Ik rij vrijwel nooit lek. Is nu dik 9000 km/ 1 1/2 jaar geleden. Daarom neem ik alleen nog maar plakkers (speedpatch) mee. Dat scheelt in het koersshirt, Qua risicobenadering prima en nog steeds zelfredzaam. Zo doe ik al jaren met mijn schwalbe light binnenbanden met twee plakkerspeter1981 schreef:Je hebt zeker een punt , maar zoals in mijn geval praten we over nog geen 1 euro per band en als ik dan een lekke band nog moet gaan meeslepen in toch al m`n beladen achterzakken dan pas ik daarvoor.robbebopper schreef:
Bijvoorbeeld de typische binnenbandbehandeling: "Ik plak geen binnenbanden, ik gooi ze meteen weg".
Nou, als je in de buurt woont van Helmond, dan kom ik ze graag ophalen. En dat meen ik!!!
De gelletjes en reepjes wat ik onderweg opeet zijn vele malen duurder
De binnenbandjes in m`n Shamal wielen moet ik nog eens over nadenken of ik die niet ga plakken want die kosten 11euro per stuk
Levensduur voorbladen-kettingen-cassettes.
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik plak ze niet, maar neem ze meestal wel gewoon mee naar huis, vaak staat er namelijk geen prullenbak in de buurt. Die nieuwe binnenband kwam ergens vandaan, dus daar kan de oude band weer verdwijnen.peter1981 schreef: Je hebt zeker een punt , maar zoals in mijn geval praten we over nog geen 1 euro per band en als ik dan een lekke band nog moet gaan meeslepen in toch al m`n beladen achterzakken dan pas ik daarvoor.
De gelletjes en reepjes wat ik onderweg opeet zijn vele malen duurder
De binnenbandjes in m`n Shamal wielen moet ik nog eens over nadenken of ik die niet ga plakken want die kosten 11euro per stuk
-
- Forum-lid
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 24 sep 2007 20:46
+1
gaat niet, bestaat niet!
Ik gebruik ze voor het klussen, komt vaak van pas.
ik gooi ze in de eerst volgende vuilnisbak weg en de meeste bushokjes staat ook een vuilnisbak naast.
M`n zakken zijn gewoon te beladen om ook nog troep mee te moeten nemen.
Ben soms bijna blij om een bandje uit m`n zakken te moeten halen zo heb ik ineens toch weer wat minder op m`n rug dus dan ga ik niet de hele dag een kapotte band meenemen die ik ook nog eens niet netjes krijg opgevouwen
Nu in de winter heb ik dan iets meer plaats want dan heb ik 6 zakken ipv 3 maar neem in de winter dan wel weer een ketting pons mee , en meestal een regenjas dus dan zit je weer vol
M`n zakken zijn gewoon te beladen om ook nog troep mee te moeten nemen.
Ben soms bijna blij om een bandje uit m`n zakken te moeten halen zo heb ik ineens toch weer wat minder op m`n rug dus dan ga ik niet de hele dag een kapotte band meenemen die ik ook nog eens niet netjes krijg opgevouwen
Nu in de winter heb ik dan iets meer plaats want dan heb ik 6 zakken ipv 3 maar neem in de winter dan wel weer een ketting pons mee , en meestal een regenjas dus dan zit je weer vol
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Terug naar het onderwerp levensduur voorbladen, kettingen en cassettes.
Natuurlijk is dit afhankelijk van de omstandigheden waarin het gebruikt wordt. Op mijn winterfiets, dus in de slikken, pekel en andere ellende slijt alles nu eenmaal harder.
Echter 12000 km voor een Campa voorblad vind ik wel heel weinig. Het lijkt mij dat een Chorus 50 blad onder normale gebruiksomstandigheden toch zeker minimaal 20000 km mee moet gaan, en toch zeker op de zomerfiets (of niet-winterfiets).
Natuurlijk is dit afhankelijk van de omstandigheden waarin het gebruikt wordt. Op mijn winterfiets, dus in de slikken, pekel en andere ellende slijt alles nu eenmaal harder.
Echter 12000 km voor een Campa voorblad vind ik wel heel weinig. Het lijkt mij dat een Chorus 50 blad onder normale gebruiksomstandigheden toch zeker minimaal 20000 km mee moet gaan, en toch zeker op de zomerfiets (of niet-winterfiets).
12000km is voor sora nog weinig voor een voorblad,
M`n vorige winterfiets met 105 had ca 10dkm gedraaid met een trivio binnenblad en orgineel 50t buitenblad maar beide waren nog als nieuw toen de fiets wegging.
M`n vorige winterfiets met 105 had ca 10dkm gedraaid met een trivio binnenblad en orgineel 50t buitenblad maar beide waren nog als nieuw toen de fiets wegging.
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Mijn blad ging 12.000 km mee, met het hele jaar door fietsen.arjan schreef:TOp mijn winterfiets, dus in de slikken, pekel en andere ellende slijt alles nu eenmaal harder.
Echter 12000 km voor een Campa voorblad vind ik wel heel weinig. Het lijkt mij dat een Chorus 50 blad onder normale gebruiksomstandigheden toch zeker minimaal 20000 km mee moet gaan, en toch zeker op de zomerfiets (of niet-winterfiets).
Er zal ook meespelen dat ik het binnenblad nauwelijks gebruik, maar het was echt helemaal op (haaietandjes).
Mijn ervaringen Chorus 11sp:
ketting: 2000..2500 km
cassette 12-25t: 6000 km (3 kettingen)
34t Campa binnenblad: 6000 km
34t Stronglight binnenblad: 12000 km
50t Campa buitenblad: 18000 km
Campa derrie-wieltjes: 18000 km.
Tijdens de winter gaan de oude cassette en bladen er weer op met de ketting die erop ligt als deze normaal vervangen zou moeten worden.
ketting: 2000..2500 km
cassette 12-25t: 6000 km (3 kettingen)
34t Campa binnenblad: 6000 km
34t Stronglight binnenblad: 12000 km
50t Campa buitenblad: 18000 km
Campa derrie-wieltjes: 18000 km.
Tijdens de winter gaan de oude cassette en bladen er weer op met de ketting die erop ligt als deze normaal vervangen zou moeten worden.