Verbazend topic: ik dacht wel dat iedereen wist dat de beste (enige!?) hersteldrank een Belgische trappist is.Martin Swinkels schreef:Dan eet jij lekker een broodje kroket.
(Iig mentaal)
Fiets Magazine nr. 12-2024 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Verbazend topic: ik dacht wel dat iedereen wist dat de beste (enige!?) hersteldrank een Belgische trappist is.Martin Swinkels schreef:Dan eet jij lekker een broodje kroket.
Das geen antwoord op mijn vraag. En het gebeurt ook niet wekelijks dat je een paar duizend calorieen weg trapt? Daar heb je toch een flinke rit voor nodigMartin Swinkels schreef:Hersteldrank is de naam die het gekregen heeft.
Maar in feite is het gewoon voeden. En da's nodig als je een paar duizend calorieën hebt weggetrapt.
(Ook als je dat niet doet trouwens)
Melk in combinatie met cacao (Blooker, Droste, van Houten) is rijk aan eiwitten, vitaminen, mineralen en anti-oxydanten.
irkjeroenkuiper schreef:daarover is volgens mij wel al meerdere malen via onderzoeken het tegendeel bewezenDeemes schreef:Opgelet, caffeïne is een vochtafdrijvend product en dus niet ideaal in/als een hersteldrankjoopi schreef:Chocolademelk! De Duitse professoren van Tour Magazine hebben in er februari ook nog een keer de loftrompet over gestoken in een vergelijkingstest met de veel duurdere herstelpoedertjes. Ik gooi zelf nog een espresso-tje door mijn glas choco heen, caffeine schijnt ook bij te dragen aan herstel. En 's avonds laat nog een half bakje kwark. Effectief, goedkoop en meer dan voldoende voor "Otto Normalverbraucher".
irk
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/cafeine.aspx
Vochtinname
Dranken met cafeïne leveren gewoon vocht aan het lichaam. Vaak wordt gedacht dat dranken met cafeïne vochtafdrijvend werken. Dat is niet zo. Het lichaam verliest niet meer vocht door het drinken van bijvoorbeeld koffie. Cafeïne zorgt er alleen voor dat het vocht het lichaam sneller verlaat, doordat het de nieren stimuleert.
Bedankt "Scepticus" voor enige juiste onderbouwing in deze discussie.scepticus schreef: Gebruikelijk voor een hersteldrank is een verhouding eiwitten:koolhydraten van ongeveer 1:4
Hops
Alleen dat is gezoet met suiker, en sucrose bestaat voor de helft uit fructose, en voor het herstel van je spierglycogeen heb je meer aan glucose.joopi schreef:Chocolademelk! .
Da's per rit.japiecarbon schreef:Totaal per week of per rit?
mkriens schreef:Bedankt "Scepticus" voor enige juiste onderbouwing in deze discussie.scepticus schreef: Gebruikelijk voor een hersteldrank is een verhouding eiwitten:koolhydraten van ongeveer 1:4
Hops
Alleen dat is gezoet met suiker, en sucrose bestaat voor de helft uit fructose, en voor het herstel van je spierglycogeen heb je meer aan glucose.joopi schreef:Chocolademelk! .