Mijn ervaring is dat het inklikken een vergelijkbare hoeveelheid moeite kost als bij spd-sl. Het contactoppervlak heb ik hierboven reeds genoemd.havana schreef:Maar ja, qua inklikken is SPD gewoon één van de lastigste systemen. Bovendien klein contactoppervlak.fjw schreef:Simpele en praktische oplossing is een mountainbike spd pedaal waar je aan twee kanten kan inklikken. In mijn beginperiode ook mee gefietst, zonder 'druk' problemen met de zool (en velen met mij).
Vervangen SPD SL pedalen
Ik heb voor Time Iclic gekozen. Zien er strak uit en werken net zo goed als SPD SL. Ik was een echte Look-fan maar de lagers zijn kwetsbaar gebleken voor indringing vocht. Vervanging van de asjes was niet leuk meer voor meer dan 40 euro.
-
- Forum-lid
Wat betreft het contact oppervlak bij SPD pedalen, waren de SPD PD A-520 voor mij wel de oplossing.
Sterker nog een wereld van verschil bij langere tochten.
Wel maar 1 zijde om in te klikken, maar hoe vaak klik je nou echt in en uit tijdens een tocht of training, in mijn beleving heel weinig.
Sterker nog een wereld van verschil bij langere tochten.
Wel maar 1 zijde om in te klikken, maar hoe vaak klik je nou echt in en uit tijdens een tocht of training, in mijn beleving heel weinig.
-
- Forum-lid
Ik heb oo mijn zomerfiets pedalen SPD SL gemonteerd. Omdat het vandaag nogal aan de frisse kant was deed ik mijn overtrekken voor mijn schoenen aan en wat bleek: ik kon niet in mijn pedalen. De overtrekken zaten in de weg. Gelukkig heb ik nog mijn winterfiets met SPD pedalen en daar heb ik geen problemen mee. Het is maar om te melden dat het soms in het begin wat wennen is maar dat er nog andere problemen kunnen voorkomen.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?
-
- Forum-lid
Ik had het niet met de SPD pedalen zoals ik vermelde. Gelieve goed te lezen.kees0251 schreef:Dat ligt dan niet aan de pedalen maar aan de overschoenen.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?