging de verkramping over in volledige kramp in mijn bovenbenen en dus afstappen... Na +/- 15 minuten besloten rustig verder te fietsen door de 30/27 er op te zetten en te blijven zitten. Zo ook de kruisberg en eijserbosweg opgefietst zonder af te stappen. Fromberg ook weer lafjes op de 30 terwijl het eerste stuk altijd op de grote plaat gaat
Keutenberg uiteindelijk ook opgefietst en vlak voor de fotograaf enorme kramp, natuurlijk weigerde ik om af te stappen (gunde die man niet zijn foto momentje
) en vlak na hem om de hoek weer 15 minuten stil gestaan alvorens verder te fietsen.
Cauberg was werkelijk een dramaaaaaaaaaaa 5 minuut 55 seconden terwijl ik normaal op twee minuut hoog zit
. Al met al een sof dag op zo'n mooi parcour....
(oh ja, gisteren na 60 km training de Cauberg in 3 minuut 2 seconden
gaat weer de goede kant op)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Na 30 km waren mijn bovenbenen om een of andere reden volledig verkrampt en het liep voor geen meter. Een klimmetje die ik tijdens de Stevens Rooks Classic makkelijk deed moest ik op mijn laffe 30 plaat doen (zelfs 30/21
Na de stop verder. Loorberg weer op de 30 en toen de Gulpenerberg. Halverwege ging de verkramping over in volledige kramp in mijn bovenbenen en dus afstappen... Na +/- 15 minuten besloten rustig verder te fietsen door de 30/27 er op te zetten en te blijven zitten. Zo ook de kruisberg en eijserbosweg opgefietst zonder af te stappen. Fromberg ook weer lafjes op de 30 terwijl het eerste stuk altijd op de grote plaat gaat
Keutenberg uiteindelijk ook opgefietst en vlak voor de fotograaf enorme kramp, natuurlijk weigerde ik om af te stappen (gunde die man niet zijn foto momentje
Cauberg was werkelijk een dramaaaaaaaaaaa 5 minuut 55 seconden terwijl ik normaal op twee minuut hoog zit
(oh ja, gisteren na 60 km training de Cauberg in 3 minuut 2 seconden
Cauberg na 220km (onderweg een stuk omgereden en na Eyserbosweg stuk afgesneden) in 3 minuut 18. Iemand met vergelijkbare stats?
Verder is het best een leuk parcours, maar t kost wel een hoop geld en wat krijg je er voor terug? Het enige leuke aan de chip is de Cauberg-tijd. Logistiek slecht geplande bevoorradingen. Slechte bewegwijzering, ben 3 keer verkeerd gereden en telkens niet als enige.
Verder is het best een leuk parcours, maar t kost wel een hoop geld en wat krijg je er voor terug? Het enige leuke aan de chip is de Cauberg-tijd. Logistiek slecht geplande bevoorradingen. Slechte bewegwijzering, ben 3 keer verkeerd gereden en telkens niet als enige.
"There are few things that you can\'t do as long as you are willing to apply yourself" - Greg Lemond